آمار یک سازمان در مصر از تعداد مساجد نیازمند به بازسازی و ترمیم


آمار یک سازمان در  مصر از تعداد مساجد نیازمند به بازسازی و ترمیم

رئیس بخش آثار اسلامی در مصر با اعلام ثبت رسمی بیش از یکهزار مورد از آثار اسلامی، گفت: مصر 349 مسجد قدیمی ثبت شده دارد که تعداد زیادی از این مساجد با خطر مواجه اند و نیاز به ترمیم دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صدی البلد، دکتر«جمال مصطفی» رئیس بخش آثار اسلامی و قبطی و یهودی مصر با انتشار آماری به «صدی البلد» گزارش داد: بیش از یکهزار بنای اسلامی به طور رسمی در مصر ثبت شده است که تعداد مساجد قدیمی ثبت شده 349 باب است.

مصطفی گفت: قاهره و الجیزه با 211 باب مسجد سهم بیشتری نسبت به سایر شهرهای مصر دارند، به طوری که دلتای نیل و سیناء 96 باب مسجد و دلتای علیا، 42 باب مسجد وجود دارد.

وی فاش کرد که مساجدی که براساس این آمار نیاز به ترمیم و بازسازی دارد، تقسیم بندی شده اند. به طوری که براساس خطری که این مساجد با آن مواجه اند، به سه گروه تقسیم شدند. اولین گروه شامل 40 باب مسجد که با بیشترین خطر مواجه اند. دومین گروه که در گروه ب قرار دارد، شامل 46 باب مسجد است و نسبت به گروه اول خطر کمتری آنها را تهدید می کند. اما مساجد که وضعیت خوبی دارند و خطر زیربنایی آنها را تهدید نمی کند و تنها باید اقدامات حفاظتی و توسعه و ترمیمی سطحی برآنها انجام شود، 52 باب مسجد هستند.

رئیس بخش آثار اسلامی در مصر گفت: 30 باب مسجد در قاهره و الجیزه در گروه الف و 32 باب مسجد در گروه ب و 37 باب مسجد در گروه ج قرار دارد. در مصر میانی سه باب مسجد در گروه الف، چهار باب مسجد در گروه ب، هفت باب مسجد در گروه ج قرار گرفته است و در مصر علیا، دو باب مسجد در گروه الف، چهار باب مسجد در گروه ب، پنج مسجد در گروه ج قرار دارد. در دلتای نیل و سینا نیز پنج مسجد در گروه الف، شش باب مسجد در گروه ب، سه باب مسجد در گروه ج قرار گرفته است.

آمار یک سازمان در  مصر از تعداد مساجد نیازمند به بازسازی و ترمیم

آمار یک سازمان در  مصر از تعداد مساجد نیازمند به بازسازی و ترمیم

آمار یک سازمان در  مصر از تعداد مساجد نیازمند به بازسازی و ترمیم

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل