محک دانش و تجربه خود را در اختیار خیریه‌های آذربایجان‌شرقی قرار می‌دهد


محک دانش و تجربه خود را در اختیار خیریه‌های آذربایجان‌شرقی قرار می‌دهد

تبریز- ایرنا- مدیر امور شهرستان‌های موسسه خیریه محک گفت: این موسسه در راستای مأموریت اصلی خود در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان ایران و با هدف یکپارچه‌سازی خدمات حمایتی به فرزندانش در سراسر کشور، اقدام به توانمندسازی خیریه‌های حوزه سرطان در استان‌هایی چون اصفهان، خراسان و آذربایجان‌شرقی کرده است.

شیرین صدیق‌نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت محک در راستای توانمندی‌سازی خیریه‌های حوزه سرطان اظهار داشت: موسسه خیریه محک از سال ۱۳۸۱ و در قالب دومین برنامه استراتژیک خود اقدام به توانمندسازی خیریه‌های حوزه سرطان در شهرستان‌ها کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این موسسه‌ها مستقل از محک فعالیت می‌کنند، افزود: دانش و تجربه بیش از ربع قرن فعالیت موسسه خیریه محک در راستای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در اختیار موسسات خیریه این حوزه قرار می‌گیرد.
مدیر امور شهرستان‌های موسسه خیریه محک همچنین با تأکید بر فعالیت این موسسات در چارچوب استانداردهای محک، ادامه داد: این موسسه ها توانمند می‌شوند تا در طی یک دوره پنج ساله، هر سال ۱۵ درصد از منابع لازم برای درمان کودکان مبتلا به سرطان آن استان را از محل جلب مشارکت‌های مردمی همان استان تأمین کنند و در چارچوب استانداردهای موسسه محک به ارایه خدمت به این کودکان بپردازند.

وی گفت: این موسسات دفتر یا نمایندگی موسسه خیریه محک نیستند و به صورت موسسات مستقل با هیأت مدیره مستقل، اما در چارچوب استانداردهای محک فعالیت می‌کنند.

صدیق نژاد افزود: هدف از توانمندسازی خیریه‌ها در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور از سوی محک ارایه شایسته‌ترین خدمات به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان در محل زندگی آنها می‌باشد.

وی اظهار داشت: این روش علاوه بر استحکام نهاد خانواده، امنیت شغلی والدین به واسطه جلوگیری از مهاجرت و تأمین امنیت روانی کودک و دیگر اعضای خانواده، زمینه تحقق هر چه بیشتر توزیع خدمات یکپارچه و عادلانه در سراسر ایران را محقق خواهد ساخت.

۶۱۲۰/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس