رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته


رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

گرگان - ایرنا - اهدای 2 هزار سند املاک مسکونی و زراعی بنیاد علوی در مراوه تپه، درگذشت غلامعلی بسکی پدر طبیعت ایران و سفر معاون وزیر کشور به گلستان از مهمترین رویدادهای هفته گذشته این استان بود.

در سفر هفته گذشته سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به مراوه تپه، ۲ هزار سند املاک مسکونی و زراعی به مساحت ۱۱ میلیون و ۶۳۰ هزار متر مربع به مردم این شهرستان اهدا شد.

وی گفت: این نهاد در ۴ سال گذشته در ۱۸ مرحله ۴۱ هزار و ۵۰۰ فقره سند زراعی و مسکونی به مساحت تقریبی ۲۳۵ میلیون متر مربع به ارزش ۶ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال به مردم گلستان واگذار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌ گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب چندی قبل در گلستان گفته بود: طبق نظر امام راحل اموال جمع آوری شده از طاغوت باید به صاحبان اصلی آن (مستضعفان) برگردد.

استاندار گلستان در نشست تخصصی دریای خزر گفت : نگاه اقتصادی - بازرگانی به دریای خزر وجود ندارد و از ظرفیت‌های اقتصادی این پهنه مهم و راهبردی آبی کمتر استفاده می‌شود.

هادی حق شناس گفت که قسمت های عمیق خزر در اختیار ایران است و از بنادر زیاد از جمله در گلستان بهره مندیم اما ساحل نشینان از فواید اقتصادی آن و بطور مشخص ظرفیت تجاری - بازرگانی بی بهره اند حال آنکه سرانه اشتغال و درآمد مردم منطقه کم است.

معاون سیاسی وزیر کشور در سفر به گلستان و در جمع علما و روحانیون اهل سنت شهرستان آق قلا با تاکید بر حفظ ارزشها و تقویت نظام جمهوری اسلامی گفت: این مهم جز با همدلی، وحدت کلمه و انسجام ملی به دست نمی‌آید و چیزی بالاتر و مهمتر از آن نیست.

غلامعلی بسکی از فعالان محیط زیست که از او به عنوان پدر طبیعت ایران نام برده می شد، بامداد چهارشنبه پس از یک دوره بیماری در سن ۸۸ سالگی درگذشت و عصر جمعه با حضور علاقه مندان به طبیعت و مدیران استانی به خاک سپرده شد.

علاقه بی حد و حصر مرحوم بسکی به طبیعت و تلاش برای حفظ آن، نام او را با طبیعت و محیط زیست عجین و وی را به پدر طبیعت ایران شهره کرد.

با درگذشت دکتر بسکی، برخی مسوولان گلستان از جمله استاندار و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و برخی مسوولان گنبدکاووس از جمله امام جمعه، فرماندار ویژه، شهردار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی تشکل های مردم نهاد و فعال حوزه محیط زیست با ارسال پیام هایی، ارتحال پدر طبیعت ایران را تسلیت گفتند.

سقوط یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ به دریاچه سد بوستان کلاله در شرق استان گلستان موجب کشته شدن ۳ نفر و مصدوم شدن ۳ سرنشین دیگر این خودرو شد.

همچنین در حادثه ای دیگر و بر اثر تصادف دو دستگاه خودروی سمند با پژو ۴۰۵ در قازان قایه مرواه تپه در شرق استان گلستان ۱۲ نفر مصدوم شدند.

جاده های ناهموار، غیرایمن، باریک و فاقد تابلوهای راهنمایی کافی و مناسب، از جمله عواملی است که همواره موجب بروز تصادف در جاده های گلستان و به جای گذاشتن کشته و زخمی در این استان می شود.

استاندار گلستان در سرکشی از روند خدمت رسانی به شهروندان آسیب دیده سیل شهرستان گمیشان گفت که مرمت واحدهای مسکونی نیازمند تعمیر این شهرستان به پایان رسید.

در پی جاری شدن سیل، طوفان، آبگرفتگی و رانش زمین اخیر، ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در آق قلا، گنبدکاووس، گمیشان و مینودشت دچار خسارت شد.

هاشمیان رییس دادگستری کل گلستان هم گفت که رسیدگی به قصور و تقصیر مدیران ذیربط در موضوع سیل استان بدون چشم پوشی و تا رسیدن به نتیجه و رای نهایی ادامه خواهد داشت و پرونده مربوطه در دادسرای گرگان همچنان باز است.

وی اظهار داشت: سیل گلستان گستردگی زیادی داشت که رسیدگی و احراز همه تخلفات انجام شده در آن به کار کارشناسی طولانی مدت احتیاج دارد.

وی بیان کرد: پرونده رسیدگی به تخلفات مرتبط با سیل گلستان تشکیل شده و برخی مدیران هم برای ارایه توضیح احضار شدند و هنوز تحقیقات به پایان نرسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید