شاید بهتر باشد کنگره کمک مالی به اسرائیل را کاهش دهد


شاید بهتر باشد کنگره کمک مالی به اسرائیل را کاهش دهد

خبرگزاری آریا- اگر نتانیاهو و دیگران در اسرائیل نمی‌خواهند اعضای کنگره از آنجا دیدن کنند، شاید آن‌ها پول آمریکایی‌ها را هم نمی‌خواهند.

شاید بهتر باشد کنگره کمک مالی به اسرائیل را کاهش دهد
خبرگزاری آریا- سندرز: اگر نتانیاهو و دیگران در اسرائیل نمی‌خواهند اعضای کنگره از آنجا دیدن کنند، شاید آن‌ها پول آمریکایی‌ها را هم نمی‌خواهند.
به گزارش خبرگزاری آریا، برنی سندرز یکی از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در واکنش به خودداری رژیم صهیونیستی از اجازه سفر به دو عضو مسلمان کنگره آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت اگر اسرائیل نمی‌خواهد اعضای کنگره آمریکا از این سرزمین دیدار کنند شاید نمایندگان کنگره بتوانند با احترام، میلیارد‌ها دلاری را که ما به آن‌ها می‌دهیم، کاهش دهند.
سناتور سندرز در پیامی ویدئویی در صفحه توییتر خود آورده است: «آنچه درحال وقوع است کاملا توهین آمیز است. دو عضو کنگره آمریکا هستند که امکان سفر به اسرائیل را ندارند، جایی که ما هر ساله میلیارد‌ها دلار بابت حمایت از آن‌ها می‌دهیم. اگر نتانیاهو و دیگران در اسرائیل نمی‌خواهند اعضای کنگره از آنجا دیدن کنند، شاید آن‌ها پول آمریکایی‌ها را هم نمی‌خواهند. علاوه بر 140 میلیارد دلار اضافی، سال گذشته فقط 30 میلیارد دلار تحت عنوان کمک‌های مختلف به اسرائیل داده شده است.»
سندرز در بخش دیگری از ویدئوی خود آورده است: «ما رئیس جمهوری داریم که متاسفانه یک نژادپرست است. من عضوی از کنگره آمریکا هستم. من به سراسر جهان سفر کرده ام. وقتی شما عضو کنگره باشید انتظار دارید برای درک بهتر اوضاع و ارائه گزارشی درست به حوزه‌های انتخابیه خود و دستیابی به یک سیاست درست، در کشور‌های دیگر مورد استقبال قرار بگیرید. این نظریه غیرقابل درک است که دو عضو منتقد اسرائیل در کنگره اجازه ندارند به آنجا بروند و مشاهدات خودشان را از آنجا و اتفاقات درجریان و شرایط فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری بدست آورند. مردم فلسطین و بسیاری از آن‌ها در غزه و جا‌های دیگر در درد و رنج وحشتناکی به سر می‌برند. نرخ بیکاری سر به فلک کشیده است. این مردم نمی‌توانند جامعه شان را ترک کنند. من فکر می‌کنم آمریکا باید اقداماتی را بویژه درخصوص پول هنگفتی که ما صرف آنجا می‌کنیم، به انجام رساند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک