تاکید بر ایجاد پل های ارتباطی و گفتکوهای فرهنگی در کنفرانس حج


تاکید بر ایجاد پل های ارتباطی و گفتکوهای فرهنگی در کنفرانس حج

کنفرانس سالیانه حج به میزبانی «انجمن جهان اسلام» خواستار ایجاد پل های ارتباطی و گفتگوهای فرهنگی برای نشان دادن انسجام تمدن اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «عرب نیوز»،کنفرانس سالیانه حج به میزبانی «انجمن جهان اسلام» خواستار ایجاد پل های ارتباطی و گفتگوهای فرهنگی برای نشان دادن انسجام تمدن اسلامی شد.

این کنفرانس تحت عنوان «ابعاد تمدنی اسلام» از مسلمانان خواست تا برای رفع بحرانهای اخلاقی ، اجتماعی و زیست محیطی و رسیدن به برتری اخلاقی در برآورده کردن نیازهای بشر سهیم باشند.

در این کنفرانس تاکید شد که ناآرامی ها و هرج و مرج هایی که منجر به ظلم و ستم و افراط گرایی توسط گروهی که نام خود را مسلمان گذاشته اند،می شود نشان دهنده میراث واقعی اسلام نیست.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین بر اهمیت ایجاد یک گفتمان اسلامی که دارای اعتدال است ، تأکید کردند.

آنها همچنین توصیه هایی برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای روشن کردن اهداف تمدن اسلامی ارائه دادند.

علاوه بر این ، این کنفرانس خواستار استفاده از فن آوری مدرن برای به حداکثر رساندن منافع میراث فرهنگی اسلام برای خدمت به جوامع بر اساس دستیابی به تعادل بین منافع مادی و معنوی شد.

«شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل آشیخ» ، مفتی اعظم عربستان و رئیس شورای علمای بلندپایه مسلمان در سخنرانی خود گفت کهتمدن اسلامی بر پایه ها و مؤلفه هایی ساخته شده است که آن را واجد شرایط سوق دادن جهان به سمت سعادت و ثبات می کند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر