نجات جان 6 نفر با اهدای عضو


نجات جان 6 نفر با اهدای عضو

مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 6 مورد اهدای عضو امسال تاکنون در مازندران ثبت شد.

نجات جان 6 نفر با اهدای عضو
به گزارش فانوس، زکریایی با بیان اینکه ۶ مورد اهدای عضو امسال تاکنون در مازندران ثبت شد، گفت: اعضای بدن ۱۴ نفر پارسال در مازندران اهدا شد.

او افزود: ۲۸ نفر سال ۹۵ و ۲۳ نفر نیز سال ۹۶ اعضای بدن خود را اهدا کرده بودند.

ذکریایی با بیان اینکه از نظر جلب رضایت برای اهدای عضو نسبت به موارد مرگ مغزی پیشرفت داشتیم، گفت: مازندران جزء استان‌های برتر در شناسایی و مراقبت از مورد مرگ مغزی و تایید و تشخیص مرگ مغزی از سوی پزشکان متخصص است.

مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: در ایران ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار نیازمند به عضو وجود دارد که روزانه ۷ تا ۱۰ نفر از بیماران به علت عدم وجود ارگان مناسب فوت می‌کنند.

ذکریایی گفت: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای یک تا ۸ ارگان حیاتی خود مانند قلب، کبد، دو ریه، دو کلیه، لوزالمعده و روده فردی را از مرگ حتمی نجات دهد.

او با بیان اینکه با اهدای یک تا ۵۳ بافت یک تا ۵۳ نفر از معلولیت خارج می‌شوند، افزود: تخصیص ارگان‌های فرد مرگ مغزی از سوی مرکز تخصیص عضو وزارت بهداشت بر اساس متناسب بودن آزمایشات و اورژانسی بودن وضعیت گیرنده است.

مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۴۵ هزار نفر در مازندران تاکنون کارت اهدای عضو دریافت کردند و افرادی که تمایل به ثبت نام برای دریافت کارت اهدای عضو هستند به آدرس سایت ehda-center مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس