روش تهیه غذای بسیار خوشمزه و لاکچری چیکن استراگانوف


روش تهیه غذای بسیار خوشمزه و لاکچری چیکن استراگانوف

روش تهیه غذای بسیار خوشمزه و لاکچری چیکن استراگانوف موادی که برای پخت این غذای خوشمزه و لاکچری لازم دارید تا بپزید و در مهمانی ها بدرخشید و دست پختان زبانزد همه شود. نصف سینه مرغ مکعب شده یا نواری باریک بریده شده 1پیاز متوسط 2 حبه سیر 200 گرم قارچ خرد شده 1 قاشق سرپر آرد گندم 1 و 1/2 پیمانه خامه ترش (یا اگه نیست یک و یک چهارم پیمانه خامه صبحانه...

روش تهیه غذای بسیار خوشمزه و لاکچری چیکن استراگانوف

روش تهیه غذای بسیار خوشمزه و لاکچری چیکن استراگانوف

موادی که برای پخت این غذای خوشمزه و لاکچری لازم دارید تا بپزید و در مهمانی ها بدرخشید و دست پختان زبانزد همه شود.

نصف سینه مرغ مکعب شده یا نواری باریک بریده شده

1پیاز متوسط

2 حبه سیر

200 گرم قارچ خرد شده

1 قاشق سرپر آرد گندم

1 و 1/2 پیمانه خامه ترش (یا اگه نیست یک و یک چهارم پیمانه خامه صبحانه و یک چهارم پیمانه شیر)

نمک فلفل ب مقدار لازم

چیکن استراگانوف

مراحل پخت این غذا به مدت 60 دقیقه

برای اینکار لازم است مرغ یا گوشت رو از روز قبل یا از چند ساعت قبل توی مواد بخوابونید و بعد به حالت نیم پز درآورید و بعد توی غذا بریزید، اینجوری بوی بد و هورمونهای بدش از بین می ره. برای خوابوندن از زردچوبه یا زعفرون هم استفاده کنید اما چون استروگانف باید سفید باشه برای همین زردچوبه یا زعفرون لازم نیست و فقط توی همون سیر و پیاز رنده شده و دو قاشق سس مایونز و نمک و زنجبیل به مدت پنج ساعت بخوابونید و بعد با همون مواد بگذارید نیم پز بشه، بعد از صافی عبور بدید و مواد رو ازش جدا کنید و دور بریزید و روش آبجوش بریزید.

چیکن استراگانوف

مرغ نیم پز رو جدا بگذارید کنار. سپس در یه تابه پیاز خلالی رو با نمک سه چهار دقیقه تفت بدید و بعد سیر رنده شده یا خلال شده رو اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگه تفت بدید، پیاز و سیر باید هنوز زنده باشن ، سپس مرغ نیم پز و فلفل رو اضافه کنید، با شعله ی خیلی کم و در بسته تفت بدید تا مرغ یکم پخته بشه.

چیکن استراگانوف

وقتی از میزان پخت مرغ مطمین شدید یک ق سر پر آرد رو اضافه کنید کمی هم بزنید تا مخلوط شه ، مراقب باشید نچسبه و تغییر رنگ نده. و بعد قارچ هارو اضافه کنید.

چیکن استراگانوف

قارچ رو خرد میکنیم ، و فقط دو سه دقیقه تفت میدیم تا نرم شن ولی همچنان زنده باشن. به محض اینکه قارچ شروع کرد به آب شدن ، خاموش میکنم و به غذا اضافه میکنم.

چیکن استراگانوف

بعد از اینکه قارچ رو با مرغ یکی دو دقیقه تفت دادید خامه ی ترش رو اضافه کنید (من ترکیب خامه و شیر استفاده کردم، چون خامه ی ترش نداشتم) ، خامه نباید بجوشه باید فقط داغ بشه. بعد از یکی دو دقیقه ، حاضره و میتونید سرو کنید.

چیکن استراگانوف

فتوچینی ها رو از قبل بریزید توی اب جوش تا بپزه و آبکشی کنید و با چیکن استروگانف نوش جان کنید. من هم به سس و هم به فتوچینی ها جعفری خردشده زدم، توی دستورش نیست اما ترکیب خامه و جعفری رو دوست دارم، و اینکه با لیمو سرو کردم چون خامه ترش نداشتم، میتونید همراه با خامه یک ق چایخوری سس خردل هم بهش اضافه کنید که کمی ترشش میکنه. توی دستورهای قدیمیش گاهی سس خردل اضافه میشه.

چیکن استراگانوف

استروگانف، باید سریع سرو بشه، اگه میخواید از قبل درستش کنید ، و بعدا مثلا یکی دو ساعت دیگه سرو کنید، بهتره خامه رو اضافه نکنید و بذارید چند دقیقه قبل از سرو اضافه کنید. خیلی خوشمزه است. کلا به نظرم استروگانف غذای بی دردسریه و اینکه با هر پایه ی نشاسته ای که دوست داشته باشید مثل برنج یا سیب زمینی یا پاستاجات میتونید سرو کنید. نوش جان. 😋😁

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ جشنواره دریاچه ارومیه‎