معادن قزوین نیازمند باسکول هستند


معادن قزوین نیازمند باسکول هستند

قزوین - ایرنا - معادن قزوین با توجه به افزایش میزان حجم بارگیری توسط کامیون ها، نیازمند نصب باسکول هستند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار قزوین روز شنبه در سومین نشست کارگروه ایمنی راه های استان قزوین با اعلام این مطلب افزود: بارگیری بیش از حد ظرفیت از سوی معادن باعث شده تا ما شاهد فرسایش و از بین رفتن بسیاری از راه های فرعی و روستایی استان قزوین باشیم.
علی فرخزاد تاکید کرد: متاسفانه این مشکل در حالی رخ می دهد که ما هیچ نظارتی بر تردد این نوع خودروها در راه های فرعی و روستایی استان نیستیم و به همین جهت پلیس و دستگاه های ذیربط باید معادن را وادار به نصب باسکول کنند.
وی اضافه کرد: متاسفانه با وجود تصریح قانون بر تخصیص درصدی از جرایم راهنمایی و رانندگی از محل تخلفات، در سال ۹۶ تنها ۱۵ درصد، در سال ۹۷ نیز ۱۰ درصد و امسال نیز هیچ تخصیصی در این زمینه به استان تعلق نیافته است.
این مسئول عمرانی با اشاره به لزوم توجه به راه های روستایی استان، یادآور شد: اقداماتی از سوی دفتر امور روستایی و دهیاری ها در حوزه آموزش صورت گرفته اما با توجه به تفکیک حوزه وظایف راهداری با راه و شهرسازی، نیازمند اعمال مدیریت بیشتر در این بخش هستیم.
فرخزاد تصریح کرد: با توجه به توسعه شهرها و احداث جاده های جدید متاسفانه استقرار برخی از پاسگاه های پلیس راه از جمله در اقبالیه و آوج نیازمند بازنگری هستند و با توجه به توسعه های صورت گرفته و ارزش افزوده ای که اراضی موجود پیدا کرده اند به راحتی می توان نسبت به جا به جایی آنها اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: خوشبختانه با وجود تعامل دستگاه های ذیربط با پلیس راه، همه ساله با اجرای برنامه ریزی های از قبل صورت گرفته شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در این استان هستیم.

فغالیت ۹ مرکز معاینه فنی خودرو در قزوین

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۹ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و چهار مرکز معاینه سنگین وجود دارد که با توجه به نیازهای موجود، باید مراکز سنگین تا سه مرکز افزایش پیدا کند.
پیمان پیرمرادی افزود: با توجه به احداث مسکن مهر در ناحیه مهرگان و اسکان جمعیت ۸۰ هزار نفری در آن و نیز حجم ترافیک سنگین آزادراه قزوین - کرج، با همکاری شهرداری محمدیه و اداره کل راه و شهرسازی احداث یک جاده جداگانه برای ایمن سازی این مسیر در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن نیز در دستور کار استان است.
به گفته وی، با آشکارسازی نقاط حادثه خیز و حجم ترافیک موجود در سطح استان، اولویت بندی جهت رفع نقاط یاد شده نیز با تخصیص اعتبارات مورد نیاز باید در دستور کاری جدی قرار گیرد.
پیرمرادی با اشاره به لزوم به کارگیری دوربین های نظارتی در سطح جاده های استان، گفت: متاسفانه برخی از دوربین های موجود نیازمند بازنگری بوده و برخی نیز با توجه به از رده خارج شدن آنها باید به روزسانی شود و در عین حال نیز عملیات تعمیر و نگهداری از دوربین های فعال نیز در دستور کار قرار گیرد.
این مسئول فنی یادآور شد: در بخش تخصیص اعتبارات حوزه جرایم رانندگی، متاسفانه اگرچه در بخش پلیس راهور تا ۲۵ درصد محقق شده اما در حوزه پلیس راه این میزان در استان صفر است که در این زمینه نیازمند مساعدت هستیم.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز