تجهیز بنای شاه کمالیه به سیستم طعمه‎گذاری موریانه


تجهیز بنای شاه کمالیه به سیستم طعمه‎گذاری موریانه

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اجرای سیستم طعمه گذاری موریانه‌های زیرزمینی در بقعه شاه کمالیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی اصغر صمدیانی» با اشاره به اجرای سیستم طعمه‌گذاری موریانه در بقعه شاه کمالیه، اظهار کرد: به علت اهمیت بنا و موقعیت استراتژِیک بقعه کمالیه، سیستم طعمه‌گذاری با هدف ردیابی و کنترل جمعیت تغذیه کننده موریانه‌های زیرزمینی در حیاط مجاور و کف اصلی این بنا اجرا شد.

وی با اشاره به استفاده از ایستگاه‌های روزمینی و زیرزمینی برای مبارزه با موریانه‌ها بر پایه رفتار فیزیولوژیکی این موجودات، تصریح کرد: این بنا به دلیل همجواری با حمام کمالیه و هچنین خشت و گل به عنوان مصالح اصلی استفاده شده در تزئینات و استحکام، مورد آسیب شدید موریانه‌های زیرزمینی قرار گرفته است.

صمدیانی افزود: این روش طعمه‌گذاری نیازمند پایش ماهانه برای جایگذاری طعمه‌های جدید و هم‌چنین آماربرداری از ایستگاه‌های تغذیه شده است.

به گزارش ایسنا، بقعه شاه کمالیه بنایی مربوط به دوره ایلخانی، با تزئینات و گچ‌بری‌های زیبایی است که در عرصه میراث جهانی بافت تاریخی یزد و در نزدیکی مسجد جامع قرار دارد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری