مشوق های دولت برای توسعه استارت آپ های روستایی


مشوق های دولت برای توسعه استارت آپ های روستایی

واعظی با اشاره به مشوق های دولت برای توسعه استارت آپ های روستایی گفت: روستاها تحت پوشش شبکه های اینترنت قرار گرفته اند که زمینه فروش محصولات صنایع دستی و کشاورزی روستاها از طریق اپلیکیشن ها ممکن شده است.

«محمود واعظی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر گفت: در روستاها و عشایر تولیدات خوبی در حوزه صنایع دستی، موسیقی بومی محلی و محصولات کشاورزی وجود دارد که تعداد کمی از مردم با این توانمندی ها و پتانسیل ها آشنایی دارند.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه فرهنگ، محصولات و تولیدات جزو سرمایه های نظام و کشور هستند، افزود: اول باید به آنچه که مربوط به هنر، توانمندی ها و تولیدات کشاورزی است، ارزش قایل شویم.

وی خاطرنشان کرد: با تحت پوشش قرار دادن روستاها به شبکه اینترنت، بوم گردی و فروش محصولات صنایع دستی و کشاورزی از طریق اپلیکیشن ها و برنامه های مختلف افزایش یافته است.

واعظی با بیان اینکه بسیاری از جوانان روستایی با ایجاد استارت آپ ها برای فروش محصولات و تولیدات روستایی و کشاورزی اقدام کرده اند، افزود: ثمره تلاش جوانان روستایی و عشایری را در چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه محصولات و تولیدات روستاییان و عشایر با کمک استارت آپ ها در سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر عرضه و به فروش می رسد، گفت: سالن استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیانی که در نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر مستقر است، کمک می کند تا مردم با کمک فضای مجازی، بوم گردی، ظرفیت ها، پتانسیل و تولیدات روستایی و مناطق عشایری را شناخته و از این فرصت استفاده کنند.

واعظی در خصوص مشوق های دولت برای حمایت از استارت آپ های روستایی نیز گفت: زیربناهای اقامت، اسکان و زندگی در روستاها را ایجاد کرده ایم و در این بخش سرمایه گذاری های خوبی انجام شده است، به طوری که امروز کمتر روستایی داریم که از نعمت برق، آب شرب،‌ تلفن و اینترنت محروم باشد.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه انشعاب گاز با سرعت در مناطق روستایی در حال انجام است و راه های روستایی ساخته می شود، تصریح کرد: دولت از طریق بانک های عامل مختلف و صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستاییان و عشایر قرار داده است.

واعظی افزود: روستاییان توانسته اند با گرفتن تسهیلات ارزان قیمت به تولیدات خود رونق دهند، به طوری که صنایع دستی، کشاورزی، دامداری و تولیدات روستایی و عشایری رونق گرفته و از طرفی زمینه فروش محصولات آنها با کمک شیوه های نوین از جمله استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان فراهم شده است.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه روستاییان و عشایر از تسهیلات ارزان قیمت راضی هستند، افزود: در حال حاضر از این محل 150 هزار شغل روستایی ایجاد شده است که کار ارزشمندی است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)