تنها راه برای فلسطینیان پایداری در برابر رژیم صهیونیستی است


تنها راه برای فلسطینیان پایداری در برابر رژیم صهیونیستی است

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین: اقدامات اسرائیل چیزی جز جنایت های جنگی نیست و هیچ راهی جز باقی ماندن و پایداری فراروی ما نیست

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با تاکید بر تروریسم سازمان یافته رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، گفت: تنها راه فراروی ما پایداری است.
صائب عریقات در گفتگو با شبکه دی ام سی گفت: اسرائیل با حمایت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طرح و راهبرد خود را مبنی بر اشغالگری در خاک فلسطین، قرار دادن فلسطینیان در برابر عمل انجام شده، روند فراگیر یهودی سازی قدس، روند فراگیر برای جلوگیری از تشکیل کشور مستقل فلسطین و تلاش برای تغییر ترکیب جمعیتی به پیش می برد؛ اما همه این اقدامات با شکست مواجه می شود. حدود 400 هزار شهروند عرب، فلسطینی، مسیحی و مسلمان در قدس حضور دارند و آنها هستند که سرنوشت قدس را تعیین می کنند. آمریکا و اسرائیل هم به خوبی از این موضوع آگاه هستند.
وی افزود: اقدامات اسرائیل اعم از ویران کردن منازل، پاکسازی نژادی، کوچاندن ساکنان، مصادره مناطق مختلف فلسطین و کشتار کودکان و نیروهای امدادی چیزی جز جنایت های جنگی نیست و هیچ راهی جز باقی ماندن و پایداری فراروی ما نیست.
صائب عریقات همچنین گفت: اسرائیل اکنون ثروت فلسطینیان را به سرقت می برد و ما حکومت تحت اشغالگری هستیم. دولت آمریکا که می گوید به دنبال شکوفایی و پیشرفت ملت فلسطین است، 844 میلیون دلار را از حوزه های مختلف ازجمله بیمارستان های قدس و آژانس کمک رسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) قطع کرد. هدف از همه این اقدامات این است که ملت فلسطین سر تسلیم فرو آورد و ملت فلسطین بپذیرد که قدس پایتخت اسرائیل باشد و قضیه آوارگان کنار گذاشته شود. در صورتی که ملت فلسطین این مسائل را نپذیرد، اسرائیل برای بدنام کردن و مجازات آن, بیمارستان ها و مدارس فلسطینی را تعطیل می کند اما ما با صدای بلند می گوییم که ما شکست نخواهیم خورد و تسلیم نخواهیم شد.
عریقات افزود: اگر اسرائیل بر این باور است که از طریق تروریسم سازمان یافته به اهداف خود می رسد، باید بگوییم که به همه سازمان های بین المللی مراجعه می کنیم. این گونه اقدامات جنایت جنگی است و هر قدر که ترامپ از اسرائیل حمایت کند، ما به جایی خواهیم رسید که می توانیم جنایتکاران را مورد سئوال قرار دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید