سرپرست استانداری گیلان: آموزش و پرورش محور توسعه است


سرپرست استانداری گیلان: آموزش و پرورش محور توسعه است

رشت - ایرنا - سرپرست استانداری گیلان، آموزش و پرورش را بنیادی ترین رکن توسعه کشور و مهمترین مولفه تحقق آن را توجه به منابع غنی انسانی دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان زارع صبح شنبه در هشتمین دوره کشوری جشنواره جابربن حیان در منطقه آزاد انزلی در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: یکی از برنامه های خوب مجموعه وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه کشور، برگزاری جشنواره جابر بن حیان است .

وی افزود: برای توسعه یافتگی هر جامعه و کشور، نیاز به رشد و تحول بنیادین در باورهای فرهنگی نهادهای اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی آن جامعه و کشور است .

زارع تاکید کرد: آموزش و پرورش بنیادی ترین محور این ارکان توسعه ای است که به اختصار می توان گفت آموزش و پرورش ، محور توسعه است.

سرپرست استانداری گیلان همچنین گفت: برای نقش آفرینی مهمترین رکن توسعه باید مهمترین عناصر آن یعنی منابع غنی انسانی برای تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش در محوریت قرار گیرد.

زارع با بیان اینکه بازاندیشی برای ارتقاء سطح نقش آفرینی در مهمترین سطح محور توسعه مورد توجه دولت بوده، افزود: تقویت جایگاه پرسشگری و پژوهش ، تحقق دانش آموز محوری و مهارت آموزی و اصلاح نظام آموزشی از جمله این توجهات بوده است .

وی ادامه داد: ارتقاء شاخص های حاصل شده آموزش و پرورش و تربیتی طی چند سال اخیر نتیجه توجه ویژه دولت تدبیر و امید بوده و یکی از مصداق های بارز آن ، توجه بیشتر دولت به یکی از اساسی ترین نکات آموزشی و پرورشی و اهتمام به تحقیق و پژوهش و برگزاری جشنواره هایی از این دست است .

زارع تاکید کرد: دانش آموزان از این طریق با تقویت پدیده شناسی ، اعتماد به نفس و روحیه کارآفرینی در این راستا گام بر می دارند و برگزاری چنین جشنواره هایی که به صورت فرایندی در سطح ملی برگزار می شود، باعث تقویت روحیه کارآفرینی ، خلاقیت و اعتماد به نفس بیشتر شده و زمینه شناسایی استعداد های درخشان دانش آموزان و به ویژه علاقه مندان به حوزه پژوهش را فراهم می آورد.

وی افزود: معلمان و راهنمایان اجرای این پروژه بزرگ نقش بسیار ارزشمندی برای شناسایی استعداد ها و هدایت مجریان و محققان نوجوان برای ایده آفرینی و بروز خلاقیت دارند و امروز برای اعتلای اهداف کشورمان سخت به آن محتاجیم .

فعالیت های مهارت محور لذت تحصیل را به کام دانش اموزان شیرین می کند

در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز اظهار کرد: برخی از فعالیت هایی که دانش آموزان انجام می دهند، لذت تحصیل را برای آنان هم شیرین و هم ماندگار می کند.

نادر جهان آرای افزود: در تلاشیم با برگزاری جشنواره های متعدد برای دانش اموزان فضای کار و تلاش و لذت را در سطح مدرسه بیشتر کنیم .

وی ادامه داد: نفر ساعت هایی که دانش اموزان در کنار هم به ویژه به صورت تیمی در سطح کلاس کوشش می کنند، کار بسیار پر ارزشی است و فعالیت های مهارت محور لذت تحصیل را به کام دانش اموزان بهتر و شیرین تر می کند.

به گزارش ایرنا جشنواره جابر بن حیان هشتمین دوره خود را به میزبانی گیلان تجربه کرد و این درحالیست که پنج دوره نخست این جشنواره در تهران و یک دوره در مشهد و یک سال در تبریز برگزار شد.

در هشتمین دوره از جشنواره جابر بن حیان به میزبانی مشترک رشت و منطقه ازاد انزلی ،۳۰۰ دانش آموز منتخب از سراسر کشور حضور دارند که در این جشنواره ۱۹۹ اثر در قالب های طبقه بندی ، نمایش علمی(مدل، تحقیق، نمایش) آزمایش و طراحی و ساخت به نمایش در آمد.

افزون بر شش هزار پروژه منتخب به جشنواره منطقه ای جابر بن حیان راه یافت که پروژه های برتر برای داوری در سطح استانی برگزیده شد. بروز ایده های خلاق بر اساس تاکیدات سند تحول بنیادین، تحقق اهداف علمی، تقویت مهارت های زندگی و اهداف نگرشی از اهداف برگزاری جشنواره است. این جشنواره ضمن مشارکت خانواده ‌ها و همسویی آنان با معلم و مدرسه، موجب ایجاد تعامل سازنده بین دانش آموزان می شود و آنان در تمامی مراحل طراحی و ساخت پروژه ها از راهنمایی معلم خود بهره می برند.

۷۴۷۱ / ۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی