روایت فرماندار کردکوی از سیل گلستان


روایت فرماندار کردکوی از سیل گلستان

گرگان - ایرنا - فرماندار کردکوی گفت که سیل گلستان بخش های زیادی از این استان را درگیر کرد اما چون در آق قلا و گمیشان مردم تا مدتها با مشکل آبگرفتگی مواجه بودند، مشکلات سایر مناطق از جمله کردکوی کمتر به چشم آمده و اطلاع رسانی و بازتاب یافت. 

ابراهیم قدمنان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با سرازیر شدن سیل از آق قلا و گمیشان به طرف شمال کردکوی؛ در مناطق روستایی جنوب شهرستان شامل درازنو و جهان نما ریزش برف به ارتفاع بیش از ۲ متر را شاهد بودیم که بر اثر آن راههای ارتباطی تا مدتها بسته شد و برای مردم مشکلات زیادی ایجاد شد.

روایت فرماندار کردکوی از سیل گلستان

فرماندار گفت: باوجود تلاش های صورت گرفته در مناطق روستایی جنوب کردکوی امکان بازگشایی راهها میسر نشد بطوریکه مردم مجبور به احداث تونل در دل برف شدند و همزمان اهالی شمال شهرستان نیز با سیل و طغیان رودخانه قره سو مبارزه می کردند.

قدمنان با بیان اینکه در شروع بهار امسال اهالی کردکوی از شمال و جنوب در محاصره سیل و برف بودند، افزود: اهالی روستاهای حاجی آباد و نیاز آباد این شهرستان با پشتیبانی دستگاههای اجرایی نسبت به ایجاد دیواره در اطراف مزارع کشاورزی و خانه های مسکونی خود اقدام کردند که این همت مثال زدنی منطقه را از فاجعه بزرگی نجات داد.

وی اضافه کرد: دیوارهای چند کیلومتری با سنگ، پلاستیک، گونی های خاک و دیگر ابزار و تجهیزات باعث شد سیلاب در همان ورودی شمال کردکوی مهار شود و از سرازیر شدن آن به دیگر مناطق شهری و روستایی جلوگیری به عمل آید اما در عین حال بازهم حجم خسارت ها زیاد بود.

وی با بیان اینکه ۲۰۳ خانه روستایی در کردکوی بر اثر سیل تخریب و به دهها مورد دیگر آسیب وارد شد، گفت: اکنون و در مرحله بازسازی و مرمت این خانه ها ۱۵ واحد به مرحله پی کنی رسیده و ۹۵ واحد در مرحله آرماتوربندی و ۳۰ خانه در حال بتن ریزی و پنج واحد دیگر هم در مرحله نازک کاری است.

روایت فرماندار کردکوی از سیل گلستان

قدمنان با بیان اینکه تاکنون ۹۲ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به آسیب دیدگان سیل کردکوی پرداخت شده و این روند ادامه دارد، افزود: با همراهی و همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان در کوتاه ترین زمان ممکن خسارت وارده به سیل زدگان منطقه جبران یا تعیین تکلیف شد و از این حیث جزو شهرستانهای پیشرو کشور هستیم.

وی اظهار داشت: ۳۷۸ میلیارد ریال در بخش مسکن روستایی به آسیب دیدگان سیل کردکوی کمک شد و مالکان ۳۰۷ خانه آسیب دیده هم تسهیلات بلاعوض برای تعمیر و بهسازی محل سکونت خود دریافت کردند.

فرماندار کردکوی گفت ۱۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان نیز بر اثر سیل آسیب جدی دید.

کردکوی در حدفاصل شهرستانهای گرگان و ساری قطب کشاورزی محسوب می شود و با بهره مندی از طبیعت بکر مخصوصا ارتفاعات و جنگل های جنوب آن مزیت بالایی در حوزه گردشگری نیز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج