برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم عمومی


برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم عمومی

معاون اول قوه قضاییه تأکید کرد: صیانت از بیت المال یکی از مواردی است که باید توسط کارگزاران نظام مورد توجه قرار گیرد.

برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم عمومی
به گزارش فانوس، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه با اشاره به دوران خلافت حضرت علی (ع)، گفت: صیانت از بیت المال بویژه توسط کسانی که در امر حکومت هستند، گرامی داشتن مردم توسط کارگزاران نظام از جمله موارد مورد تاکید حضرت علی خطاب منصوبین و مدیران است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه غلط است بگوییم کاری به جهنم و بهشت رفتن مردم نداریم، افزود: بنا به فرمایش امیرالمومنین مسئولان علاوه بر تامین امنیت، آرامش، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در راستای رسیدن مردم به کمال و دین مسئول هستند.

او رعایت عدالت، بی طرفی و توجه به اصول و ضوابط قضائی بدون واهمه داشتن از حکم را از مهم‌ترین مواردی دانست که باید توسط مسئولان قضائی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: امروز تمام این موارد جز ضوابط انقلاب ما است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به مال اندوزی برخی افراد از بیت المال، بیان کرد: امروز باید با نفوذی‌ها و افرادی که به حقوق مردم تعدی می‌کنند و درصدد رواج بی‌دینی، بی‌فرهنگی و بی‌تفاوتی هستند به شدت برخورد کرد.

او گفت: وجود این افراد که با پولی که مال مردم است در جامعه صاحب جایگاه و پایگاه می‌شوند و چوب زور بالای سر می‌شوند و در تمام دستگاه‌ها نیرو‌ها را به فساد می‌کشاند.

معاوت اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید تلاش و انگیزه کافی برای مبارزه با این افراد را داشته باشیم و بی تفاوت از کنار آن‌ها رد نشویم، افزود: باید با جلوگیری از مال اندوزی این افراد و مقابله با هنجارشکنان و کسانی که ارزش‌های مردم انقلابی و دینی را زیر پا می‌گذارند قاطعانه برخورد شود.

وی با بیان اینکه محور کار مدیران تکلیف است، گفت: احمد سیاوش پور مدیرکل سابق دادگستری گیلان بدلیل خدمات ارزشمند و تجربه از این پس در دیوان عالی کشور خدمت خواهد کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به درصد بالای پرونده‌های ورودی به دادگستری استان گیلان و ماندگاری کوتاه‌تر این پرونده‌ها نسبت به میانگین کشوری، بیان کرد: این تعداد ورودی پرونده‌ها زیاد است و باید یک شورای حل اختلاف برای صلح و سازش در دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

او با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های کیفری شامل سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی و غیر عمدی است، افزود: باید از ظرفیت استانداری، شورای شهر، امام جمعه برای حل اختلافات استفاده کرد و پروند‌های حقوقی و کیفری مربوط به دستگاه‌های دولتی در درون دستگاه‌ها حل و پرونده قضایی تشکیل نشود.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: بازرسی کل کشور باید بسیاری از موضوعات را پیش از تشکیل پرونده قضایی و در زمان مقرر تذکر دهد به عنوان مثال دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم در ارتباط با تغییر کاربری، زمین و دریاخواری پیش از ساخت و ساز و دیوارکشی ورود کنند.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه بخش اعظم مشکلات و پرونده‌ها بدلیل عملکرد ضعیف و عدم نظارت بانک‌ها است، افزود: بانک‌ها در رابطه با اعطای تسهیلات و ضامن باید نظارت کامل بر روی افرادی که تسهیلات را دریافت می‌کنند داشته باشند.

او با بیان اینکه نباید ریشه‌ها را رها و تنها مردم را محکوم کنیم، گفت: بانک باید قبل از این کسی که ۳۸هزار سکه خریداری و پول را از بانک دریافت کند بررسی‌های لازم را انجام دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط