150 نیروی جهادی به مردم روستاهای محروم گنبدکاووس خدمت می‌کنند


150 نیروی جهادی به مردم روستاهای محروم گنبدکاووس خدمت می‌کنند

گنبدکاووس - ایرنا - مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گروه جهادی این دانشگاه با 150 نفر متشکل از نیروهای درمانی، عمرانی، کارآفرینی و فرهنگی برای خدمات رسانی به مردم محروم روستاها در دهستان سلطانعلی بخش مرکزی گنبدکاووس مستقر می‌شود.

به گزارش ایرنا، امیرحسین رسولی روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران در فرمانداری گنبدکاووس افزود: گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه ریزی کرده تا به مدت چهار سال به مردم روستاهای دهستان سلطانعلی این شهرستان خدمات رسانی کند که سال گذشته نخستین مرحله اعزام آنان به منطقه انجام شد.

وی افزود: فعالیت امسال اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۳۰ مرداد تا ۹ شهریور و با اعزام ۱۵۰ نفر متشکل از ۴۵ نیروی درمانی، ۶۵ نفر در تیم فرهنگی، ۱۵ نفر در تیم عمرانی و ۱۰ نفر در تیم کارآفرینی و بقیه در تیم های پشتیبانی انجام می شود که با حضور در منطقه، خدمات مختلف درمانی، فرهنگی، توانبخشی و کارآفرینی را به مردم ارائه می‌دهند.

وی گفت: سال گذشته هزار و ۱۰۰ نفر از مردم دهستان سلطانعلی توسط کادر درمانی گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران ویزیت شدند که امسال پیش بینی می شود این آمار به هزار و ۲۰۰ برسد.

مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارداشت: امسال با توجه به گسترش سطح ارائه خدمات، قرار است متخصصان گوش حلق و بینی و جراحی داخلی، تیم توانبخشی و داروسازی و در کنار آنان تیم آزمایشگاه به مردم ۱۲ روستای دهستان سلطانعلی خدمات بدهند و در بحث بیماری سالک که در منطقه زیاد است نیز به صورت ویژه کار پیشگیری و آموزش فردی با مراجعه خانه به خانه انجام شود.

رسولی افزود: تیم های عمرانی هم طرح بهسازی تعدادی منزل مسکونی را انجام می دهند و تیم های کارآفرینی نیز در دو روستای امیدآباد و امیدیه آموزش قالی‌بافی را دارند و همچنین تیم های فرهنگی از جمله ۹ روحانی برنامه های مختلف را برای کودکان و نوجوانان برگزار می کنند.

سیدیحیی قاضوی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص تقویت فعالیت گروه‌های جهادی گفت: گروه‌های جهادی فعالیت بی منت با هدف کمک به محرومان انجام می دهند و سپاه شهرستان از ابتدا تا پایان خدمات رسانی گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنار آنان قرار دارد.

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست بیان کرد: کمک به روانسازی فعالیت گروه‌های جهادی جزو اولویت های اصلی دولت است و مدیران دستگاه‌های مختلف در حد توان باید برای اجرای بهتر برنامه های آنان همکاری داشته باشند.

به گزارش ایرنا دهستان سلطانعلی بخش مرکزی گنبدکاووس با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت دارای ۲۸ روستا است که گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۳۰ مرداد تا ۹ شهریور در ادامه خدمات رسانی سال گذشته برای مردم ۱۲ روستا برنامه های مختلف اجرا می کند.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی