چهار مجتمع گردشگری در آران‌وبیدگل راه‌اندازی می‌شود


چهار مجتمع گردشگری در آران‌وبیدگل راه‌اندازی می‌شود

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران‌وبیدگل روز شنبه از صدور چهار موافقت اصولی اولیه برای ساخت تاسیسات گردشگری در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح‌های زیرساختی در حوزه تاسیسات گردشگری، تفریحی و اقامتی در شهر آران‌وبیدگل، نوش‌آباد و کویر سیازگه اجرایی خواهد شد.

مجید نوری، میزان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها را افزون‌بر ۷۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ایجاد ۵۹ فرصت شغلی جدید در شهرستان آران‌وبیدگل با راه‌اندازی این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی افزایش ظرفیت‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری شهرستان آران‌وبیدگل با اجرای این طرح‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: گردشگری با ویژگی‌هایی که دارد، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن به شمار می‌آید و از این رو سرمایه‌گذاری در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران‌وبیدگل با اعلام آمادگی نسبت به حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یادآور شد: پنج واحد اقامتی با نزدیک به ۳۰۰ نفر ظرفیت اسکان هم‌اکنون در این شهرستان فعال هستند یک واحد اقامتی مجوزدار در کویر مرنجاب قرار دارد.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که از این میان ۱۳۵ مورد تا کنون در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

۷۴۷۲/۸۱۲۳

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا