روشنک: برخی تیم‌های استانی نمی‌توانند هزینه حضور در جام حذفی را پرداخت کنند


روشنک: برخی تیم‌های استانی نمی‌توانند هزینه حضور در جام حذفی را پرداخت کنند

مسئول برگزاری رقابت‌های جام حذفی گفت: شاید برخی تیم‌های استانی به دلیل هزینه حضور در جام حذفی از بازی در این رقابت‌ها انصراف دادند.

روشنک: برخی تیم‌های استانی نمی‌توانند هزینه حضور در جام حذفی را پرداخت کنند

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین روشنک، مسئول برگزاری رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران، درباره برگزاری قرعه کشی مرحله اول این رقابت‌ها بیان کرد: مرحله اول این رقابت‌ها با حضور ۲۴ تیم که نماینده استان‌ها و قهرمان جام حذفی استان‌ها هستند، قرعه کشی شد. نماینده ۳۱ استان همراه با نمایندگان کیش، خرمشهر و توابع تهران می‌توانستند در این قرعه کشی شرکت کنند. در ۲ مرحله نامه نگاری ما ۲۴ تیم برای شرکت در این قرعه کشی اعلام آمادگی کردند.

او ادامه داد: شاید هشت تیم به دلیل هزینه‌ای که باید برای حضور در جام حذفی پرداخت کنند، در این رقابت‌ها شرکت نکردند. خرمشهر، کرمانشاه، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی وغربی جزء استان‌هایی بودند که برای شرکت در قرعه کشی اعلام آمادگی نکردند.

بیشتر بخوانید: زمان قرعه کشی جام حذفی اعلام شد

روشنک درباره منطقه بندی استان‌ها برای این قرعه کشی گفت: اگر این کار را انجام نمی‌دادیم، احتمال اینکه نماینده سیستان و بلوچستان با اردبیل بازی کند وجود داشت و شاید تیم‌های استانی نتوانند هزینه سفر‌های طولانی را پرداخت کنند. به همین دلیل یکی، ۲ سالی است که مرحله اول رقابت‌های جام حذفی را منظقه بندی کرده و آن‌ها را به شش منطقه تقسیم کردیم. تیم‌های استان‌های همجوار را با هم قرعه کشی کردیم. انشالله از مرحله بعدی قرعه کشی به صورت معمولی و بدون منطقه بندی برگزار می‌شود. البته برخی تیم‌ها نسبت به همین قرعه کشی هم اعتراض داشتند که پس از ارائه توضیحات ما قانع شدند. همیشه نمی‌توان در قرعه کشی با ۲۴ تیم، همه را راضی کرد.

او درباره زمان برگزاری بازی‌های مرحله اول جام حذفی و سایر مراحل اظهار داشت: بازی‌های مرحله اول، جمعه یک شهریور برگزار می‌شود. پس از آن ۲ شهریور قرعه کشی مرحله دوم را با حضور تیم‌های لیگ دو و تیم‌های صعود کننده از مرحله اول انجام می‌دهیم. بازی‌های مرحله دوم روز ۹ شهریور انجام می‌شود و ۱۰ شهریور هم قرعه کشی مرحله سوم را با حضور تیم‌های لیگ یک و تیم‌های صعود کننده از مرحله دوم انجام خواهد شد. تیم‌های لیگ برتری از مرحله چهارم وارد جام حذفی می‌شوند که بازی‌های این مرحله هم ۳۱ شهریور و اول مهر برگزار می‌شود. پس از برگزاری بازی‌های مرحله سوم، زمان قرعه کشی مرحله چهارم را اعلام می‌کنیم.

مسئول برگزاری رقابت‌های جام حذفی درباره اینکه آیا تاکید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال روی استانداردسازی ورزشگاه‌ها در این رقابت‌ها هم مطرح است یا خیر، گفت: طبیعی است استانداردسازی ورزشگاه‌ها باید متناسب با سطح رقابت‌ها افزایش یابد. ما در هر ورزشگاهی نمی‌توانیم بازی برگزار کنیم و باید کف استاندارد‌ها در ورزشگاه‌ها موجود باشد. برای مرحله اول جام حذفی هم نمی‌توانیم بازی‌ها را در ورزشگاه‌های فاقد سکو، فنس، رختکن و نیمکت مناسب است برگزار کنیم. در مراحل بالاتر که با حضور تیم‌های لیگ دسته اول و لیگ برتر برگزار می‌شود، استاندارد ورزشگاه‌ها باید بالاتر برود. تیم‌های استانی هم باید کمترین استاندارد‌ها را در ورزشگاه هایشان رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: قرعه کشی مرحله اول جام حذفی فوتبال ایران

او درباره اینکه آیا در فصل جاری رقابت‌های جام حذفی قانون ۵۰-۵۰ در ورزشگاه‌ها اعمال می‌شود یا خیر، بیان کرد: به نظر من برای اجرای این قانون در فصل گذشته سوء برداشت‌هایی ایجاد شد. آئین نامه به باشگاه‌ها ابلاغ شده و با توجه به اینکه جام حذفی به صورت تک بازی برگزار می‌شود، هواداران تیم‌ها به صورت ۵۰-۵۰ در ورزشگاه مستقر می‌شوند.

روشنک درباره بحث مشخص شدن میزبان فینال جام حذفی گفت: انشالله امسال زودتر محل برگزاری فینال مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از رقابت های جام حذفی فوتبال ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس