عاشقانه هایی از یک دنیای دیگر!(+عکس)


مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – با ده جاندار رمانتیک و رفتارهای عاشقانه شان آشنا می شویم. 10. آلباتروس آلباتروس ها پرندگان دریایی بزرگ جثه ای هستند که در اقیانوس جنوب و مناطق شمالی اقیانوس آرام زندگی می کنند. آنها با طول بال 3.66 متر، بزرگترین پرنده پروازی دنیا محسوب می شوند. این پرندگان زیبا به خاطر رفتارهای عاشقانه شان و شباهت تشریفات روابط...

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – با ده جاندار رمانتیک و رفتارهای عاشقانه شان آشنا می شویم.

10. آلباتروس

عاشقانه هایی از یک دنیای دیگر!(+عکس)
آلباتروس ها پرندگان دریایی بزرگ جثه ای هستند که در اقیانوس جنوب و مناطق شمالی اقیانوس آرام زندگی می کنند. آنها با طول بال 3.66 متر، بزرگترین پرنده پروازی دنیا محسوب می شوند. این پرندگان زیبا به خاطر رفتارهای عاشقانه شان و شباهت تشریفات روابط خود به روابط انسانها مشهور هستند. برای آلباتروسها حدود 10 سال تا بالغ شدن و شروع رابطه زمان لازم است.
روش گزینش جفت در این پرندگان بسیار جالب است. آنها به تبعیت از بزرگترها برای جفت یابی شروع به رقص، خودآرایی و آوازخوانی می کنند. پس از رقصیدن با تعداد زیادی از ماده ها، یکی از آنها را به عنوان شریک زندگی تا پایان عمر برای خود بر می گزینند.
هر جفت زبان منحصربفرد و سبک ارتباطی متمایزی برای خود ایجاد می کنند. آنها معمولا آشیانه خود را در نزدیکی محل تولد خود می سازند. آنها هر بار یک تخم می گذارند و به محض رویش پرهای جوجه، لانه را برای یافتن غذا ترک می کنند و پس از یافتن غذا دوباره به لانه باز می گردند.
آلباتروس جفت خود را برای تمام عمر انتخاب می کند و نمونه یک عشق حقیقی را به نمایش می گذارد.

9. فیل

عاشقانه هایی از یک دنیای دیگر!(+عکس)
فیلها، این موجودات عظیم الجثه و دوست داشتنی، احساساتی مشابه با احساسات انسانها دارند.
آنها رفتار عاشقانه با جفت خود دارند و فوق العاده اجتماعی هستند. تابیدن خرطومها در هم، نشانه و رفتاری عاشقانه از جفتهاست. فیلها تا آخر عمر با جفت خود می مانند.
خانواده بزرگ فیلها شامل پدربزرگها، مادربزرگها، عموها و عمه ها می شود. بارداری فیل مادر 22 ماه طول می کشد. فیل مادر به نگهداری از فرزندان و حتی افراد زخمی خانواده می پردازد و به این ترتیب، نقشی اساسی در اکوسیستم دارد.
مغز تکامل یافته فیلها قادر به ایجاد و توازن رفتارهای عاطفی در آنهاست. فیلها همچنان که عشق و توجه خود را نثار خانواده می کنند، نسبت به جانداران دیگر نیز مهربان و دلسوز هستند. آنها در زمان مرگ یکی از نزدیکانشان گریه می کنند. فیلها فرهنگ و رسوم خود همانند عشق بی دریغ به خانواده را بسیار رعایت می کنند.

8. قلابچه ماهی

عاشقانه هایی از یک دنیای دیگر!(+عکس)
این آبزی، راسته ای از استخوان-ماهیان است که به دلیل زائده قلاب مانند روی سرش به ماهی ماهیگیر یا قلابچه ماهی مشهور است. دیدن رفتارهای عاشقانه از این ماهی با این ظاهر نسبتا ترسناکش کمی عجیب و حیرت انگیز است.
اندازه نرهای قلابچه ماهی کمی کوچکتر از ماده هاست. این ماهی نر کوچک در اعماق تاریک و پر خطر اقیانوس به دنبال جفت خود می گردد. جفت های قلابچه ماهی تا آخر عمر با هم می مانند.

7. مرغ عشق

عاشقانه هایی از یک دنیای دیگر!(+عکس)
مرغهای عشق برای عشق ورزیدن آفریده شده اند. رفتارهای عاشقانه آنها بسیار زیبا و معصومانه است.
مرغ عشق نر به مراقبت از جفت و جوجه خود می پردازد و برای آنها غذا می آورد.
آنها ساعتها در کنار هم می نشینند و در صورتی که مدتها از هم دور بوده باشند، به نشانه عشق به همدیگر میوه تعارف می کنند. نام مرغ عشق به الهام از طبیعت مهربان و پیوند ناگسستنی این پرنده با جفتش برگزیده شده است.

6. اسب آبی

عاشقانه هایی از یک دنیای دیگر!(+عکس)
اسبهای آبی جفت، تمامی طول روز کنار هم و در حالی که دمهای کج خود را در هم پیچیده اند، شنا می کنند و می رقصند.
آنها جفت خود را برای تمام عمر انتخاب می کنند. اسبهای آبی صبحهای زود با والدین خود به رقص و شنا می پردازند. اسب آبی نر، بچه های کوچک را در کیسه خود نگه می دارد و حمل می کند.

5. شامپانزه بونوبو

عاشقانه هایی از یک دنیای دیگر!(+عکس)
این جانوران ساکن آفریقای مرکزی با نام “شامپانزه کوتوله” نیز شناخته می شوند. آنها شبیه ترین جاندار به انسانها محسوب می شوند و تمامی احساسات طبیعی اعم از عصبانیت، خوشحالی و حتی عشق را بروز می دهند.
از آنجا که مسئولیت رهبری جامعه بونوبوها به دوش جنس ماده است، زندگی خانوادگی آنها سرشار از صلح و مهربانی است. ماده ها قادر به ایجاد روابط دوستانه اجتماعی و کنترل نرهای عصبانی جامعه هستند.
خشونت جامعه بونوبوها بسیار کمتر از جامعه سایر میمونها و حتی جامعه بشری است. بونوبوهای رمانتیک یک خصیصه منحصر بفرد دارند و آن اینکه هرگز همنوع خود را نمی کشند.
آنها به خانواده و روابط دوستانه احترام می گذارند و با عشق و مهربانی با هم رفتار می کنند. یکی دیگر از خصایص متمایز آنها، تعارف غذا به غریبه هاست. آنها از رفتارهای عاشقانه برای مهار استرس و تنش استفاده می کنند.

4. پرنده ماناکین

عاشقانه هایی از یک دنیای دیگر!(+عکس)
ماناکین یک گنجشک سان کوچک به طول 7 تا 15 سانتیمتر است که معمولا در نواحی استوایی قاره آمریکا زندگی می کند. آنها خصوصیات منحصربفرد زیادی دارند که مهمترین آنها موهبت صداست. ماناکین ها بسیار خوش آواز هستند.
جنس نر برای رقص جفت یابی حدود 7 سال تمرین می کند. سپس، برای جذب شریک زندگی در مقابل او به رقص می پردازد و اگر ماده رقص او را بپسندد، او را انتخاب خواهد کرد.

3. پرنده نوکشاخ بزرگ

عاشقانه هایی از یک دنیای دیگر!(+عکس)
پرنده “نوکشاخ بزرگ” یا “نوکشاخ هندی بزرگ” عمدتا ساکن هند و آسیای جنوب شرقی است که حدود 50 سال عمر می کند. واضح ترین مشخصه این پرنده، کلاهک سیاه و زرد رنگ روی منقارش است.
جنس نر این پرنده پس از انتخاب جفت، برای او چندین بار هدیه می آورد و این هدیه دادن تا زمان پذیرش نر توسط ماده ادامه می یابد. برای پرنده ماده، این پذیرش بستگی به جذابیت هدایای پرنده نر دارد.
بهترین هدیه ها شامل شاخه درختان، مردار جانداران یا استخوان می شود. پرنده نر تلاش زیادی برای جمع آوری بهترین هدیه برای ماده انجام می دهد. پس از پذیرش ماده، آنها تا آخر عمر با هم خواهند بود.
بزرگترین خصوصیت این پرنده عشق به جفت است، آنها هرگز به هم خیانت نمی کنند و همیشه به هم وفادار می مانند.

2. مرغ کریچ ساز (مرغ آلاچیق ساز)

عاشقانه هایی از یک دنیای دیگر!(+عکس)
این پرنده رمانتیک عمدتا از میوه ها، گلها و برگها تغذیه می کند. نحوه اظهار عشق جنس نر، مهمترین ویژگی این پرنده زیباست. نرها سازه های آلاچیق مانندی میسازند و آن را تزیین می کنند. آنها از دست سازه های بشر مثل شیشه نیز برای تزیین لانه خود بهره می برند.
مرغ آلاچیق ساز از اشیایی با رنگ درخشان برای ایجاد جذابیت لانه استفاده می کند، حتی برخی از گونه ها این اشیای دکوری را با بزاق و میوه ها یا گلهای جویده شده رنگ می کنند. اصلا قابل باور نیست که یک پرنده کوچک نر برای جذب جفت مناسب برای تمام عمر، اینچنین سخت تلاش می کند.
لانه های اعجاب انگیزی که این پرنده برای عشق زندگی اش تدارک می بیند حیرت آور است.

1.ماهی بادکنکی

عاشقانه هایی از یک دنیای دیگر!(+عکس)
ماهی بادکنکی رمانتیک ترین موجود دنیاست. علی رغم اینکه این ماهی بسیار سمی و برای گونه های جانوری دیگر بسیار خطرناک است اما در رفتارهای عاشقانه سرآمد قلمرو جانداران به شمار می رود. جنس نر ماهی بادکنکی هنرمندترین جاندار دنیا نیز محسوب میشود.
ماهی نر برای جذب ماده با استفاده از شنهای کف دریا لانه ای به قطر 183 سانتیمتر با اشکال هندسی خیره کننده می سازد.
ماهی نر برای حفاظت از تخم ها و جفت خود در برابر حمله شکارچیان، تدابیر و اقدامات زیادی بکار می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی