استاندار: سهم گلخانه در کشاورزی قزوین باید افزایش یابد


استاندار: سهم گلخانه در کشاورزی قزوین باید افزایش یابد

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: سهم کشت گلخانه ای با توجه به بهره وری بالا و مصرف کم آب ناچیز بوده و نیازمند افزایش است.

عبدالمحمد زاهدی در بازدید از یک گلخانه تولید گل های رز هلندی در شهرستان آبیک افزود: البته با هدف گذاری دولت برای حمایت از سرمایه گذاران این بخش، طی سال های اخیر اتفاق های خوبی در این بخش افتاده است که از جمله آنها باید به آماده سازی بیش از ۷۰ هکتار از شهرک گلخانه ای نودهک در تاکستان اشاره کرد.

استاندار قزوین گفت: دولت آماده حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در حوزه گلخانه ها را دارد چرا که یکی از راه های حفظ و توسعه کشاورزی در شرایط کم آبی تقویت این حوزه است.

در این بازدید که ظهر امروز اتفاق افتاد، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک استاندار را همراهی کردند.

علیرضا بابایی مدیر گلخانه (شرکت کاسپین گل پارسیان) گفت: درحال حاضر ۱۶ هزار متر مربع فضای سرپوشیده در این گلخانه تعبیه شده که از این مقدار ۶ هزار متر مربع زیر کشت گل رز هلندی قرار دارد.

استاندار: سهم گلخانه در کشاورزی قزوین باید افزایش یابد

وی با بیان اینکه طرح توسعه ۱.۱ هکتاری نیز در مرحله تکمیل قرار دارد، افزود: درحال حاضر ۴۵ درصد تولیدات این گلخانه به کشور روسیه صادر می شود و ۱۶ نفر در این واحد مشغول به کار هستند.

۹۹۲۵*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج