ساخت مجتمع پرورش ماهیان خاویاری دزفول هفته دولت آغاز می‌شود


ساخت مجتمع پرورش ماهیان خاویاری دزفول هفته دولت آغاز می‌شود

دزفول-ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی احداث مجتمع پرورش ماهیان خاویاری با حضور مسوولان در دزفول آغاز می شود.

به گزارش ایرنا محمد حیدری روز شنبه در نشست هماهنگی برنامه های هفته دولت در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: هفته دولت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و ۷۲ تن از شهدای والامقام نظام جمهوری‌ اسلامی است که مسئولان باید با تلاش و خدمت رسانی مضاعف از خون این شهیدان حفاظت کنند.

وی به تلاقی هفته دولت و عید ولایت نیز اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهای دشمن این بود که در دهه ولایت و عید غدیر مشکلات امنیتی ایجاد کند به همین منظور نشست های شورای تامین در این خصوص برگزار و تصمیمات امنیتی اتخاذ شده است.

حیدری با بیان اینکه باید با تلاش و پشتکار دشمن را ناکام بگذاریم، افزود: دشمن در تلاش است با وجود وهابیت و سلفی گری غدیر را از نظر فقهی، امنیتی و کلامی تحت تاثیر قرار دهد و به آن خدشه وارد کند.

رئیس اداره شیلات شهرستان دزفول نیز گفت: ۴۴ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در محل روستای شوهان بخش مرکزی دزفول واگذار شده که همه آنها توسط بخش خصوصی و نظارت شیلات اجرا خواهند شد.

امان اله باقریان با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ تن ماهی خاویاری در این مزارع تولید می شود، افزود: هر قطعه از زمین های واگذار شده ۹ هزار مترمربع است ضمن اینکه چهار قطعه زمین با مساحت هر کدام ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع نیز برای صنایع وابسته اختصاص داده شده است.
وی هزینه مورد نیاز برای هر مزرعه را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تعدادی از مزارع برای اواخر امسال و مابقی تا سال آینده آماده بهره برداری می شوند.
رئیس اداره شیلات شهرستان دزفول افزود: در حال حاضر شهرستان دزفول یک مزرعه پرورش ماهی خاویاری با تولید ۵۰ تن گوشت و ۵۰۰ تن خاویار وجود دارد.

وی گفت: با توجه به صرفه اقتصادی، ارزش غذایی و وجود آب و خاک مناسب، دزفول بهترین محل برای تولید ماهیان خاویاری است که با اجرای این طرح ها برای ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

رئیس اداره شیلات دزفول این مجتمع را بزرگترین طرح شیلات کشور و خاورمیانه دانست و اظهار داشت: آب آشامیدنی و ساخت و ساز این مجتمع فراهم شده و آب مزارع آن نیز در حال تامین است.

۲ گلخانه هیدروپونیک در دزفول افتتاح می شود

مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز در این نشست گفت: یک گلخانه تولید نشا در ۱۱ هزار مترمربع و هفت نفر اشتغالزایی و یک گلخانه تولید نشای دیگر در چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

احمد زارعی هزینه اجرای این ۲ گلخانه را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: یک کیلومتر از کانال گور سفید که سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد نیز در هفته دولت بهره برداری می شود.

وی گفت: کل این کانال هشت کیلومتر است که اکنون یک کیلومتر آن آماده بهره برداری است.

۱۵ طرح شهرداری دزفول افتتاح می شوند

شهردار دزفول نیز با اشاره به برنامه های شهرداری در هفته دولت گفت: ۱۵ طرح شهرداری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می شوند که شامل افتتاح ساختمان شهرداری منطقه سه، سه پارک منطقه ای، کارخانه پیرولیز(تبدیل لاستیک و مواد پلیمری به کردن بدن و روغن) و چهار مورد زیرسازی و آسفالت می باشند.

به گزارش ایرنا افتتاح سه طرح بهداشتی و اضافه شدن یکهزار و ۸۰۰ متر به فضای بهداشتی دزفول، افتتاح ۲ چمن مصنوعی، طرح نهالکاری و آبخیزداری در روستای لیوس و آبیدسره با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار، تکمیل باند دوم جاده دزفول به شوشتر، برق دار کردن چهار روستای دزفول با صرف ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در دزفول بهره برداری می شوند.

چهار طرح صنعتی در دزفول کلنگ زنی یا بهره برداری می شوند

به گزارش ایرنا همزمان با هفته دولت، واحد بتن آماده با صرف ۲۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی هشت تا ۱۰ نفر، خط تولید مرغ با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال، طرح توسعه کارتن محمد با تولید ورق سه لایه با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار، طرح تولید MDF در روستای منتظری و افتتاح مجتمع تجاری گلباران همزمان با هفته دولت افتتاح خواهند شد.

اجرای هشت کیلومتر خط انتقال شرکت آب و فاضلاب دزفول در زیبا شهر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال، افتتاح سه ساله ورزشی صالحین در مناطق روستایی از جمله حوزه ابوالفضل و شهیون، افتتاح ساختمان جدید امور آب شمالغرب و افتتاح دفتر شعبه اقماری کارگزاری بیمه تامین اجتماعی در منطقه بهاران از دیگر طرح هایی هستند که در هفته دولت بهره برداری می شوند.
۷۲۷۸/۳۰۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق