کاهش ترافیک تهران پس از حذف زوج و فرد


کاهش ترافیک تهران پس از حذف زوج و فرد

مقایسه تغییرات ترافیک شهر تهران در تیر امسال و سال گذشته نشان می‌دهد در هر سه محدوده طرح، حجم ترافیک کاهش‌یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ شرکت کنترل ترافیک بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از نرم‌افزار مسیریاب نشان که یکی از پراستفاده‌ترین مسیریاب‌هاست و روی تلفن همراه سه میلیون کاربر نصب‌شده است، وضعیت ترافیک تیر سال ۹۷ پایتخت را با تیر ۹۸ مقایسه کرده و با در نظر گرفتن دو شاخص طول معابر پرترافیک و سرعت متوسط در محدوده‌های ترافیکی، مشخص شده از حجم انبوه تردد در این مسیر‌ها کاسته شده است.
یافته‌های حاصل از این نرم‌افزار مسیریاب، گزارش‌های قبلی داده‌های دوربین‌های ترافیکی سطح شهر را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که آغاز طرح کنترل آلودگی هوا به‌جای طرح زوج یا فرد، تاثیر مثبتی بر ترافیک تیرماه ۹۸ داشته است.
در این بررسی، معابری که طول صف ترافیک آن‌ها در سه دهک پرترافیک (سطح سرویس E و F) از کل معابر شهر قرار می‌گیرد، موردمطالعه و ارزیابی قرارگرفته است.
بنا بر اطلاعات به‌دست‌آمده، در روز‌های کاری (شنبه تا چهارشنبه) طول معابر پرترافیک بزرگراهی در محدوده طرح ترافیک و در بازه زمانی ۶:۳۰ صبح تا ۲۰:۳۰ شب از ۵.۶ کیلومتر به ۳.۶ کیلومتر تغییر کرده و به عبارتی حدود ۳۵ درصد کاهش تردد داشته است.
مجموع طول معابر پرترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیز در این بازه زمانی از ۲۵ کیلومتر به ۱۲.۳ کیلومتر و به عبارتی حدود ۵۰ درصد کاهش ترافیک سنگین داشته است. این در حالی است که افت ترافیک در بازه زمانی ۱۶ الی ۱۹ نیز به‌طور بسیار محسوسی قابل‌مشاهده است.
نکته حائز اهمیت در این گزارش آن است که طول معابر پرترافیک در ناحیه خارج از محدوده‌های ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا نیز مورد ارزیابی قرارگرفته که بر اساس این مطالعه و ارزیابی، مجموع طول معابر دارای ترافیک سنگین از ۵۴.۲ کیلومتر به ۳۸.۱ کیلومتر رسیده که بیانگر این واقعیت است که ۳۰ درصد کاهش طول معابر پرترافیک در خارج از محدوده‌های ترافیک تحقق‌یافته است.
گزارش موردنظر بر اساس پارامتر سرعت متوسط نیز مورد ارزیابی قرارگرفته است که برابر آن متوسط سرعت معابر در محدوده‌ی طرح ترافیک، از ۲۴.۷ کیلومتر به ۲۵.۹ کیلومتر بر ساعت افزایش‌یافته است که به عبارتی ۵ درصد افزایش سرعت معابر را شاهد بوده‌ایم، همچنین متوسط سرعت معابر در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا از ۳۱.۱ به ۳۳.۷ کیلومتر بر ساعت رسیده، یعنی بیش از ۸ درصد افزایش‌یافته است.
متوسط سرعت معابر در ناحیه خارج از طرح ترافیک و محدوده‌های کنترل آلودگی هوا از ۳۷.۶ به ۳۹ کیلومتر بر ساعت افزایش‌یافته است.
برگزاری پانزدهمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی»
سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران: در نمایشگاه امسال برای اولین بار زنان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی آشنا و به این عرصه وارد می‌شوند.
زهرا بهروز آذر از برگزاری پانزدهیمن دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۶ تا ۱۵ شهریور خبر داد و گفت: این نمایشگاه در جهت توانمندسازی زنان در حوزه‌های اقتصادی برگزار می‌شود و دو مخاطب خاص دارد؛ یک گروه زنان سرپرست خانوار و زنانی که اشتغال خانگی دارند و به صورت فردی کار می‌کنند و گروه دیگر شرکت‌هایی که شرایط اشتغال و استخدام زنان سرپرست خانوار را فراهم می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم فرصت‌های مناسبی برای حضور زنان در بازار فراهم کنیم، افزود: از شرکت‌هایی که ۳۰ درصد از ظرفیت اشتغال آن‌ها به زنان سرپرست خانوار اختصاص داده شده است، برای حضور در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.
سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران در خصوص تغییرات دوره چهاردهم و پانزدهم این نمایشگاه تصریح کرد: در دوره چهاردهم برای اولین بار جایزه «کارآفرینی اجتماعی» را اهدا کردیم؛ کارآفرینان اجتماعی کسانی هستند که برای حل مشکلات اجتماعی از رویکرد نوآوری کسب و کار استفاده می‌کنند و به این بهانه کارآفرینی اجتماعی زنان را مطرح می‌کنیم.
بهروز آذر ادامه داد: امسال علاوه بر اهدای این جایزه، نمایشگاه از یک رویداد اقتصادی به یک رویداد فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده است. امسال برای اولین بار بخشی با نام «فرصت ها» را داریم؛ در این بخش زنان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی آشنا و به این عرصه وارد می‌شوند به طور مثال، آموزش می‌بینند چطور با بازاریابی رقومی و دیجیتال، درآمدزایی کنند.
وی «حسینیه کودک» را از دیگر امکانات نمایشگاه امسال عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه امسال هم زمان با ماه محرم است. به همین منظور در حسینیه کودک برنامه‌های فرهنگی برای آشنایی بیشتر و بهتر کودکان با مفهوم عاشورا و ارزش‌های آن در نظر گرفته شده است. همچنین آموزش‌هایی برای والدین برگزار خواهیم کرد تا بهتر بتوانند فرزندان شان را با مراسم مذهبی آشنا کنند.
سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه امسال آموزش‌های مرتبط با صنایع پوشاک و صنایع دستی ارائه می‌شود، تصریح کرد: غرفه‌هایی برای بهزیستی و تعاونی‌های اداره کار در نظر گرفته ایم، همچنین، در نمایشگاه امسال برای آثار هنری معلولین هم فضایی را اختصاص می‌دهیم.
وی از مناسب سازی فضای نمایشگاه برای تردد افراد کم توان خبر داد و گفت: چیدمان غرفه‌ها به صورتی انجام می‌شود که افراد کم توان، سالمندان و خانم‌هایی که کالسکه همراه دارند به راحتی تردد کنند.
۱۰ میدان میوه و تره بار تهران سرسبز می‌شود
مدیرعامل سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری تهران از طراحی فضای سبز در ۱۰ میدان میوه وتره بار خبر داد.
به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ مدیرعامل سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری تهران از طراحی فضای سبز در ۱۰ میدان میوه وتره بار با همکاری سازمان بوستان‌ها وفضای سبز خبر داد.
آقای سعید راد با اشاره به اینکه میادین و بازار‌های میوه و تره بار، روزانه محل مراجعه حدود یک میلیون شهروند هستند، گفت: آرامش دیداری و زیبایی ظاهری این فضا‌ها می‌تواند در آرامش خاطر مراجعه کنندگان مؤثر باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با بیان اینکه شهردار تهران بر توسعه میادین و بازار‌های میوه و تره بار و ارتقای کیفی این فضا‌ها از جمله بهبود فضای سبز آن‌ها تأکید ویژه دارد، افزود: با همکاری سازمان بوستان ها، طراحی و اجرای فضای سبز در ۱۰ میدان میوه و تره بار را در دستور کار قرار داده ایم.
رونمایی از سردیس استاد انتظامی
سردیس مرحوم عزت‌الله انتظامی بازیگر سینما و تلویزیون امروز رونمایی می‌شود.
مراسم رونمایی از سردیس و تابلوی دیوارکوب خیابان استاد عزت الله انتظامی امروز در منطقه یک تهران ابتدای آجودانیه برگزار می‌شود. در این مراسم شهردار منطقه یک و هنرمندان و هنر دوستان حضور خواهند داشت.
بعد از رونمایی از این سردیس با هدف تجلیل از مقام این هنرمند مراسم بزرگداشت استاد انتظامی ساعت ۱۷:۳۰ در موزه سینمای باغ فردوس با حضور شهردار تهران برگزار خواهد شد.
کاشت گیاهان مناسب در میادین
مدیر عامل سازمان بوستان‌ها وفضای سبز شهرداری تهران نیز در بازدید از میادین تره بار با تأکید بر اینکه طراحی و اجرای فضای سبز کاری تخصصی است، اظهار کرد: فضای سبز در زندگی شهری از حساسیت بالایی برخوردار است و باید ضمن توجه به گل و گیاه و درختان موجود، فضای سبز جدید مطابق استاندارد‌های جهانی و متناسب با وضع طبیعی و جغرافیایی محلی طراحی و ایجاد شود.
آقای مختاری با اعلام اینکه به دستور شهردار تهران، کار بازطراحی فضای سبز میدان میوه و تره بار صادقیه و بخشی از میدان مرکزی میوه و تره بار را در دستور کار قرار داده ایم، تصریح کرد: بعد از اتمام عملیات بازآرایی فضای سبز این دو میدان مهم، کار بازآفرینی فضای سبز سایر میادین پر تردد میوه و تره بار را آغاز می‌کنیم.
برگزاری پویش «تا آخرین نفس» در محله‌های منطقه ۱۵
پویش «تا آخرین نفس» همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در محله‌های منطقه ۱۵ برگزار می‌شود.
اکبر مختاری معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ ضمن تبریک سالروز بازگشت دلیرمردان و غیورمردان هشت سال دفاع مقدس و سالروز ولادت امام علی النقی (ع) گفت: همزمان با این مناسبت ویژه برنامه‌هایی به همت اداره فرهنگی در محله‌ها و مساجد منطقه ۱۵ برگزار می‌شود.
وی به برگزاری پویش اجتماعی «تا آخرین نفس» اشاره کرد و گفت: در این پویش مسئولان و چهره‌های تأثیرگذار در عرصه مقاومت اسلامی به خاطره گویی و سخنرانی خواهند پرداخت و از آزادگان و ایثارگران و همچنین خانواده‌های ایشان تجلیل خواهد شد.
مختاری ادامه داد: معرفی کتاب‌های دفاع مقدس با موضوع خاطرات اسارت آزادگان، برگزاری مسابقه نقاشی و فرهنگی با موضوع بازگشت آزادگان در مساجد منتخب نواحی هفت گانه و سرا‌های محله منطقه از دیگر برنامه‌ها در گرامیداشت این روز است.
همچنین شهردار منطقه ۱۵ همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در منزل غلامرضا عاشق حسینی جانباز و آزاده دفاع مقدس حضور یافت و از فداکاری‌ها و دلاوری‌های وی تقدیر کرد.
مدیر تالار معاملات شهرداری تهران منصوب شد
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، در حکمی سید امیر حسین شمس، مدیر کل حقوقی را به عنوان مدیرتالار معاملات شهرداری تهران منصوب کرد.
در این حکم آمده است:
امید است با نگاه دقیق علمی و متکی بر روحیه خدمتگزاری و با رویکرد ایجاد شفافیت هرچه بیشتر در قرارداد‌های منعقده در شهرداری تهران و بهره گیری از نیرو‌های متخصص و مجرب و استفاده از ظرفیت‌های های موجود شهرداری، نسبت به برگزاری معاملات عمده در تالار معاملات با رعایت مفاد و تشریفات مندرج در آئین نامه معاملات شهرداری تهران اقدام نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی