استارت آپ ها راه رسیدن محصول به بازار


استارت آپ ها راه رسیدن محصول به بازار

کرج - ایرنا - استارت آپ ها امروز به عنوان مسیری مناسب برای هدایت محصولات به بازار شناخته شده که در بخش کشاورزی می توانند تحولی اساسی به وجود آورند.

فعالیت های استارت آپی در حوزه کشاورزی در ایران با وجود ارزش میلیاردی این صنعت در کشور، تاکنون در سطح برگزاری چند استارت آپ ویکند در اقصی نقاط ایران بوده و فعالیت متمرکز و خاصی بر روی کشاورزی صورت نگرفته است.

نوآوری در زمینه کشاورزی در ابعاد مختلفی می تواند اتفاق بیفتد و از قبل از کاشت تا زمان برداشت یا اتصال کشاورز به بازار و همچنین اتصال کشاورز به بازار فروش مستقیم را در برمی گیرد.

به گفته مدیر تعاون روستایی استان البرز این رویه می تواند موجب حذف دلالان بازار کشاورزی شود که درصد بزرگی از بازار کشاورزی را در دست داشته و کشاورزان چاره ای جز همکاری با آن ها را ندارند.

سید محسن موسوی با بیان اینکه ۸۵ تشکل روستایی در استان البرز فعال هستند که از این تعداد چهار تشکل به بانوان اختصاص دارد، گفت: برای این تشکل ها نشست کسب و کارهای نو و استارت آپ ها را برگزار کرده ایم و به دنبال این هستیم که شرایط جدیدی را در فضای کسب و کار برای آنان ایجاد کنیم.

با توجه به نقش بازار در تولیدات روستایی و به خصوص زنان، این تولیدات اگر به بازار نرسد ممکن است پایدار نباشد و یکی از برنامه های مدیر تعاون روستایی البرز بر این است که تا از طریق استارت آپ ها این محصولات هر چه سریعتر به دست مصرف کننده برسد.

یکی دیگر از برنامه های موسوی برای زنان روستایی ایجاد بومگردی در قالب تعاونی ها است که تا کنون مجوز ایجاد یک یا دو تعاونی بومگردی از طریق میراث فرهنگی و گردشگری استان پیگیری شده تا از شرایط خوب و مساعدی که در استان وجود دارد استفاده شود.

به اعتقاد موسوی ایجاد کسب و کارهای جدید در قالب بومگردی که با فرهنگ استان مطابقت دارد می تواند روح تازه ای در بحث بومگردی به استان بدمد.

سه یا چهار فروشگاه تعاون روستایی فعال در البرز است

در استان البرز ۲۶ فروشگاه تعاون روستایی وجود دارد که فقط سه یا چهار فروشگاه فعال هستند که مدیر تعاون روستایی استان البرز یکی از برنامه های خود را برنامه ریزی برای فعال سازی این فروشگاه ها دانست.

همچنین استفاده از انبار این فروشگاه ها یکی از راه های جذب سرمایه گذار از داخل و خارج استان است تا سرمایه گذاران جدید با سرمایه خودشان بتوانند فعالیت واقعی شرکت های تعاون روستایی که ایجاد ارزش افزوده و فراوری محصولات و تامین به موقع نهاده ها است را ساماندهی کنند.

موسوی با اشاره به مذاکراتی با چند شرکت، افزود: این شرکت ها طرح هایی دارند که با اجرای آن بسته بندی و فراوری محصولات کشاورزی با استفاده از فضای موجود برای حداکثر بهره وری انجام می شود.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو