خاویار البرز در راه بازارهای جهانی


خاویار البرز در راه بازارهای جهانی

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون 26 کیلوگرم خاویار از البرز به خارج از کشور ارسال شده که این میزان خاویار به عنوان نمونه صادر شده و در صورت تایید، صادرات عمده آن شروع می‌شود.

‌به گزارش ‌ایسنا‌، علیرضا جمالی در نشست مطبوعاتی امروز شنبه 26 مرداد، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون 23 هزار و 500 قطعه آبزیان زینتی، 168 تن پا و پنجه مرغ، 35 هزار قطعه پولت تخم گذار، 534 تن تخم مرغ خوراکی، پنج هزار و 550 کیلو گوشت مرغ منجمد، هشت هزار و 210 کیلو عسل و 26 کیلو خاویار به عنوان نمونه به کشورهای دیگر از جمله افغانستان، قرقیزستان، عراق و ... صادر شده است.

وی ادامه داد: البرز با 117 مزرعه مرغ تخم گذار و هفت میلیون و 500 مرغ تخم گذار جزو قطب‌های مهم تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود و بین 9.5 تا 10 درصد از مجموع تولید تخم مرغ کل کشور در البرز انجام می‌شود.

وی افزود: سالانه بیش از 95 هزار تن تخم مرغ در البرز تولید می‌شود که این میزان بخشی از نیاز کشور را مرتفع می‌کند.

این مسئول با اشاره به وضعیت تولید شیر در البرز خاطر نشان کرد: البرز یکی از استان‌هایی است که در حوزه تولید شیر هم حرف‌های جدی برای گفتن دارد به طوری که این استان با داشتن 104 هزار رأس گاو که 65 هزار رأس آن صنعتی‌ست سالانه بیش از 390 هزار تن شیر تولید می‌کند.

جمالی با اشاره به فعالیت 34 واحد تولید دارو و مکمل‌های دامپزشکی در البرز تصریح کرد: در حال حاضر 42 واحد مکمل سازی، تولید دارو واکسن در البرز فعال است که بیش از 37 درصد نیاز کشور در این حوزه را مرتفع می‌کنند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون واکسیناسیون یک میلیون و 400 هزار دام سبک و سنگین در استان انجام شده که با این اقدام از شیوع بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌شود.

این مسئول افزود: علاوه براین، برای جلوگیری از شیوع انگل "سی سی اچ اف"، حدود دو هزار لیتر سم به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار گرفته است.

وی در خصوص صادرات خاویار تصریح کرد: این میزان خاویار به عنوان نمونه صادر شده و در صورت تایید، صادرات عمده آن شروع می‌شود.

جمالی همچنین به تعداد کشتارگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شش کشتارگاه دام و طیور در استان فعال است که دو مورد از آنها در کرج، سه مورد در ساوجبلاغ و یک مورد نیز در محدوده نظرآباد واقع شده است.

وی به تعداد واحدهای پرورش آبزی هم اشاره کرد و گفت: البرز 137 واحد پرورش آبزی دارد که 90 درصد آنها مجوز دارند ولی از این تعداد 38 مورد فعال هستند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان