غدیر، عیدالله الاکبر در آسمان‌ها و زمین است


غدیر، عیدالله الاکبر در آسمان‌ها و زمین است

حجت‌الاسلام ابطحی عید غدیر را عیدالله الاکبر خواند و تصریح کرد: این عید میثاق الهی در آسمان‌ها و زمین است و هیچ پیامبری مبعوث نشد، مگر آنکه روز غدیر را بزرگ داشت.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: حجت الاسلام والمسلمین «کاظم ابطحی» در ارتباط زنده تلفنی با برنامه «فردای بهاری» رادیو گفت وگو با بیان این عبارت موکد معصومین(ع) در باب لزوم قدردانی شیعیان نسبت به ولایت امیرالمومنین(ع)، بیان کرد: خدا را شاکریم که ما را از جمله ولایتمداران امیرالمومین(ع) قرار داده است.

این کارشناس مذهبی درباره شاخص های سبک زندگی علوی اظهار کرد: در آستانه عید غدیر مهم ترین کار تبیین اهمیت روز غدیر و جایگاه عید سعید غدیر و زندگی تحت ولایت مولای متقیان علی(ع) است.

حجت الاسلام ابطحی عید غدیر را عید الله الاکبر خواند و تاکید کرد: این عید میثاق الهی در آسمان ها و زمین است و هیچ پیامبری مبعوث نشد، مگر آنکه روز غدیر را بزرگ داشت.

وی ادامه داد: از امام صادق(ع) پرسیدند آیا مسلمین عیدی جز روز جمعه دارند که حضرت(ع) فرمودند: «عیدی است که از همه مهم تر است؛ آن روزی که پیامبر خدا (ص)، امیرالمومنین(ع) را [به همان معرفی کردند] و آن عید سعید غدیر است.»

حجت الاسلام ابطحی لزوم بزرگداشت عید غدیر را متذکر شد و افزود: هدف و رسالت امیرالمومنین(ع) را باید در جامعه زنده نگاه داریم و در این راستا زنده نگاه داشتن عید غدیر، مهم ترین وظیفه است.

وی با بیان این مطلب توضیح داد: پیامبر اکرم(ص) در طول 23 سال رسالت خود و از همان روز نخست، خلافت و جانشینی امیرالمومنین(ع) را بیان فرمودند و در جای جای قرآن نیز [این مسئله موکداً آمده است].

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: در سال آخر عمر پیامبر(ص) حضرت(ص) به این مسئله اشاره کردند و فرمودند هر کس می تواند با من همراه شود. در این میان جبرائیل چندین بار نازل شد و فرمود ای پیامبر آنچه از ناحیه خدا به تو نازل شده را به مردم برسان که اگر نرسانی گویا رسالت خود را به سرانجام نرساندی.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه بدین ترتیب غدیر معادل است با 23 سال رسالت نبی مکرم اسلام(ص)، ابراز کرد: پیامبر(ص) قریب سه ساعت خطبه ای را در برابر 120 هزار نفر جمعیت قرائت فرمودند و لذا از وظایف ما است که خطبه غدیر را در میان خود ترویج کرده و آن را بخوانیم و حفظ کنیم.

حجت الاسلام ابطحی خاطرنشان کرد: اصل ماجرای غدیر قابل انکار نیست. مرحوم علامه امینی(ره) زحمات بسیاری کشیدند و آثار شاعرانی را که در طول تاریخ ماجرای غدیر را ذکر کرده اند، گردآوری نمودند. بسیاری از این شاعران از شیعیان محسوب نمی شوند و لذا اصل ماجرای غدیر را نمی توان انکار کرد اما کسانی که با مکتب امیرالمومنین(ع) زاویه داشتند، پیام غدیر را کمرنگ و از کلمه مولا سوءاستفاده کردند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...