آزادگان قزوینی گردهم آمدند


آزادگان قزوینی گردهم آمدند

قزوین - ایرنا - آزادگان سرافراز قزوینی به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در مراسمی گردهم آمدند و خاطرات دوران اسارت خود را بیان کردند.

غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین روز شنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: آزادگان نماد صبر، استقامت و ایثار هستند و یاد و خاطره آنان را باید همواره گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه قزوین جایگاه ویژه در حوزه آزادگان را داراست چرا که حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی ملقب به سردار آزادگان و شهید سرلشکر حسین بابایی ملقب به سیدالاسرا غیورمردانی از این دیار هستند که باید به این شخصیت ها افتخار کنیم و به آنها ببالیم.

حقایق پور با تاکید بر اینکه رسانه ها باید این شخصیت ها را که قهرمانان واقعی ایران زمین هستند را به نسل جوان معرفی کنند،افزود: مطالعه زندگینامه این شخصیت ها و رشادت هایی که داشتند را به همه مردم به ویژه جوانان توصیه و پیشنهاد می کنیم.

این مسئول با بیان اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه تقویت کنیم، گفت: آزادگان از جمله شهید لشگری و حجت الاسلام ابوترابی از نمادهای مقاومت در میهن اسلامی ما هستند و باید برای پیشبرد اهداف فرهنگی نظام از سیره و سبک و سیاق این افراد بیشتر بهره مند شویم.

وی در ادامه یادآور شد: دیدار با ائمه جمعه و فضاسازی شهرها در کنار حضور و سخنرانی آزادگان در نماز جمعه از برنامه های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور است.
۷۳۸۹*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی