بیش از 500 دانش آموز در گلستان رتبه زیر هزار کنکور را کسب کردند


بیش از 500 دانش آموز در گلستان رتبه زیر هزار کنکور را کسب کردند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: بیش از 500 نفر از دانش آموزان این استان با تلاش خود و معلمانشان در کنکور امسال موفق به کسب رتبه زیر هزار منطقه سه کشور شدند که در مقایسه با سال های قبل قابل توجه است.

به گزارش ایرنا، احسان گوهری راد روز شنبه در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان کنکور سراسری گنبدکاووس اظهار داشت: یکی از سیاست های اصلی آموزش و پرورش توسعه عدالت آموزشی در کشور است به این معنا که آموزش و پرورش در تمام مناطق، امکانات لازم را برای آموزش دانش آموزان فراهم کند.

وی افزود: با داشتن رویکرد توسعه عدالت آموزشی امسال شاهد کسب رتبه زیر هزار منطقه سه کشور برای بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: علاوه بر این، موفقیت های دیگری هم برای گلستان رقم خورده که از جمله آن می توان به کسب مقام دوم جهانی توسط دانش آموز استان در المپیاد زیست شناسی و کسب رتبه نخست مسابقات جهانی قرآن اشاره کرد.

گوهری راد اظهار داشت: کسب این موفقیت ها نشان از تلاش همکاران فرهنگی استان برای اعتلای سطح آموزش دانش آموزان است.

وی خطاب به برترین های کنکور حاضر در جلسه گفت: از شما به عنوان الگوی دانش آموزان دیگر انتظار می رود نقش راهبردی برای رسیدن دیگر دانش آموزان به رتبه های برتر کشوری ایفا کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از دانش آموزانی که بدون استفاده از موسسات کنکور به این رتبه ها رسیدند خواست تبلیغ غیرواقعی برای این موسسات نداشته باشند.

وی تاکید کرد: یکی از دلایلی که گلستان در قبولی در کنکور رتبه ۲۵ کشوری را دارد مشاوره های نادرست است به طوری که تعداد زیادی از دانش آموزان استان بعد از قبولی در کنکور به دلایل مختلف انتخاب رشته نمی کنند که امیدواریم با تلاش مدیران آموزشی شاهد بهبود این شرایط باشیم.

رییس آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: ۶۷ نفر از دانش آموزان فرهیخته این شهرستان موفق به کسب رتبه زیر هزار منطقه سه کشور شدند که در مقایسه با ۴۳ نفر سال گذشته ۳۶ درصد رشد را نشان می دهد.

کمال الدین نظرنژاد به این دانش آموزان موفق توصیه کرد اصالت خود را حفظ و به شهرستان زادگاهشان وفادار باشند تا در آینده بتوانند موفقیت های بیشتری برای مردم منطقه رقم بزنند.

فرماندار گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: اگر موفقیتی در حوزه آموزش و پرورش اتفاق می افتد رکن اصلی آن بعد از تلاش دانش آموزان، مدیران مدارس هستند.

عبدالقدیر کریمی افزود: اگر مدیران مدارس رویکردی آموزشی داشته باشند در حوزه های مختلف آموزش و پرورش شاهد ایجاد تحول خواهیم بود.

وی یادآور شد: مردم گنبدکاووس به عنوان بزرگترین شهرستان استان گلستان از لحاظ وسعت، موفقیت های خوبی را در کارنامه خود دارند که مهمترین علل آن امنیت و اتحاد و همبستگی حاکم میان مردم شیعه و سنی منطقه است.

به گزارش ایرنا در پایان نشست امروز از ۶۷ دانش آموز دارای رتبه زیر هزار منطقه سه کشوری در کنکور امسال و برخی مدیران مدارس تقدیر شد.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا