تعمیر و بازسازی 40 خانه در لرستان آغازشده است


تعمیر و بازسازی 40 خانه در لرستان آغازشده است

قم – ایرنا – مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پل‌دختر با اشاره به آغاز موج دوم کمک‌رسانی این قرارگاه به مردم سیل‌زده لرستان گفت: تعمیر 30 خانه در این استان درحال تکمیل و روند بازسازی 10 خانه دیگر نیز در این منطقه آغازشده است.

محمد خامه یار روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مصالح ساختمانی تأمین‌شده توسط این قرارگاه برای ساخت و تعمیر خانه‌های تخریب‌شده در سیل در حال ورود به شهرستان پل‌دختر و نگهداری در محل تعیین‌شده است تا در موج دوم کمک به سیل‌زدگان، تعمیر و ساخت خانه‌های تخریب‌شده با سرعت آغاز شود.

وی بابیان اینکه تاکنون چندین کامیون مصالح ساختمانی به منطقه سیل‌زده پل‌دختر واردشده است، اظهار داشت: فعالیت این قرارگاه که از روزهای ابتدایی سیل در منطقه پل‌دختر آغازشده تا یک سال ادامه می‌یابد، به مردم این منطقه قول داده فعالیت این قرارگاه تا یک سال ادامه یابد.

مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پل‌دختر ادامه داد: چندین دستگاه کامیون و تریلی شامل انواع مصالح ساختمانی، پوشاک و لوازم‌خانگی از طریق کمک‌های مردمی توسط این ستاد جمع‌آوری و به پل‌دختر منتقل‌شده است.

خامه یار، بابیان اینکه قرارگاه مردمی قم مستقر در شهر پل‌دختر این آمادگی را دارد تا از ظرفیت تمام متخصصان رشته‌های مختلف ساختمان‌سازی و تأسیسات برای کمک به ساخت و تعمیر خانه‌های آسیب‌دیده استفاده کند افزود: علاوه بر تعمیر، برق‌کشی، سفیدکاری، کف سازی و لوله‌کشی گاز این خانه‌ها انجام‌شده است.

وی با تاکید بر لزوم استمرار کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده گفت: این ستاد به‌طور کامل مردمی بوده و هیچ‌گونه اعتبارات ثابت و دولتی ندارد و تمام اقدام‌های این قرارگاه در مناطق سیل‌زده لرستان از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی بوده است.

مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پل‌دختر با اشاره به بازسازی و تعمیر ۲ باب مدرسه در لرستان توسط این قرارگاه افزود: ۱۲ میلیارد ریال برای بازسازی این مدارس تاکنون هزینه شده است که بخش زیادی از این هزینه از طریق کمک‌های مردم نوع‌دوست هند انجام‌شده است.

خامه یار ادامه داد: خدمت‌رسانی قرارگاه مردمی قم در مناطق سیل‌زده تک‌بعدی نیست بلکه تلاش شده است در زمینه‌های آموزشی، ‌فرهنگی، ‌اجتماعی و اقتصادی ارائه خدمات کند.

وی بیان کرد: هزینه تحصیل و تامین لوازم‌التحریر ۱۰۰ کودک نیازمند در این مناطق توسط قرارگاه تامین شده است ضمن اینکه برخی کودکان که به دلیل مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی ترک تحصیل‌کرده‌اند،‌ با پیگیری‌های این قرارگاه بار دیگر ترغیب به ادامه تحصیل شده‌اند.

فروردین امسال ۲۴ استان، ۲۳۱ شهرستان، ۲۶۹ شهر و ۵ هزار روستا درگیر سیل شد که قم به‌عنوان استان معین لرستان به کمک سیل‌زدگان شتافت.

۷۴۰۴/ / ۱۱۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید