آموزش زبان بدن گربه‌ها


آموزش زبان بدن گربه‌ها

پت شاپ شاپرک، عرضه کننده انواع غذای خشک، کنسرو، تشویقی، اسباب بازی و لوازم ضروری گربه. نوشته آموزش زبان بدن گربه‌ها اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، از آن جایی که نشانه‌های احساسات گربه به انسان ظریف است، انسان اشتباه متوجه آن می‌شود یا به طور سطحی از آن عبور می‌کند.

به طور کلی، گربه‌ها گرمای احساس خود را با صدای بلند به انسان‌ها اعلام نمی‌کنند. آنها دم خود را تکان نمی‌دهند یا مثل بعضی سگ‌ها با بوسه‌های آرام عشق خود را نشان نمی‌دهند. آنها عشق و احساس خود را زمزمه می‌کنند.

به دم گربه توجه کنید. گربه‌ها مانند سگ‌ها با موقعیت و حرکت دم خود ارتباط برقرار می‌کنند. علامت‌های دریافتی از وضعیت دم به همراه صداهایی که آنها از خود در می‌آورند به شما کمک می‌کند نیازها و خواسته گربه خود را بهتر درک کنید. به عنوان مثال:

دم بالا و سر آن حلقه شده: نشان دهنده “شاد” بودن او است.

دم گربه کشیده شده: گربه هیجان زده یا با اضطراب است.

موهای پشت یا دم گربه سیخ سیخ شده: گربه شما ناراحت است و یا احساس تهدید می‌کند.

گربه دمش را تکان می‌دهد: گربه شما بسیار هیجان‌زده و خوشحال است از اینکه شما را می‌بیند.

دم به مستقیم و رو به بالا است و سر آن به شکل N است: این یک نشانه حمله از طرف چیزی یا کسی است و به عنوان مثال، در طول یک مبارزه و یا در دفاع از خود نمایش داده شود.

دم کشیده به سمت بالا اما سر آن به سمت پایین است: گربه احساس خشم و یا ترس دارد.

گربه دم را پایین ولی زیر شکمش جمع کرده: گربه حالت ترس دارد.

دم بالا گرفته: نشون دهنده یه گربه خوشحال، راضی و قابل نزدیک شدن.

دم افتاده: گربه ترسیده یا احساس خطر می‌کنه.

دم گربه وقتی سریع به اطراف حرکت می‌کنه: برخلاف سگ‌ها وقتی گربه‌ای دمش رو به عقب و جلو حرکت میده معنی خوبی نداره و بهتره تنهاش بذارین. چون این گربه اعصاب نداره! البته گربه‌ها وقتی تمرکز کردن و هیجان زده هستن هم دمشون رو تند تند تکون میدن.

دم گربه وقتی آرام به اطراف حرکت می‌کنه: یعنی گربه گیج شده و داره تلاش میکنه وضعیت رو بسنجه.

صدای هیس گربه به معنی تهدیده با تولید این صدا گربه دندان هاش رو هم نشون میده. معمولا گربه هایی که هیس میکنن میخوان بگن نزدیک نیا، حرکت بعدیم اینه که چشمت رو درمیارم!

آموزش زبان بدن گربه‌ها

آموزش زبان بدن گربه‌ها

گربه‌ها میومیو های مختلفی دارن که تفاوت اون ها بین تعداد میو میو، لحن و کشیدن اون هست.

میوی کوتاه: یعنی “سلام، از دیدنت خوشحالم!” این میو رو ممکنه موقعی که گربه رو صدا می‌کنین یا اسمش رو به زبون میارین ازش بشنوین.

میومیو چندین بار پشت هم با صدای متوسط: یعنی “غذا میخوام ای انسان! وقت غذام دیر شده بیدار شو !” حتما در وعده غذای گربه از غذای خشک به همراه کنسرو گربه و یا پوچ همچنین تشویقی گربه به تناسب استفاده شود. حتما برای بچه گربه‌ها هم از غذای بچه گربه استفاده کنید چون میزان پروتئین آنها از غذای گربه بالغ بیشتر هست و باعث تسریع رشد آنها می‌شود.

میوی خیلی کش دار: درخواست کمک! “من تو کمد گیر کردم منو بیار بیرون!”

میوی ریز ولی کشدار: یعنی شکایت! “هنوز معده ام خالیه!” یا “منو بذار زمین!”

میو با صدای خیلی بلند و اعتراضی: یعنی عصبانیت یا درد.

این مقاله کارآمد و مفید توسط مشاوران پت شاپ شاپرک تهیه شده است. شما می توانید تمام محصولات و غذای مورد نیازتان را از پت شاپ شاپرک هم بصورت تلفنی ( ۷۷۶۸۱۸۶۴-۰۲۱) و هم بصورت آنلاین از طریق سایت ( shaparakpet.com ) تهیه کنید. جهت مشاهده تمام محصولات می توانید به وب سایت پت شاپ شاپرک مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید