70 میلیارد ریال برای مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی هرمزگان هزینه شد


70 میلیارد ریال برای مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی هرمزگان هزینه شد

بندرعباس- ایرنا- 70 میلیارد ریال از محل بودجه دارایی ثابت و سرمایه ای سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تدوین سند تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی هرمزگان هزینه شده است.

استاندار هرمزگان روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: سند تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM)استان یکی از سندهای توسعه‌ای مهم در امر تصمیم گیری برای نواحلی ساحلی و کرانه‌های خلیج‌فارس و دریای عمان محسوب می‌شود.

فریدون همتی افزود: با تصویب این سند، شناسایی و اولویت‌بندی مشکلات مناطق ساحلی و خلاء در تصمیم‌گیری‌ها مرتفع می‌شود و تصویر روشنی در راستای جلوگیری از تخریب مناطق ساحلی و شناسایی ظرفیت‌های طبیعی این مناطق پیش روی مدیران و تصمیم‌گیران قرارخواهد گرفت.

وی گفت: مدیران و کارشناسان تصمیم‌گیر در حوزه دریا و ساحل به منظور اجرای طرح تدقیق مدیریت یکپارچه باید آموزش‌های لازم را باکمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با محوریت سازمان بنادر ودریانوردی ببینند.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان با بیان این‌که سند مدیریت یکپارچه استان و بوموسی با شرط ضرورت مطالعات جزایر دیگر مصوب شده است، اظهارداشت: باید ادارات، ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی با هم‌افزایی و مشارکت بیشتر همراهی نمایند تا اقدام سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون مطالعات تدقیق مدیریت یکپارچه جزایر استان نیز تداوم یابد.

مطالعات دریایی مهم‌ترین محور طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی است

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر ودریانوردی نیز به مهم‌ترین موضوع‌های مطالعه شده در طرح تدقیق مدیریت یکپارچه درمناطق ساحلی هرمزگان اشاره کرد و مطالعات در حوزه محیط زیست و دریایی را مهم‌ترین محور برشمرد.

حمید خلیلی، مطالعات محیطی در خشکی، مطالعه کالبدی، مطالعه پدافند غیرعامل، راهبردی و سناریوهای توسعه وهمچنین ارزیابی توان اکولوژیک براساس اسناد بالادستی از دیگر محورهای مهم این طرح عنوان کرد.

وی بیان داشت: باتوجه به جایگاه مهم و راهبردی استان هرمزگان، سازمان بنادر مطالعات درهمه ابعاد و موضوع‌ها با درنظر گرفتن تمام اسناد بالادستی را پیشتر از ۶ استان ساحلی دیگر در دستورکار قرارداد.

این مسوول اظهارداشت: امروز طرح تدقیق مدیریت سواحل استان هرمزگان براساس چشم انداز ترسیم شده به‌عنوان نخستین طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور(ICZM) نقشه‌های با مقیاس یک به پنج هزار به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان رسید.

هرمزگان پیشقدم در طرح تدقیق مطالعات ساحل انتخاب شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با اشاره بوجود ۲ هزار و ۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی در استان گفت: هرمزگان به‌عنوان نخستین استان پیشقدم در امر تدقیق مطالعات انتخاب شد و مطالعات تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی درطول سال‌های ۹۴ تا ۹۸ برای آن انجام شد.

الله مراد عفیفی پور اظهارداشت: تصویب این طرح توسط شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان و نقشه راهی برای ساماندهی ومدیریت به منظور استفاده بهتر این مناطق و نگه‌داری خردمندانه جهت رونق اقتصادی استان و صیانت از مناطق بکر ساحلی برای نسل‌های آینده است.

وی به اقدامات کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان در۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: با پیگیری ها و تاکید ابلاغی استاندار پیرامون اجرایی کردن و استقرار نظام مدیریت یکپارچه، همچنین فعالیت و پیگیری کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان، تعداد ۴۹ مجوز قانونی فعالیت در سواحل استان صادر شد که یک رکورد تاریخی در تاریخ توسعه سواحل در دوره ۴۰ ساله پس از انقلاب محسوب می‌شود.

این مسوول ادامه داد: در سال ۹۷ تعداد ۲۸ مورد و در سال ۹۶ نیز ۲۱ مورد مجوز سازه‌های ساحلی و تاسیسات دریایی مجوز صادر شده است.

استان هرمزگان ۲ هزار و ۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی دارد.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022