کوچک‌های بورسی با شتاب بیشتری رشد کردند


کوچک‌های بورسی با شتاب بیشتری رشد کردند

ایران اکونومیست- امروز قیمت سهم‌های کوچک در بورس تهران با شتاب بیشتری نسبت به سهم‌های بزرگ رشد کرد؛ به طوری که شاخص کل هم وزن بیش از نماگر اصلی بازار رشد کرد.

کوچک‌های بورسی با شتاب بیشتری رشد کردند
به گزارش ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴ واحد رشد کرد و به رقم ۲۶۱ هزار و ۴۰۵ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۶۶۷ واحد افزایش تا رقم ۶۸ هزار و ۹۳۹ واحدی بالا رفت.
در عین حال شاخص آزاد شناور ۱۵۱۶ واحد رشد کرد و به رقم ۲۹۷ هزار و ۹۲۷ واحدی رسید. شاخص بازار اول با ۱۸۱ واحد رشد عدد ۱۹۰ هزار و ۴۰۸ را تجربه کرد. در عین حال شاخص بازار دوم با ۷۳۲ واحد کاهش رقم ۵۲۹ هزار و ۷۰۷ واحدی را تجربه کرد.
پتروشیمی پارس، گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران هر کدام به ترتیب با ۲۱۹، ۱۶۸، ۱۵۵ و ۱۲۷ واحد تأثیر کاهنده شاخص‌های بازار را با کاهش مواجه کردند.
در طرف مقابل مخابرات ایران، بورس اوراق بهادار تهران، ایران خودرو و بانک پارسیان چهار شرکتی بودند که شاخص‌های بورس را بیش از دیگران تقویت کردند. هر یک از شرکت‌های یاد شده به ترتیب ۲۰۹، ۱۹۱، ۱۰۴ و ۸۲ واحد تأثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.
امروز گروه خودرو و ساخت قطعات با دادوستد ۷۸۹ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۷۱ میلیارد تومان بیشتر ارزش معاملات را از آن خود کردند.
در این گروه بیشتر سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند و برخی صف‌های خرید را تجربه کردند.
این گروه شیمیایی که در هفته‌های گذشته اغلب در صدر ارزش معاملات قرار داشت امروز در رتبه دوم قرار گرفت و با حجم معاملات ۱۶۸ میلیون سهم به ارزش معاملات ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.
پس از این دو گروه بانک‌ها، گروه سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی و سیمانی‌ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
امروز بیشتر سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شد و ارزش معاملات آن به رقم ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید.
ارزش کل معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۲۷۱ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات به سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. همچنین تعداد معاملات این بازار عدد ۳۵۳ هزار و ۹۵۱ را تجربه کرد.
در بورس تهران ۱۹۴ سهم با رشد و ۱۴۳ سهم با افت قیمت مواجه شدند. در عین حال در فرابورس ایران ۱۰۴ سهم افزایش قیمت و ۹۱ سهم کاهش قیمت را تجربه کردند.
آیفکس نیز با ۸.۷ واحد رشد روبرو شد و به رقم ۳۵۲۶ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۱۴۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403