25 بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید


... نوشته 25 بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

در سالهای اخیر باغ وحش ها از در خطرترین حیوانات در مقابل انقراض محافظت و به بهبود سلامت و تولید مثل آن‌ها کمک می‌کنند. البته، اکثر باغ وحش‌ها فقط نیم تا یک هکتار وسعت دارند، که خانه یک سری از حیوانات هستند. اما برخی دیگر بزرگ و وسیع هستند و می‌توانند از حیوانات در محیط‌های مختلفی محافظت و نگهداری کنند. با ذکر این نکته، در اینجا ۲۵ بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را به شما معرفی می‌کنیم که حتما دوست خواهید داشت به آن‌ها سر بزنید.

بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا

۲۵. باغ وحش هوگل

25 بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید

باغ وحش هوگل، که در ایالت بزرگ یوتای آمریکا واقع است ۲۱ هکتار مساحت دارد. این مکان خانه‌ی بیش از ۸۰۰ حیوان با بیش از ۲۴۹ گونه‌ی مختلف است. از فیل تا ببر تا میمون‌ها و زرافه، تقریبا می‌شود گفت در این باغ وحش همه حیوانی وجود دارد.

۲۴. باغ وحش کومو

25 بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید

کومو، باغ وحشی قدیمی به سال ۱۸۹۷ در سنت پاول مینه‌سوتا و تحت تملک این شهر است. این باغ وحش با تنها ۸.۵ هکتار وسعت، ۱.۷۰۰ حیوان و ۶۶ گونه‌ی جانوری مختلف را در خود جای داده است. آن‌ها اخیرا این باغ وحش را بازسازی کرده و نمایشگاه‌های میمون‌ها و خرس‌های قطبی را توسعه داده‌اند. این باغ وحش هر ساله حدود 1.2 میلیون بازدید کننده دارد. که بدیهی به نظر می‌رسد چون ورودی آن رایگان است. آن‌ها از طریق بودجه‌ی ایالتی و کمک‌های خیره باغ وحش را اداره می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۲۵ عجیب و غریب ترین جانوران جهان

۲۳. باغ وحش و باغ ریوربانکس

باغ و باغ وحش ریوربانکس در کلمبیا، کارولینای جنوبی، طیف وسیعی از حیات وحش را در بر می‌گیرد، من جمله آکواریوم و باغ گیاه‌شناسی. این باغ وحش ۸.۵ هکتار وسعت دارد و سالانه پذیرای حدود ۱ میلیون بازدید کننده است.

۲۲. باغ وحش فیلادلفیا

باغ وحش فیلادلفیا همان طور که از نام آن بر می‌آید، در فیلادلفیای پنسیلوانیا واقع شده است. این باغ وحش ۲۱ هکتار وسعت دارد و خانه‌ی حدود ۲.۴۴۰ حیوان با ۳۴۰ گونه‌ی متفاوت است. هر چند در ۱۸۵۹ تاسیس شده است اما به خاطر جنگ داخلی آمریکا تکمیل آن به تاخیر افتاد. این مکان در ۱ جولای ۱۸۷۴ تکمیل شد.

۲۱. باغ وحش سنت لوئیس

باغ وحش سنت لوئیس، با ۴۵ هکتار وسعت، ۱۸.۷۰۰ حیوان و بیش از ۶۰۳ گونه‌ی مختلف را در خود جای داده است. این باغ وحش ۱۱۵ سال قبل در ۱۹۰۴ بازگشایی شد و سالانه پذیرای ۳ میلیون بازدید کننده است.

۲۰. باغ وحش اوکلند

25 بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید

باغ وحش اوکلند، با ۵۰ هکتار وسعت، حیوانات خود را در زیستگاه‌های «طبیعی» وسیع نگهداری می‌کند. این باغ وحش میزبان ۶۶۰ حیوان است و در ۲۰۱۲، آن‌ها بیمارستان دامپزشکی 5200 متر مربعی خود را که در شمال کالیفرنیا بزرگترین محسوب می‌شود افتتاح کردند.

۱۹. باغ وحش لس آنجلس

باغ وحش لس آنجلس و باغ‌های گیاه‌شناسی در ۱۹۶۶ بازگشایی شدند که ۶۵ هکتار وسعت و حیوانات و حیات وحش متنوعی دارند. این مکان در برگیرنده‌ی ۱.۱۰۰ حیوان و بیش از ۲۵۰ گونه است. متاسفانه، طی چند سال حیواناتی از این باغ وحش فرار کرده‌اند، من جمله گوریلی به نام اِولین که پنج بار اقدام به فرار کرده است.

۱۸. پارک ملی جانورشناسی اسمیتسونین

این باغ وحش ملی، که یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های ایالات متحده است، ۸۲ هکتار وسعت و ۲.۰۰۰ حیوان و ۴۰۰ گونه‌ی جانوری دارد. این موزه بلیت ورودی ندارد و ماموریت آن تعلیم و ارتقاء سطح حفظ حیات وحش است.

۱۷. باغ وحش جکسون‌ویل

باغ وحش جکسون‌ویل در فلوریدا، که به شدت در زمینه‌ی حفظ حیوانات فعال است، 59 هکتار وسعت و ۲.۴۰۰ حیوان دارد. در آغاز، این مکان یک باغ وحش کوچک و محقر بود اما طی سال‌ها گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است. آن‌ها اکنون هر ساله حدود ۱ میلیون بازدید کننده دارند.

۱۶. باغ وحش ممفیس

25 بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید

باغ وحش ممفیس در شهر ممفیس تنسی واقع شده است و بر اساس آراء بازدیدگنندگان در سایت TripAdvisor.com در رتبه‌ی اول قرار دارد. اندازه‌ی آن ۳۸ هکتار و خانه‌ی ۳.۵۰۰ حیوان و ۵۰۰ گونه‌ی مختلف است. در ۲۰۰۳، این باغ وحش به یکی از نادرترین باغ وحش‌هایی تبدیل شد که در آن یک پاندای غول پیکر وجود دارد.

۱۵. باغ وحش دالاس

باغ وحش دالاس، با ۵۳ هکتار وسعت، با مرکز شهر دالاس تگزاس فقط ۵ کیلومتر فاصله دارد. باغ وحش دالاس با بیش از ۲.۰۰۰ حیوان و ۴۰۶ گونه‌ی حیوانی به شدت توسط ۲۵.۰۰۰ نفر حمایت می‌شود و به آمار ۱ میلیون بازدید کننده در سال دست پیدا کرده است.

۱۴. باغ وحش دیترویت

باغ وحش دیترویت، اولین باغ وحش ایالات متحده که «نمایشگاه بدون قفس» برگزار کرد، ۶۲ هکتار وسعت، ۳.۳۰۰ حیوان و بیش از ۲۸۰ گونه‌ی مختلف حیوانی دارد. این مکان یک باغ وحش غیر انتفاعی است و در سال حدود ۱.۴ میلیون نفر بازدید کننده دارد.

۱۳. باغ وحش بروکفیلد

25 بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید

باغ وحش بروکفیلد در شیکاگو، ۲.۳۰۰ حیوان و ۴۵۰ گونه حیوانی را در ۱۰۸ هکتار زمین جای داده است. در ۱۹۳۴، این باغ وحش به شهرت گسترده‌ای دست پیدا کرد چون به جای نگه داشتن حیوانات در قفس از خندق و خاکریز استفاده می‌کرد. این باغ وحش همچنین اولین شبیه‌ساز جنگل‌های بارانی داخلی را ساخت.

۱۲. باغ وحش مینه‌سوتا

طراحی باغ وحش مینه‌سوتا، که در ۱۹۷۸ بازگشایی شد، مرزهای طراحی نمایشگاه‌ها را جابه‌جا کرد، به نحوی که حیوانات را بر اساس محیط زیست‌شان ساماندهی می‌کرد نه بر اساس گونه. باغ وحش مینه‌سوتا به ۲۴۲ هکتار وسعت، ۲.۳۵۱ حیوان و ۴۴۷ گونه، مکانی بسیار بزرگ به حساب می‌آید.

۱۱. باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی

باغ وحش هنری دورلی در اوماها، نبراسکا واقع شده و به خاطر تلاش‌هایش در زمینه‌ی حفظ گونه‌های جانوری معروف است. این مکان همچنین یکی از بهترین و همچنین بزرگترین باغ وحش‌های جهان به حساب می‌آید. با گستره‌ای به وسعت ۶۵ هکتار، در برگیرنده‌ی ۱۷.۰۰۰ حیوان و ۹۶۲ گونه‌ی مختلف است.

۱۰. باغ جانورشناسی برلین

25 بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید

باغ وحش برلین در آلمان ممکن است فقط ۴۳ هکتار وسعت داشته باشد، اما خانه‌ی ۱۸.۶۶۲ حیوان و ۱.۳۸۰ گونه‌ی جانوری است. آن‌ها همچنین از یک پاندای غول پیکر نگهداری می‌کنند و برای مطالعه و نگهداری از آن با دانشگاه‌ها مشارکت دارند. آن‌ها در سال بیش از ۳ میلیون بازدید کننده دارند.

۹. باغ وحش برونکس

باغ وحش برونکس، به خاطر قرار داشتن در نیویورک سیتی، همچنان قطعه زمینی عالی برای جا دادن حیوانات مختلف است. این باغ وحش با مساحت ۱۳۲ هکتار ۴۰۰۰ حیوان و ۶۵۰ گونه‌ی جانوری مختلف را در خود جای داده است. این باغ وحش هر سال بیش از ۲ میلیون بازدید کننده دارد و یکی از بزرگترین باغ وحش‌های کلان در ایالات متحده به حساب می‌آید.

۸. باغ وحش تورنتو

باغ وحش تورنتو، با ۳۵۵ هکتار وسعت، بزرگترین باغ وحش کانادا به شمار می‌رود. این باغ وحش فقط ۵.۰۰۰ حیوان و بیش از ۴۶۰ گونه‌ی جانوری دارد، که به آن‌ها اجازه می‌دهد محیط زیستی طبیعی‌تر برای حیوانات فراهم آورند. این مکان در سرتاسر طول سال به غیر از کریسمس باز است.

۷. قلمرو حیوانات دیزنی

25 بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید

قلمرو حیوانات دیزنی، که در روز زمین در سال ۱۹۹۸ افتتاح شد، بزرگترین شهربازی جانورشناسی جهان با مساحت ۲90 هکتار است. این مکان انواع مختلفی از حیوانات را نگهداری می‌کند من جمله گوریل، اژدهای کومودو، و شیرها. هر ساله حدود ۱۰ میلیون نفر از این پارک دیدن می‌کنند.

۶. باغ‌های جانورشناسی ملی آفریقای جنوبی

باغ‌های جانورشناسی ملی آفریقای جنوبی، با ۱۰۵ هکتار وسعت، از ۹.۰۰۰ حیوان و ۷۰۰ گونه‌ی جانوری نگهداری می‌کند. این مکان یکی از ۸ بزرگترین و همچنین بالارتبه‌ترین باغ وحش‌های جهان است.

۵. باغ وحش مسکو

باغ وحش مسکو، که در ۱۸۶۴ بازگشایی شد، ۲۶ هکتار وسعت دارد و از ۸.۲۷۰ حیوان و ۹۷۲ گونه نگهداری می‌کند. آن‌ها در پرورش گونه‌های در حال انقراض نادر تخصص دارند و بر روی رفتار و تولید مثل حیوانات تمرکز می‌کنند.

۴. باغ وحش و آکواریوم کلمبوس

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس، باغ وحشی غیر انتفاعی در کلمبوس اوهایو است که اغلب به عنوان بهترین باغ وحش شناخته می‌شود. این مکان ۲۹۰ هکتار مساحت دارد و از ۷.۰۰۰ حیوان و ۸۰۰ گونه‌ی جانوری نگهداری می‌کند. این باغ وحش شدیدا به حفظ گونه‌های جانوری می‌پردازد، و ظرف یک دوره‌ی ۵ ساله بیش از ۳ میلیون دلار بر روی ۷۰ پروژه‌ی مختلف هزینه کرده است.

۳. باغ وحش پکن

25 بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید

باغ وحش پکن، که در ۱۹۰۶ توسط خاندان چینگ پایه‌گذاری شد، یکی از قدیمی‌ترین مکان‌ها در چین و بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا است. با مساحتی که فقط ۱۱۰ هکتار است، از ۱۴.۵۰۰ حیوان نگهداری می‌کند که نیمی از آن‌ها زندگی دریایی دارند، و ۹۵۰ گونه‌ی مختلف حیوانی در آن وجود دارد. آن‌ها همچنین بر روی حیوانات کمیاب مطالعه می‌کنند و آن‌ها را پرورش می‌دهند و صاحب چند مورد از متنوع‌ترین مجموعه‌های حیوانی جهان هستند.

۲. باغ وحش سن دیگو

25 بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید

باغ وحش سن دیگو، یکی دیگر از باغ وحش‌های کمیاب که خانه و پرورشگاه پانادای غول پیکر است، یکی از شناخته شده‌ترین و بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا به شمار می‌آید. باغ وحش سن دیگو که ۴۹ هکتار وسعت دارد در برگیرنده‌ی ۳.۷۰۰ حیوان و ۶۵۰ گونه‌ی مختلف جانوری است که اکثرا در اماکن بدون قفس نگهداری می‌شوند.

۱. باغ وحش لندن

25 بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید

باغ وحش لندن که در سال ۱۸۲۸ تاسیس شد، قدیمی‌ترین باغ وحش علمی جهان و در جایگاه نخست بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا است. تنها با داشتن ۱۸ هکتار وسعت، خانه‌ی بیش از ۲۰.۱۶۶ حیوان و ۶۹۸ گونه جانوری است. همچنین فهرست بلندبالایی از «اولین‌ها» را دارد من جمله اولین نمایشگاه خزندگان، آکواریوم، و خانه‌ی حشرات.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: list25

۲۵ بزرگترین باغ وحش‌ های دنیا را بشناسید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق