انتصاب مدیر «گروه جامعه‌شناسی دین» در موسسه مطالعات اجتماعی دانشگاه تهران


انتصاب مدیر «گروه جامعه‌شناسی دین» در موسسه مطالعات اجتماعی دانشگاه تهران

رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران در حکمی حجت‌الاسلام «حمید پارسانیا» را به مدت دو سال به سمت «مدیر گروه جامعه‌شناسی دین» این موسسه منصوب کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: «احمد نادری»، رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران در حکمی حجت الاسلام «حمید پارسانیا» را به مدت دو سال به سمت «مدیر گروه جامعه شناسی دین» این موسسه منصوب کرد.

در متن این حکم چنین آمده است:

دانشمند فرزانه حضرت حجت الاسلام حمید پارسانیا

با عنایت به جایگاه رفیع علمی و ذخایر گران­سنگ دانش و معارف جناب­عالی، که حاصل سال­ها پژوهش، تدّبر، تفقّه و اجتهاد در ابواب مختلف علوم اسلامی و علوم انسانی و اجتماعی بوده و امروز سرچشمه­ ای جوشان از دانش و بینش اسلامی و اجتماعی و نیز طرحی نوین از هندسه معرفتی در فرهنگ اسلامی­ ایرانی را پیش ­روی پژوهشگران، نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه گشوده است، بدینوسیله شما را به مدت دو سال به عنوان مدیر گروه «جامعه شناسی دین» موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، منصوب می ­نمایم.

نظر به رویکردهای جدید و «سند برنامه تحوّلی» موسسه در حوزه ­های پژوهشی، فرهنگی و راهبردی، امید است با حضور جناب­عالی در صدر برنامه­ ریزی­ ها و فعالیت­ های گروه پژوهشی جامعه شناسی دین، ضمن بهره گیری از ظرفیت های علمی و سرمایه اجتماعی موجود موسسه در طول بیش از نیم قرن فعالیت آن در کنار جذب نخبگان و پژوهشگران جوان، اندیشمند و مومن از سرتاسر جغرافیای فرهنگ اسلامی، شاهد تحوّلی ژرف و وسیع در ابعاد فعالیت­ های این گروه در سطح ملّی و بین المللی باشیم.

توفیقات روزافزون جناب­عالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

گفتنی است، گروه جامعه شناسی دین یکی از گروه های فعّال و باسابقه در موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران است و از دیرباز محملی برای تحقیقات مهم و بنیادین استادان و پژوهشگران فرهیخته دانشگاهی و حوزوی بوده است. از جمله پژوهشگران شاخص که در بخش تحقیقات دینی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی سابقه فعالیت و همکاری داشته است، مقام معظم رهبری هستند. ایشان در سال ۱۳۴۶ در همکاری با این گروه در پژوهشی پیرامون حوزه علمیه مشهد فعالیت داشته اند.

گفتنی است پیش از این، سیدمحمود نجات حسینی مدیریت این گروه را بر عهده داشته است که مدیر موسسه از زحمات وی تقدیر به عمل آورد.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو