مسئولان گنبدکاووس سالروز ورود آزادگان را گرامی داشتند


مسئولان گنبدکاووس سالروز ورود آزادگان را گرامی داشتند

گنبدکاووس - ایرنا - در سالروز ورود آزادگان سرفراز به میهن اسلامی، مسئولان شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان با اهدای شاخه های گل به تعدادی از آزادگان که به صورت نمادین ورود خود به میهن اسلامی را بازسازی کرده بودند، این مناسبت فرخنده را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین بزرگداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، روز یکشنبه در محل گلزار شهدای گمنام گنبدکاووس برگزار شد و در آن تعدادی از آزادگان با اهدای شاخه گل و به صورت نمادین مورد استقبال مسئولان شهرستان قرار گرفتند.

در این آیین که با غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای گمنام گنبدکاووس همراه بود، رئیس دفتر امام جمعه گنبدکاووس در سخنان کوتاهی با بزرگداشت این مناسبت، گفت: آزادگان سرفراز سال‌های طولانی در زندان های رژیم بعثی عراق در اسارت بودند و پایداری و استقامت آنها ، الگوی مقاومت ملت ایران در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی است.

حجت الاسلام علی بیات افزود: ثمرات و برکات مقاومت ملت ایران در برابر استکبار جهانی را امروز شاهدیم و موفقیت های کشورمان و شکست دشمنان انقلاب در عرصه های مختلف، ناشی از مقاومت و پایداری ملت ایران و برگرفته از مقاومت و پایداری آزادگان سرفراز در زمان اسارتشان است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب نیز گفت: شهدا و ایثارگران با گذشتن از جان خود و ایثار در راه وطن ، مقاومت را به ملت ایران آموختند و باید این روحیه را حفظ کنیم تا مطابق وعده الهی، نصرت و پیروزی از آن ما شود.

در ادامه این آیین حاضران با غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، با آرمان های شهدای انقلاب میثاق دوباره بستند.

به گزارش ایرنا، در ادامه برنامه های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان، همایش تجلیل از ۲۷۳ آزاده شهرستان گنبدکاووس نیز فردا ( یکشنبه) با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

بنا به اعلام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس، این شهرستان۵۱۳ شهید تقدیم کرده است که از این تعداد، ۲۱ نفر شهیده (خانم)، ۱۷۳ نفر اهل سنت، ۳۰ شهید دانش آموز، ۳۳ شهید واقعه منا و سه شهید مدافع حرم هستند.

محمود تمرتاش گفت: علاوه بر آمار شهدا و آزادگان، گنبدکاووس ۱۷۱۰ جانباز (ایثارگر) دارد که ۹۶۷ نفر آنان کمتر از ۲۵ درصد و ۶۷۹ نفر آنان نیز بین ۲۵ تا ۴۹ درصد جانبازی دارند و از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات دریافت می کنند.

۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس