در سفر به آبادان از چه مکان هایی دیدن کنیم؟


در سفر به آبادان از چه مکان هایی دیدن کنیم؟

آبادان یکی از شهرهای پر آوازه ایرانی است که هر کسی بنا به دلیلی آن را به یاد می آورد. فردی با نام آبادان یاد جنگ، یکی دیگر به یاد فوتبال، هوای گرم و... می افتد. شما با شنیدن اسم این شهر یاد چه می افتید؟ در این مقاله سعی کرده ایم برای شما که می خواهید به جنوب بروید، مکان های دیدنی آبادان را معرفی کنیم، با ما همراه باشید. مسجد رنگونی ها این مسجد...

در این گزارش سعی کرده ایم برای مسافران شهر آبادان برخی مکان های دیدنی این منطقه را معرفی کنیم.

آبادان یکی از شهرهای پر آوازه ایرانی است که هر کسی بنا به دلیلی آن را به یاد می آورد. فردی با نام آبادان یاد جنگ، یکی دیگر به یاد فوتبال، هوای گرم و ... می افتد. شما با شنیدن اسم این شهر یاد چه می افتید؟

در این مقاله سعی کرده ایم برای شما که می خواهید به جنوب بروید، مکان های دیدنی آبادان را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

مسجد رنگونی ها
این مسجد در آبادان یکی از مهم ترین مکان های دیدنی به شمار می رود که هیچ اثری از معماری ایرانی در آن دیده نمی شود. بلکه این مسجد بیانگر معماری شبه جزیره هندوستان است. تاریخ ساخت رنگونی ها به سال ۱۳۰۰ ه.ش برمی گردد. همچنین بنا بر گفته ها این مسجد به درخواست مسلمانان اهل شبه قاره هند و اهالی رانگون در میانمار فعلی که در آبادان زندگی می کردند، احداث شده است.

موزه آبادان
جزو قدیمی ترین موزه های ایرانی که در سال ۱۳۳۸ در آبادان بنا و افتتاح شده است. شما با بازدید از این موزه علاوه بر دیدن اشیای قدیمی و گران بها از یک بنای بسیار ارزش معماری نیز دیدن خواهید کرد. گنبد ۵ متر و ۲۲ سانتی متری این موزه الهام گرفته شده از مقبره دانیال نبی آن را جزو جاذبه های توریستی آبادان کرده است.

کلیسا و مسجد دیوار به دیوار هم
از صحنه های بسیار زیبایی که می توان در آبادان شاهدش بود، دیوار به دیوار بودن کلیسای ارامنه ( سورت گاراپت) با مسجد بهبهانی ها است. جهت بازدید از کلیسا بایستی از خادمان آن اجازه بخواهید که اغلب با روی خوش پذیرای مهمانان هستند.

شیر نگهبان آبادان
اول از همه باید بدانید که نام دیگر این بنا، سینما نفت است. سینما نفت آبادان نیز در سال ۱۳۲۳ ه. ش با نام تاج و برگرفته شده از یک شیر نشسته ساخته شد. از زمان های قدیم نیز چون حیوانات را دو طرف دروازه های ورودی شهرها و ساختمان ها به عنوان نگهبان می ساختند، این بنا نیز به شیر نگهبان نفت آبادان معروف شد.

لب شط
توریستی ترین منطقه آبادان لب شط است. آبادان به عنوان یک شبه جزیره و قرارگیری بین دو رودخانه اروند و بهمن شیر یکی از بکرترین مکانها برای لنج سواری اطراف رودخانه به شمار می رود. با این بخش از سفرتان اوقات خوشی را برای خودتان رقم خواهید زد.

جزیره مینو
جزیره صلوح قدیم با نام فعلی مینو دربرگیرنده آبادی های کوچک و بزرگی است که شهر کوچک مینو را احاطه کرده اند. وجود ۵ نهر در این جزیره امکان آبیاری نخلستان ها را فراهم کرده است. علاوه بر این مهاجرت پرنده های مختلف به جزیره مینو آن را به یکی از مقاصد توریستی زیبا و خاص برای دوست داران طبیعت نموده است.

سینما شیرین
سینمایی که ساخت آن به ۸۰ سال پیش برمی گردد و در آن زمان جزو مجهزترین سینما های ایران محسوب می شده است. این ساختمان در طی سال های مختلف نیز دچار تخریب شده و در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق پس از تخریب تعطیل گردیده است. بعد از آن نیز هیچ وقت مرمت و بازسازی نشده و تنها در سال ۱۳۹۵ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

پل کابلی آبادان
از پل های اولیه ساخته شده در خشکی که در یکی از ورودی های شهر قرار دارد. این پل ۲۲۵ متر طول، ۲۶ متر ارتفاع و ۱۷ متر عرض دارد.

آرامگاه ارامنه آبادان
این آرامگاه با دارا بودن ۱۵۰۰ متر مربع مساحت در حدود ۳۲۰ مقبره دارد. یادمان فوت شدگان را نیز به جای سنگ بر روی قالب های سیمانی و اغلب با زبان و خط ارمنی نوشته اند.

موزه تنوع زیستی
دوستداران طبیعت و محیط زیست حتما به این موزه سر بزنند و از تماشای ۱۵۲ کبوتر و ۲۱ خزنده و دوزیست و همچنین ۱۲ نمونه ماهی آب های شور و شیرین و صدف های دریایی حیرت زده شوند.

موزه هنرهای معاصر آبادان
در این مکان فرهنگی می توانید به سه گالری، فروشگاه کتاب و آمفی تئاتر دسترسی داشته باشید. تاریخ افتتاحیه این موزه سال ۱۳۸۲ است.

بهمن شیر آبادان
از شاخه های رود کارون در استان خوزستان است که نام های مختلفی نیز دارد. جالب است بدانید که رود کارون بعد از رسیدن به خرمشهر به دو شاخه تقسیم می گردد و اولین شاخه اش از آبادان گذر می کند و به سمت اروند رود می رود و پرآب ترین دهانه یا بهمن شیر در امتداد اروند رود به خلیج فارس ریخته می شود.

علاوه بر مکان های دیدنی گفته شده در آبادان می به بازار ماهی فروشان آبادان نیز سر زده و از تهیه ماهی تازه لذت ببرید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « باشگاه خبرنگاران جوان » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک