ترویج گناه، تلاش شیطان و ایادی آن برای جلوگیری از ظهور است


ترویج گناه، تلاش شیطان و ایادی آن برای جلوگیری از ظهور است

حجت‌الاسلام سعیدیان با بیان‌اینکه سخت‌ترین دوره دینداری آخرالزمان است، گفت: بنابر روایات در آخرالزمان شیطان تمام توان و قدرت خود را به کار می‌گیرد تا با ترویج و گسترش گناه مانع تعجیل در ظهور شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سعیدیان» امروز به مناسبت ولادت حضرت امام هادی(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: بر اساس روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) سخت‌ترین دوره دینداری آخرالزمان است.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) افزود:‌ بنابر روایات در این دوران بسیاری از مردم گمراه می‌شوند و بسیاری هم درباره چگونگی حفظ دینداری یا ایستادگی بر آن دچار حیرت و سرگردانی می‌شوند.

وی با استناد به روایت دیگری از امام صادق(ع) ابراز کرد: در آخرالزمان گناهانی مشاهده می‌شود که شاید ۱۰۰ سال قبل از آن وجود نداشته است و بشر فکر نمی‌کرد که به سمت و سوی چنین گناهانی برود؛ در واقع در آخرالزمان ضدارزش‌ها ارزش می‌شود.

حجت‌الاسلام سعیدیان ادامه داد: متاسفانه، امروز بسیاری از ضدارزش‌های انسانی و دینی در جوامع غربی حتی در کشورمان ارزش شده است؛ امام صادق(ع) فرمودند: در آخرالزمان شیطان تمام توان و قدرت خود را به کار می‌گیرد که با ترویج و گسترش گناه مانع تعجیل در ظهور شود.

وی با اشاره به ارزش دینداری در آخرالزمان تاکید کرد: به طور قطع نزد خداوند ارزش و پاداش دینداری دینداران آخرالزمان نسبت به گذشتگان بسیار بیشتر است؛ پیامبر(ص) درباره دینداران واقعی آخرالزمان فرمودند آنها برادران من هستند زیرا بدون دیدن پیامبر(ص) و امام دین خود را حفظ می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اکثر مردم بر اساس عقل، علم یا دانش زندگی نمی‌کنند، ابراز کرد: ایستادگی و مقاومت بر دینداری در آخرالزمان ارزش و اهمیت بالایی دارد، بنابراین از سرزنش سرزنش‌کنندگان یا ملامتگران اعم از دوست و دشمن ملول و خسته نشوید.

حجت‌الاسلام سعیدیان با بیان اینکه عبادت و ولایت‌پذیری هر دو وسیله طهارت درون شما است، گفت: امروز دشمنان اعم از مستکبران عالم، وهابیت و صهیونیست دنبال این است که دین را از جوانان محب اهل‌بیت(ع) بگیرند زیرا اگر ما دین را از دست بدهیم هیچ چیزی نداریم؛ همه تلاش کنیم که جوانان را با رفاقت، مودت و محبت بر دین استوار بسازیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه‌های ماهواره ای یا مجازی دشمن دلسوز مردم ما نیستند آنها همواره با شبهه‌افکنی دنبال این هستند که دین را از ما بگیرند تا همچون عربستان هر اقدامی خواستند علیه ما انجام بدهند و دم نزنیم، در حالی که غیرت ایرانی به دشمن چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نجات هشت ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان