آنان که خود را از نعمت امامت محروم می‌کنند، بهره ای از توحید نمی‌برند


آنان که خود را از نعمت امامت محروم می‌کنند، بهره ای از توحید نمی‌برند

یک نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان‌اینکه شناخت امام و حق او عامل نجات انسان از فتنه‌های زمانه است، گفت: بنابر روایات، خداوند نماز بدون ولایت را نمی‌پذیرد؛ آنان که خود را از نعمت امامت محروم می‌کنند، بهره ای از توحید نمی‌برند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله «سیدمهدی میرباقری» امروز (شنبه، ۲۶ مردادماه) به مناسبت میلاد دهمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام هادی(ع) در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس (تهران) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: همه ما موظف هستیم نسبت به امام معصوم(ع) معرفت کسب کرده و او را بشناسیم، زیرا تنها راه رسیدن ما به خداوند، سعادت دنیا و آخرت است.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: تنها مسیر شناخت ائمه معصومین(ع) به عنوان امام و خلیفه‌الهی روی زمین از طریق قرآن کریم میسر است زیرا قرآن، امام و دوستان و دشمنان او را معرفی می‌کند. شناخت امام و حق او عامل نجات انسان از فتنه‌های روزگار است.

این استاد حوزه علمیه با استناد به فرمایشی‌ از امیرمومنان امام علی(ع)، بیان کرد: ایشان می فرمایند: قرآن کریم سه بخش است بخشی از آن احوال دوستان ما، بخشی خصایص دشمنان ما و بخش دیگر آن احکام، واجبات و مثال‌های قرآنی را بیان کرده است.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه برای فهم قرآن کریم انسان باید با آیات وحی انس داشته باشد، ابراز کرد: انس با قرآن، احادیث و روایات ائمه معصومین(ع) از جمله عواملی است که سبب می‌شود خداوند معرفت و فهم انسان را نسبت به قرآن افزایش ‌دهد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) ابواب‌الله و سرچشمه حیات واقعی هستند، گفت: برای رسیدن به توحید و بندگی الهی باید انسان، امامت و ولایت امام را پذیرفته باشد؛ صلوات از جمله سرچشمه‌های این زندگی توحیدی و الهی و سبب درک ولایت است.

وی افزود: در روایات متعددی آمده که خداوند نماز بدون ولایت را نمی‌پذیرد؛ آنان که خود را از نعمت امام محروم می‌کنند بهره ای از توحید نبرده اند زیرا خداوند به واسطه امام، نعمات خود را به بندگان عطا می‌کند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) مصادیق بارز صراط مستقیم هستند، تاکید کرد: امام، دلیل و برهان خداوند روی زمین است که پروردگار متعال با ایشان حجت را بر بندگان تمام می‌کند زیرا امام، صراط مستقیم و مسیری است که انسان تنها با او به سوی خدا حرکت می‌‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام نوری است که مسیر هدایت را روشن کرده است؛ زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) از جمله دعاهایی است که جایگاه امام را به صورت کامل معرفی‌ می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم در ابتدای سوره مبارکه بقره، هدایت برای کسانی است که تقوا پیشه کرده باشند و چنین افرادی به وسیله امام هدایت می‌شوند. پروردگار متعال نور ائمه معصومین(ع) را خلق کرده است که به واسطه آنان دین الهی حفظ شده و به دست شیعیان برسد تا سبب شوند همه همنوعان آنها از آتش جهنم، گمراهی و جهنم نجات یابند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟