سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف بجنورد قطع می‌شود


سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف بجنورد قطع می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع فرمانداری بجنورد گفت: سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف که اقدام به فروش آرد یارانه ای و تخلفات دیگر کنند کاهش می‌یابد و یا قطع می‌شود.

هادی اعلمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه آرد و نان، اظهار داشت: در حال حاضر تاخیر در آردرسانی باعث ایجاد صف های طولانی در نانوایی های این شهرستان شده است.

وی افزود: بر اساس ضوابط موجود تمامی نانوایانی که در سامانه ثبت سفارش داشته باشند باید در بازه زمانی۲۴ تا ۴۸ ساعت سهمیه آرد خود را تحویل بگیرند ولی شرکت حمل و نقل آرد به دلیل اعلام مشکلاتی از قبیل فرسودگی لاستیک ها و ... نمی تواند مناطق مختلف شهری و روستایی را در موعد مقرر پوشش دهد و مدت زمان تحویل آرد به ۱۲ روز رسیده است.

اعلمی گفت: در این میان تورم و گرانی سایر اقلام نیز باعث شده تا مردم بیشتر از گذشته به مصرف نان روی آوردند که همین امر باعث تشکیل صف های طولانی شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای کنترل فساد موجود در بخش آرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت آرد یارانه ای ۶ هزار و ۶۵۰ ریال، نیمه یارانه ای ۹ هزار ریال و در بازار آزاد بین ۱۵ تا ۱۸ هزار ریال است.

وی افزود: همین تفاوت قیمت آرد یارانه ای و بازار آزاد باعث شده تا تعدادی از نانوایان، آرد سهمیه ای خود را به بازار آزاد بفروشند که به نوعی به فساد آرد دامن زده اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع شهرستان بجنورد به تشدید نظارت بر فعالیت نانوایی ها برای کنترل این فساد اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس فعالیت نانوایان متخلفی که سهمیه آرد یارانه ای خود را به فروش برسانند متوقف می شود و یا سهمیه آنها کاهش می یابد و در صورت لزوم به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که بین دو تا سه کیسه در روز به سهمیه نانوایان شرافتمند که مردم از آنها رضایت دارند افزوده می شود که در این راستا سهمیه ۲۵ نانوایی مسیرهای شلوغ و پرتردد افزایش یافته است.

اعلمی یادآور شد: در حال حاضر ۱۶۱ واحد نانوایی یارانه ای و ۱۰۳ واحد نیمه یارانه ای و ۱۵۲ واحد نانوایی روستایی در سطح شهر بجنورد فعالیت دارند که سرانه آرد آنها بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ پرداخت می شود.

وی سرانه پخت هر نانوایی را ۶ کیسه آرد در روز اعلام کرد و گفت: این میزان در بجنورد تا ۷.۵ کیسه در روز نیز افزایش یافته است.

وی ضمن رد ادعاهای موجود مبنی بر کاهش سهمیه آرد نانوایی ها، خاطرنشان کرد: سرانه برخی نانوایی های شلوغ حتی افزایش نیز یافته است.

اکنون یکهزار و ۱۱۲ واحد نانوایی یارانه پز و حدود ۳۰۰ واحد آزادپز در خراسان شمالی دایر است و ماهانه به طور میانگین ۷ هزار تن آرد بین نانوایی های استان توزیع می شود.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر، ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بخش عمده آن به کشت غلات اختصاص دارد.

خراسان شمالی برای ذخیره ۳۰۰ هزار تن گندم ظرفیت سازی کرده است.

ط/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج