آمادگی بسیج رسانه برای تبدیل حرکت‌های جهادی به گفتمان عمومی


آمادگی بسیج رسانه برای تبدیل حرکت‌های جهادی به گفتمان عمومی

تهران- ایرنا- سازمان بسیج رسانه طی بیانیه‌ای با اشاره به فعالیت هزاران خبرنگار بسیجی در سراسر کشور، آمادگی خود را برای انعکاس بیش از پیش فعالیت‌های جوانان جهادگر اعلام کرد.

کار داوطلبانه و بی‌چشم‌داشت از دیرباز با سکوت، خاموشی و نوع خاصی از تواضع همراه بوده است به گونه‌ای که تجربیات امور خیر، حداقل در ایران نشان می‌دهد انجام‌دهندگان کار خیر تا جای ممکن سعی کرده‌اند از رسانه‌ای شدن پرهیز و به جای حرف، به عمل بپردازند.

اما امروز، مدتی است که دلسوزان عرصه نیکوکاری اذعان دارند که باید تمام فعالیت‌های داوطلبانه، نیکوکاری و جهادی در کشورمان به شکلی ممتاز، رسانه‌ای شود و نسل جوان بیش از پیش برای ورود به میدان کار خیر و خدمت‌رسانی اجتماعی ترغیب شود.

براساس اعلام روز شنبه سازمان بسیج رسانه، در بیانیه سازمان بسیج رسانه با اشاره به فعالیت هزاران خبرنگار بسیجی در سراسر کشور برای انعکاس فعالیت‌ها و خدمات جوانان جهادگر، آمده که بنا بر تاکید مقام معظم رهبری، بسیج رسانه تمام ظرفیت خود را بیش از پیش برای ترویج فرهنگ جهادی به کار خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است: امروزهزاران خبرنگاران بسیجی در سراسر کشور خود را ملزم به انعکاس زیبایی‌های جوانان جهادگر می‌داند چراکه این جوانان با همت انقلابی و اخلاص مجاهدانه برای رفع مشکلات مردم وارد میدان شده و بهترین ارزش‌های انسانی را متعلق به خود کرده‌اند. همان‌گونه مقام معظم رهبری در پیام خود خطاب به جوانان جهادگر فرمودند، باید گفت بر همه لازم است که «پیشرفت بدون حد در اندیشه و کار جهادی»، «لزوم تبدیل حرکت‌های جهادی به گفتمان عمومی» و «لزوم ثبات قدم در صراط مستقیم» را به عنوان راهبرد اساسی در دستور کار خود قرار دهیم.

بسیج رسانه آمادگی داشته و دارد، تمام ظرفیت خود برای انعکاس موفقیت‌ها و توانایی‌ها جوانان جهادگر به‌کار گرفته و در راستای لبیک به پیام و مطالبه مقام عظمای ولایت و با همت خبرنگاران بسیجی، این مهم را به‌صورت هنرمندانه به اطلاع همگان برساند.

دفاتر بسیج رسانه در مناطق محروم و سراسر کشور امیدوار است افتخار پوشش رسانه‌ای خدمات و توانایی‌ها جهادگران جوان را از آن خودکرده و همراه با برادران و خواهران انقلابی، به فضل الهی گامی مؤثر در مسیر تبدیل حرکت‌های جهادی به گفتمان عمومی بردارد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از اعضای گروه‌های جهادی

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با جمعی از اعضای گروه‌های جهادی تاکید کردند: میدان جهاد، میدان خیلی وسیعی است؛ یعنی شاید ده برابرِ این مقداری که شما حالا پیش رفته‌اید، می توانید پیش بروید؛ جهاد این ‌جوری است.‌ جهاد یعنی یک حرکت جوشیده‌ی از اعتقاد و باور قلبی و ایمان و به کارگیری توانایی‌ها؛ اگر چنانچه‌ آن ایمان وجود دارد، آن باور قلبی وجود دارد، پس این کار حدّ نهایی ندارد؛ چون توانایی‌ها حدّ نهایی ندارند؛ توانایی‌های انسان واقعاً هیچ حدّی ندارد، اندازه ندارد. دل شما، روح شما، ذهن شما، مغز شما توانایی فوق‌العاده‌ای دارد؛ یعنی [مثل] این کارهایی که کرده‌اید.

همچنین فرمودند: من گاهی اوقات میبینم که تبلیغات و کارهای خوبی شده؛ حالا مثلاً فرض کنید همین قلعه‌ی گنجی(۳) که یکی از دوستان اشاره کردند و بنده در جریانش هستم؛ خب [در مورد] قلعه گنج هم مدام گفته شده، امّا مردم این را نمیدانند که یک کاری در یک گوشه‌ی کشور، در یک منطقه‌ِی محروم به وسیله‌ِی یک جمعِ باهمّت انجام گرفته که تقریباً محرومیّت را از یک بخشی از منطقه ریشه‌کن کرده؛ این چیز مهمّی است؛ این را مردم نمیدانند؛ اگر چنانچه همین معلوم بشود، شما ببینید چقدر امید در جوانها به وجود می‌آورد. (متن کامل را اینجا ببینید)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند