یادداشت گاردین در محکومیت اعدام‌های عربستان


یادداشت گاردین در محکومیت اعدام‌های عربستان

نویسنده انگلیسی گزارش گاردین خطاب به مقامات بریتانیا از آنها خواست نسبت به اعدام های اخیر دولت عربستان سعودی ساکت نباشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی که روز جمعه منتشر شد نسبت به اعدام شهروندان عربستانی توسط دولت این کشور ابراز نگرانی کرد. نویسنده این گزارش نقض حقوق بشر در این کشور را علیه شیعیان محکوم کرد.

نویسنده انگلیسی گزارش گاردین خطاب به مقامات بریتانیا از آنها خواست نسبت به اعدام های اخیر دولت عربستان سعودی ساکت نباشند. با وجود محکومیت های بین المللی دولت عربستان هنوز به اعدام های علنی خود ادامه می دهد.

دیوی آلتون خبرنگار روزنامه گاردین در ادامه گزارش خود نسبت به تحت فشار قرار دادن شیعیان از سوی دولت آل سعود انتقاد کرد و نوشت: به نظر می رسد جامعه جهانی چشم و گوش خود را به جنایت های این رژیم بسته است.

در گزارش گاردین یادداشتی نیز از پسر شیخ سلمان العوده روحانی زندانی در عربستان آورده شده است که می نویسد پدرش تنها به وضعیت معیشت و زندگی مردم در عربستان اعتراض کرده است ولی با محکومیت اعدام روبرو می شود.

شیخ سلمان العوده یکی از شخصیت های مذهبی با نفوذ در عربستان سعودی از حاکمان این کشور خواسته بود از فشارهای خود علیه شیعیان عربستانی کاهش دهند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !