میزان اتصال ما به ولایت، تضمین کننده درستی راه انتخاب شده است


میزان اتصال ما به ولایت، تضمین کننده درستی راه انتخاب شده است

متکی با بیان‌اینکه اتصال ما به ولایت، تضمین‌کننده درستی راه انتخاب‌شده است، گفت: باقوام‌ترین و درست‌ترین مواضع اتخاذی در نظام جمهوری اسلامی، مواضعی است که ریشه در سرچشمه ولایت و امامت دارد.

«منوچهر متکی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، درباره علمکرد نظام جمهوری اسلامی در رساندن پیام غدیر به جهانیان، اظهار کرد: اگر روابط نظام جمهوری اسلامی با سایر کشورها بر اساس آموزه ولایت و امامت باشد، موفق بوده ایم.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان تصریح کرد: برون داد نظام جمهوری اسلامی آن چیزی است که از خود این نظام ساطع می شود نه آن چیزی که برای مثال یک سفیر یا سفارتخانه ما انجام می دهد.

وی تاکید کرد: ولایت یعنی خوب دیدن، خوب تصمیم گیری و خوب اجرا کردن، که عصاره این نگاه ولایی و ارزشی در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد.

متکی اضافه کرد: آن گروه از کنشگران ما در عرصه های بین المللی که از منبع فیاض ولایت و امامت الهام گرفته اند در انتقال این پیام در خارج از مرزهای نظام نیز موفق بوده اند.

وی در ادامه بیان کرد: به دلیل نزدیک شدن کشورها به یکدیگر در پی گسترش فضای مجازی و ارتباطات رسانه ای، امروز جهانیان متوجه این حقیقت شده اند که باقوام ترین و درست ترین مواضع اتخاذی در نظام جمهوری اسلامی، مواضعی است که ریشه در سرچشمه ولایت و امامت دارد.

وزیر امور خارجه اسبق کشورمان در ادامه ابراز کرد: من نمی توانم قضاوت کنم که در بیرون از مرزهای کشورمان چقدر در زمینه ابلاغ پیام ولایت و امامت موفق شده ایم، ولی نظام جمهوری اسلامی را در بیرون، یک کشور موفق می دانند.

وی افزود: امروز در دنیا از ایرن اسلامی به عنوان یک کشور تاثیرگذار در جهان و تاثیرگذار اول در منطقه یاد می کنند و این به واسطه دریافت هایی است که از جمهوری اسلامی داشته اند و این موضوع نیز به برکت ولایت و رهبری در نظام ما است.

متکی در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) فرمودند «مَثَل امام، مَثَل یک چراغ بر بلندا است که انبوه رهگذران را راه می نمایاند» اگر راه را درست انتخاب کنیم، باقی مسیر به قوت و قدرت ما برای پیمودن این راه بستگی دارد. اتصال ما به ولایت تضمین کننده درستی راه انتخاب شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...