تجمع طرفداران علامه زکزاکی مقابل سفارت نیجریه در لندن


 تجمع  طرفداران علامه زکزاکی مقابل سفارت نیجریه در لندن

شماری از مسلمانان مقیم انگلیس با تجمع مقابل سفارت نیجریه در لندن، خشم و اعتراض خود را به ایجاد اختلال در روند درمان شیخ ابراهیم زکزاکی ابراز داشتند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، شماری از مسلمانان مقیم لندن از ملیت های مختلف و فعالان حقوق بشر با تجمع مقابل سفارت نیجریه در مرکز لندن، خشم و اعتراض خود را به ایجاد اختلال در روند درمان شیخ "ابراهیم زکزاکی" ابراز داشتند و آزادی فوری دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه را خواستار شدند.

معترضان که تصاویر شیخ "ابراهیم زکزاکی" را در دست داشتند با درخواست آزادی فوری وی ، اقدام دولت نیجریه را در جلوگیری از روند درمان شیخ "زکزاکی" و همسرش و سکوت مجامع جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال این ظلم ، محکوم کردند .
شماری از مسلمانان مقیم انگلیس و عدالت طلبان در اقدامی اعتراضی به دولت نیجریه و حامیان این دولت و نیز سکوت مجامع جهانی ، ۳۳ شبانه روز برابر سفارت نیجریه تحصن کرده بودند که با انتقال شیخ زکزاکی به هند به تحصن خود پایان دادند؛ آنان تهدید کردند چنانچه دولت نیجریه امکان درمان رهبر جنبش اسلامی نیجریه را فراهم نکند آمادگی دارند تحصن شبانه روزی را برابر سفارت نیجریه بازگردانند .
دولت نیجریه چند روز پیش و در پی خشم و اعتراض های گسترده مردمی در نقاط مختلف جهان به ادامه بازداشت شیخ زکزاکی و جلوگیری از درمان این روحانی مسلمان و همسرش با انتقال دبیر کل جنیش اسلامی نیجریه به هندوستان با همراهی شش نفر از نیروهای امنیتی این کشور موافقت کرد اما در هند با وجود سه روز بستری با تشدید فضای امنیتی درباره وی به پزشکان معتمد هم اجازه داده نشد علامه زکزاکی را مداوا کنند.
بنا بر اعلام رئیس کمیسون حقوق بشر اسلامی شیخ "ابراهیم زکزاکی" با فشار دولت نیجریه بدون اینکه درمانش آغاز شود به نوعی مجبور به ترک هند و بازگشت به نیجریه شد که در این کشور نیز به محل نا معلومی منتقل شده است.
"مسعود شجره " که برای پیگیری امور درمانی شیخ "ابراهیم زکزاکی" به هند رفته بود، اعلام کرد: دولت نیجریه با ایجاد اختلال در روند درمان شیخ زکزاکی و فشار بر دولت هند سبب بازگشت وی شد .
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی همچنین از اجرا نشدن حکم دادگاه عالی نیجریه مبنی بر آزادی و فراهم شدن امکان درمان شیخ "ابراهیم زکزاکی" با گذشت ماه ها از آن و نیز سکوت مجامع جهانی در این باره انتقاد کرد.
وی بر ضرورت ادامه حمایت مسلمانان جهان از شیخ "ابراهیم زکزاکی" که با بیماری و مشکلات جسمی خطرناکی روبروست تاکید کرد.
"مسعود شجره" گفت : پس از آنکه با پیگیری های کمیسیون حقوق بشر اسلامی و برخی کشورهای اسلامی حدود سه ماه پیش یک گروه پزشکی برای بررسی وضعیت سلامت شیخ "ابراهیم زکزاکی" به نیجریه اعزام شد، پزشکان هشدار دادند که جان شیخ زکزاکی در خطر است و به شدت مسموم شده است و اگر درمان فوری درباره ایشان انجام نشود ،جان خود را از دست خواهد داد .
در این گزارش پزشکی همچنین آمده است، یک چشم ایشان تخلیه شده و میزان بینایی چشم دیگر ایشان به حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است ، علاوه بر گلوله های در بدن ، ۳۸ ترکش در سر شیخ است و بیماری قلبی و جراحات ناشی از گلوله هایی که منجر به زخم های شدید در ایشان شده، نیز بر خطر جانی ایشان افزوده است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس