دولت هند به اقدام‌های ظالمانه خود علیه مردم کشمیر پایان دهد


دولت هند به اقدام‌های ظالمانه خود علیه مردم کشمیر پایان دهد

قم – ایرنا – آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حوادث کشمیر، از دولت هند خواست سریعا به اقدام‌های ظالمانه خود علیه مردم مظلوم کشمیر پایان دهد.

به گزارش روز شنبه مرکز خبر حوزه، در این بیانیه آمده است: حوادث ناگواری که هم‌اکنون در کشمیر هند در حال وقوع است قلب هر انسان آزاده‌ای را آزرده و متأثر می‌کند.

بیانیه ادامه یافته است: مردم بی‌گناه و مظلوم کشمیر، کدام جرم و گناهی را مرتکب شده‌اند که امروز با شدیدترین ظلم و ستم مأموران نظامی هند مواجه هستند، خانه و کاشانه خود را ازدست‌داده و تعداد زیادی از آن‌ها شهید و مجروح و تعدادی هم در زندان‌ها با شکنجه‌های قرون‌وسطایی روبرو هستند.

بیانیه حاکی است: چرا جامعه بشری، مدعیان حقوق انسان‌ها و سازمان ملل و نیز سازمان کنفرانس اسلامی سکوت نموده و این جنایت‌ها را علیه انسان‌های بی‌دفاع و مظلوم محکوم نمی‌کنند؟

در این بیانیه اضافه‌شده است: متأسفانه دولت‌های اسلامی به دولت مرکزی هند حتی یک تذکر هم نمی‌دهند. اگر همه دولت‌های اسلامی باهم متحد بودند و در مقابل این جنایت بزرگ اقدام واحد می‌کردند حتماً دولت هند دست از این حرکات وحشیانه خود برمی‌داشت.

بیانیه می‌افزاید: ما ضمن محکوم کردن این حوادث ضد بشری در هند و درجاهای دیگر از دولت مرکزی هند می‌خواهیم هرچه زودتر حقوق مردم بی‌گناه کشمیر را رعایت نموده و به جنایت‌های خود خاتمه دهد. ادامه این حرکت ضد انسانی برای کشور هندوستان که خود را مدافع حقوق ادیان و اقوام گوناگون می‌داند موجب ننگ، ذلت و خواری می‌باشد.

دولت هند روز دوشنبه ۵ اوت(۱۴ مردادماه جاری) کل اصل ۳۷۰ قانون اساسی ازجمله «ماده ۳۵ ای» این اصل، در آن امتیازات ویژه‌ای به مردم ایالت جامو و کشمیر داد را لغو کرد. بلافاصله پس‌ازاین تصمیم ده‌ها هزار نیروی نظامی ارتش هند به این منطقه وارد شدند، برنامه مراسم زیارت مذهبی هندوها لغو شد، مدارس و دانشگاه‌ها بسته شد و از گردشگران خواسته شد که منطقه را ترک کنند. خطوط تلفن و سرویس‌های موبایل و اینترنت قطع‌شده است و سیاستمداران محلی در بازداشت خانگی قرار دارند.
در درگیری مردم معترض با نیروهای ارتش هند ده‌ها تن کشته و مصدوم شده‌اند. اکثر جمعیت کشمیر را مسلمانان تشکیل می‌دهند. هند و پاکستان بیش از ۷۰ سال است که در رابطه با کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند.

۱۱۷۵ /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی