آماده سازی 160 کلاس جدید برای مهر ماه البرز


آماده سازی 160 کلاس  جدید برای مهر ماه البرز

کرج - ایرنا- اداره کل نوسازی و تجهیزمدارس استان البرز آماده سازی و تجهیز 160 کلاس جدید برای مهرماه سال جاری در برنامه کاری قرار داده است.

مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی توسعه و تجهیز مدارس البرز امروز از پروژه های آموزشی در حال ساخت آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج بازدید کردند تا موانع را برطرف و کلاس ها را برای مهرماه ۹۸ آماده کنند.

به گزارش ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش البرز روز شنبه در حاشیه این بازدید گفت: یک هزار کلاس درس در استان در حال ساخت است که از این تعداد ۱۶۰ کلاس برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به بهره برداری می رسد.

سالار قاسمی خاطرنشان کرد: در این بازدید روند پروژه های در حال ساخت این ناحیه از جمله پروژه آموزشی رازی فاز یک و سه ، قلم فاز دو ، سالن ورزشی قلم و مقاوم سازی دبستان دکتر حسین محمود، به همراه مدیرکل نوسازی مدارس استان بررسی شد و هماهنگی های لازم در محل پروژها برای تسریع در روند ساخت و افتتاح آن ها انجام گرفت.

وی یادآورشد: پروژه های رازی فاز یک و سه و مقاوم سازی دکتر حسین محمود برای سال تحصیلی جدید ماه به بهره برداری می رسد.

قاسمی با اشاره به اینکه البرز سالانه با رشد بالای دانش آموزی مواجهه است ، یادآورشد: برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ پیش بینی می شود با توجه به سیل فروردین امسال ۱۵ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز افزوده شود.

وی تصریح کرد: مهاجرت پذیری یکی از دلایل اصلی افزایش رشد دانش آموزی در البرز را تشکیل می دهد.

قاسمی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد مدارس البرز نیاز به ترمیم، تخریب و بازسازی دارند، خاطرنشان کرد: مقاوم سازی این بناها باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز نیز با بیان اینکه سالانه به دلیل مهاجرت پذیری ۱۲ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز اضافه می شود، تصریح کرد: برای دانش آموزان تازه وارد ۴۰۰ کلاس درس جدید نیاز است.

محمد دلاوریان یادآورشد: برای ساخت کلاس های درس جدید در البرز نیاز به مشارکت و همراهی دستگاه های اجرایی در استان همانند اداره های استاندارد، راه و شهرسازی، شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی داریم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز با اشاره به اینکه البرز از نظر سرانه آموزشی در جایگاه سی و یکم کشور قرار دارد، ادامه داد: کمبود فضای آموزشی موجب شده تا ۴۸ درصد مدارس این استان به صورت دو شیفته فعالیت کنند.

دلاوریان عنوان کرد: امسال اعتبارات تخصیص یافته به فضاهای آموزشی البرز ۱۰ برابر افزایش یافته است که همکاری دستگاه های مربوطه در استان برای جذب این اعتبار ضروری است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیز گفت: این ناحیه بیشترین جمعیت دانش آموزی استان البرز را دارد.

قاسم پوستین دوز اظهارداشت: برای کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس های درس آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج نیاز به مشارکت خیرین مدرسه دار داریم.

وی خاطرنشان کرد: در قالب پروژه مهر تلاش می شود بستر لازم برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید فراهم آید.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموزدارد که بیش از ۱۱۰ هزار نفرآن در آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج تحصیل می کنند.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها