وظیفه دیوان محاسبات حفظ بیت‌المال از دست درازی‌هاست


وظیفه دیوان محاسبات حفظ بیت‌المال از دست درازی‌هاست

تبریز - ایرنا - معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: هدف اصلی این دستگاه نظارتی حفاظت از بیت‌المال و جلوگیری از دست درازی به آن است.

به گزارش ایرنا، محسن عمرانی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی افزود: بیشتر مدیران کشور، مدیرانی صالح و توانمند هستند و باور داریم که مدیران صالح نیز مصداقی از بیت‌المال هستند و باید از آنها حفاظت کرد.
وی اظهارد داشت: بی‌توجهی افراد به اجرای قانون مهم‌ترین عامل فساد در بخش‌های مختلف دستگاه های دولتی بوده اجرای قوانین در تمام بخش‌های جامعه ضروری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: دیوان محاسبات نقش بسیار مهمی در پیشگیری از فساد ادارای بر عهده دارد و مشاوری امین برای ادارات دولتی است.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از استان‌های پاک در حوزه جرایم اقتصادی سازمان‌یافته در ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود، افزود: نبود جرایم سازمان‌یافته اقتصادی در چند سال اخیر در بدنه دستگاه‌های دولتی استان ناشی از عملکرد خوب مدیران دستگاه‌های نظارتی است.

وی با قبول برخی تخلفات و سوءاستفاده‌های مالی در برخی از دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: با شناسایی به موقع این تخلفات از وقوع جرایم مالی گسترده در استان جلوگیری شده است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید از راهنمایی دلسوزانه دستگاه‌های نظارتی در پیشبرد امور و پرهیز از فساد در دستگاه‌های حوزه مسئولیت خود استفاده کنند.
پورمحمدی، با بیان اینکه نقش دستگاه‌های نظارتی مانند آیینه است، ادامه داد: همچنان که آیینه خطاهای هر شخصی را برای خودش نشان می‌دهد دستگاه‌های نظارتی نیز چنین نقش مهم و موثری را در جامعه بر عهده‌ دارند.
در این مراسم صالح صادق‌پور به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات آذربایجان شرقی، معرفی و از خدمات امیر خلیلیان، مدیرکل سابق این نهاد نظارتی قدردانی شد.

۸۰۲۳/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته