148 مورد سنگ‌پرانی به قطارهای مسافری در 4 ماه


148 مورد سنگ‌پرانی به قطارهای مسافری در 4 ماه

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور از 148 مورد سنگ‌پرانی به قطارهای مسافری در 4 ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ حشمت‌اله ملکی با اعلام افزایش 40 درصدی کشف سرقتها در حوزه پلیس راه‌آهن کشور در مدت زمان چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در سال جاری تلاش کرده‌ایم با تشکیل قرارگاه‌های مبارزه با سرقت، قاچاق کالا و ارز در یگانهای تابعه خود، اهداف انتظامی و امنیتی را در راستای پیشگیری اجتماعی و انتظامی از طریق جلب مشارکتهای مردمی و سرمایه‌های اجتماعی ارتقاء بخشیم.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور افزود: اقدامات کلیدی و موثری با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و پیمانکاران بهره‌بردار، برای پیشگیری از سرقت، حذف بسترهای ارتکاب سرقت به ویژه جمع‌آوری، ساماندهی و نظام بخشی فروش اموال رها شده در حاشیه خطوط ریلی و همچنین تلاش گسترده‌ای در راستای پیگیری و رسیدگی تخصصی به پرونده‌های سرقت و قاچاق کالا و ارز انجام شده است.

بازداشت 419 سارق تجهیزات ریلی در 4 ماه

وی تصریح کرد: در اجرای تدابیر ابلاغی مبنی بر ارتقاء توان کشف رده‌های آگاهی و همچنین تمرکز این دوایر بر پیگیری تخصصی جرایم حوزه ریلی، همواره اهتمام لازم بر این اصل معمول بوده و اغلب رده‌ها سعی در کشف علمی جرایم دارند و در این رابطه با توجه به گستردگی حوزه ریلی کشور و میزان تردد قطارها، در چهار ماهه ابتدای سال 98 به نسبت مدت مشابه درسال 97، 419 نفر سارق دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در تشریح نرخ جرم به نسبت جمعیت و سایر مؤلفه‌ها به ترتیب پلیس راه‌آهن یزد، شمال شرق و کرمان را با بیشترین کشفیات از حیث کیفی و کمی به عنوان سه رده برتر پلیس راه‌آهن در کشور معرفی کرد.

ملکی یادآور شد: پلیس راه‌آهن کشور در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن توجه به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همچنین تدابیر ابلاغی مبارزه جدی و قاطع با قاچاقچیان کالا، ارز و سوخت برای رسیدن به شاخص 20 درصدی کشف سالیانه از طریق شبکه ریلی، اهتمام لازم را داشته است.

افزایش 124 درصدی کشفیات قاچاق در حوزه ریلی

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور افزود: در این راستا با بهره‌گیری از حداکثر توان فیزیکی و استفاده از کارکنان مجرب و زبده نسبت به رصد و کنترل سالنهای ایستگاه‌ها، قطارهای باری و مسافری و انبارهای توشه اقدام کردیم که چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 124 درصدی از حیث ارزش ریالی به موفقیت دست یافتیم.

کشف 266 کیلوگرم موادمخدر توسط پلیس راه‌آهن

وی از کشف 266 کیلو و 407 گرم انواع موادمخدر در سطح ماموریت پلیس راه‌آهن کشور طی چهار ماهه نخست سال جاری و افزایش 240 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال 97 خبر داد و گفت: در این راستا 855 متهم دستگیر شده که از این تعداد 791 نفر مرد و 64 نفر زن بودند و متهمان به همراه موادمخدر مکشوفه با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بحث سنگ‌پرانی به قطارهای عبوری، در چهار ماهه نخست سال جاری 148 مورد به قطارهای مسافری سنگ‌پرانی صورت گرفت که با انجام اقدامات پیشگیرانه، شاهد کاهش 14 درصدی این اقدام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و افزایش 20 درصدی دستگیری افراد سنگ‌پران هستیم.

ملکی خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، مجموعه پلیس راه‌آهن نیز خود را از این قاعده مستثنی ندانسته و ضمن نصب بنر و استندهای مربوطه در ایستگاه‌های راه‌آهن سراسر کشور و تجهیز کتابخانه‌های پلیس راه‌آهن به کتب با موضوع عفاف و حجاب، به صورت نمادین از بانوان محجبه با اهدای شاخه‌های گل در هفته عفاف و حجاب نیز تقدیر کرد.

کشف 101 لیتر مشروب الکلی توسط پلیس راه‌‌آهن در 4 ماه

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور افزود: در چهار ماهه نخست سال جاری با اجرای طرحهای اطلاعاتی 117 نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز دستگیر و 101 لیتر مشروبات الکلی، 83 دستگاه بیت‌کوین، پنج قبضه سلاح جنگی و شکاری، 18 تیر فشنگ جنگی، 27 عدد افشانه دفاع‌شخصی، 19 دستگاه شوکر برقی، دو رشته دستبند، 12 دستگاه بی‌سیم دستی، دو عدد نارنجک و 24 تیغه خشاب غیرمجاز کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس