10 تفریح غیر معمول در استانبول


شاید برای چندمین بار است که راهی استانبول می شوید و دوست دارید تجربه های جدیدی از سفر به این شهر داشته باشید. شاید هم علاقه دارید در سفر، جاهای کمتر شناخته شده یا تفریحات غیرمعمول را کشف کنید. تفریح در استانبول، به دیدن آثار مشهور و خرید ختم نمی شود. استانبول از آن دست شهرهایی است که تفریحات متنوعی برای هر نوع سلیقه ای دارد. تقابل سنت و مدرنیته...

شاید برای چندمین بار است که راهی استانبول می‌شوید و دوست دارید تجربه‌های جدیدی از سفر به این شهر داشته باشید. شاید هم علاقه دارید در سفر، جاهای کمتر شناخته شده یا تفریحات غیرمعمول را کشف کنید. تفریح در استانبول، به دیدن آثار مشهور و خرید ختم نمی‌شود. استانبول از آن دست شهرهایی است که تفریحات متنوعی برای هر نوع سلیقه‌ای دارد. تقابل سنت و مدرنیته در استانبول به جذابیت این شهر افزوده و تفریحان جذاب و غیرمعمولی در آن نهان کرده است.

1. خانه متروکه تروتسکی در بیوک آدا

لئون تروتسکی از اعیان‌زاده‌های اهل شوروی بود. او، بنیانگذار ارتش سرخ شوروی، سال‌های تبعیدش را در بیوک آدا گذراند. لئون تروتسکی بین سال‌های 1929 و 1933 در خانه‌ای زیبا، میان طبیعت منحصر به فرد و جنگل‌های زیبای جزیره بیوک‌ آدا زندگی کرد. جالب است بدانید لئون تِروتسکی در این سال‌ها، کتاب زندگی‌نامه خود و تاریخ انقلاب روسیه را به نگارش درآورد. امروزه خانه او مکانی مناسب برای گردشگران شده است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه راهی خانه تروتسکی شوید از سرنوشت او بخوانید.

2. مناظر شاخ طلایی و قایقرانی در آن

شاخ طلایی (گلدن هورن) یکی از شگفت‎انگیزترین مناظر کره زمین است. اگر دلیل نام‌گذاری شاخ طلایی را بخوانید متوجه شگفتی آن خواهید شد؛ این منطقه به هنگام غروب کاملا طلایی می‌شود و از بالا شبیه شاخ گاو به نظر می‌رسد. دیدن مناظر و غروب‌های طلایی شاخ طلایی نظر هر فردی را جلب می‌کند. هم‌چنین این منطقه از موقعیت جغرافیایی به خصوصی برخوردار است و قسمت اروپایی استانبول را به دو نیمه تقسیم می‌کند. قایق‌رانی در آب‌های شاخ طلایی و یا پیاده‌روی در اطراف آن یکی از تفریحات غیرمعمول استانبول است که نباید از دستش بدهید.

10 تفریح غیر معمول در استانبول

10 تفریح غیر معمول در استانبول

3. روی دیوارهای قدیمی استانبول راه بروید

راه رفتن روی دیوارهای قدیمی استانبول؛ یک تفریح واقعا غیرمعمول در استانبول است. در زمان‌های دور، برای حفاظت قلمروی امپراتوری‌ها دور تا دور شهر را دیوار می‌کشیدند. از جمله قدیمی‌ترین این دیوارها در اطراف شهر استانبول، مربوط به امپراطوری بیزانس در دوران تئودوسیوس و قرن پنجم میلادی است. قدم زدن در امتداد این دیوارهای تجربه عادی و معمولی نخواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم برای این تفریح غیر معمول در استانبول، مبداتان را از قلعه یدیکوله (Yedinkule Zindanlari) قرار دهید. این قلعه در منطقه فاتح واقع شده است.

10 تفریح غیر معمول در استانبول

4. تورهای موتورسواری استانبول

شهر زیبای استانبول را با موتورهای قدیمی زیر پا بگذارید و حسابی لذت ببرید. اگر از عاشقان موتورسواری هستید، حتما از این برنامه و تفریح غیرمعمول در استانبول، خوش‌تان خواهد آمد. بومیان استانبول با کلاه ایمنی و یک دوربین به دنبال‌تان می‌آیند و تجربه متفاوتی را برای‌تان رقم می‌زنند. گفتنی است این موتورها مربوط به جنگ جهانی دوم هستند و با یک همراه در کنارتان می‌توانید سفری خوش داشته باشید.

5. گالری‌گردی در فضای باز استانبول

یکی از تفریحات غیرمعمول دیگر، در بخش آسیایی استانبول اتفاق می‌افتد. جشنواره هنر دیواری، Yeldeğirmeni در همسایگی کادیکوی را به یک گالری هنر فضای باز تبدیل کرده است. قدم زدن در خیابان‌های این منطقه، مانند گالری‌گردی در فضای باز است. هنرمندان بین‌المللی و ترکی روی دیوارهای این شهر طرح‌های خود را نقش زده‌اند. موضوعات مختلفی در نقاشی این هنرهای خیابانی دیده می‌شود. موضوعاتی مثل زن، سیاست، اجتماع و غیره.

6. ساحل بورگاز آدا

ساحل بورگاز آدا یکی از سواحل کمتر شناخته شده جزایر پرنس است. این تفریح غیرمعمول در ساحل بورگاز آدا، همراه با آرامش است. همانطور که گفتیم این جزیره کمتر شناخته شده و جمعیت زیادی به آن هجوم نبرده‌اند و آرامش را برای گردشگران به همراه دارند. اگر تابستان راهی استانبول شدید، تفریحات ساحلی در بورگاز آدا را از دست ندهید. البته تاریخ نیز در این ساحل قابل مشاهده است؛ در راه رسیده به ساحل بورگاز آدا کلیساهایی را خواهید دید که قدمتی طولانی دارند.

10 تفریح غیر معمول در استانبول

7. از مسجد سانکالار (sancaklar Cami) الهام بگیرید

این مسجد اصلا شبیه به مساجدی که تا به حال دیده‌اید نیست. در بین مساجد استانبول، این مسجد کمتر شناخته شده و بازدید از آن، تفریحی غیرمعمول به شمار می‌رود. سن این مسجد چندان زیاد نیست و معمار آن معمار معاصر به نام امر ارولات است. این معمار از عناصر معنوی الهام گرفته و در اثر او هیچ یک از عناصر کلاسیک دیده نمی‌شود. در واقع این مسجد جشن پیروزی معماری مدرن است.

10 تفریح غیر معمول در استانبول

8. در استانبول به سبک عثمانی‌های قدیم نظافت کنید

بازدید از حمام‌های تاریخی استانبول تفریح غیرمعمول دیگری است که در استانبول می‌توانید تجربه کنید. در حمام‌های سنتی استانبول، یک شستشوی حسابی و ماساژ حرفه‌ای در میان بخار آب و کف صابون خواهید دید. البته بازدید از معماری دوره عثمانی‌ها در حمام‌ها شما را به وجد خواهد آورد. از بهترین حمام‌های ترکی می‌توان به حمام علی پاشا اشاره کرد.

10 تفریح غیر معمول در استانبول

9. چیدن قارچ در جنگل بلگراد، تجربه غیرمعمول دیگر در استانبول

یکی از مشهورترین جاذبه‌های طبیعی استانبول جنگل بلگراد است. این جنگل در فصل بهار پر از قارچ‌هایی می‌شود که چیدن آن می‌تواند تجربه منحصر به فرد و غیر معمولی‌ای برای‌تان باشد. البته تشخیص قارچ‌های سمی از قارچ‌های غیرسمی کمی دشوار است. جالب است بدانید فردی به نام «Jilber Barutçiya» در ترکیه، تورهایی به مقصد جنگل بلگراد در فصل رویش قارچ اجرا می‌کند. اگر دوست دارید این تفریح غیرمعمول در استانبول را تجربه کنید، شرکت در تورهای این متخصص قارچ را از دست ندهید.

10 تفریح غیر معمول در استانبول

10. در استانبول جواهرسازی یاد بگیرید

بازار بزرگ استانبول مملو از جواهرات زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. گفتنی است در این بازار، قرار نیست فقط خرید کنید. می‌توانید در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و جواهرسازی یاد بگیرید. در این بازار، کارگاه‌های 4 نفره‌ای زیر نظر استاد حرفه‌ای برگزار می‌شود. در این کارگاه‌های 3 ساعته می‌توانید جواهرسازی یاد بگیرید.

10 تفریح غیر معمول در استانبول



1398/05/26 | کد مطلب: 4607
10 تفریح غیر معمول در استانبول
10 تفریح غیر معمول در استانبول سیما رفیعی
10 تفریح غیر معمول در استانبول

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403