برگزاری جشنواره روز دریای کاسپین در بندرکیاشهر


برگزاری جشنواره روز دریای کاسپین در بندرکیاشهر

رشت - ایرنا - چهارمین جشنواره روز دریای کاسپین با شعار با آلودگی های دریایی مقابله کنیم، در ساحل بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه واقع در شرق استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این جشنواره با همکاری و مشارکت نهادهای دولتی و جمعی از فعالان و موسسات زیست محیطی در منطقه پل چوبی طرح سالمسازی دریای شهر بندرکیاشهر برگزار و مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی شامل ساخت مجسمه های شنی ، ساخت طرح های زیست محیطی با درب بطری های یک بار مصرف ، موسیقی سنتی ، نمایش و...از جمله برنامه های متنوع و شادی بود که در این جشنواره و در میان استقبال دوستداران محیط زیست اجرا شد.

همچنین ۱۰ نفر از دوچرخه سواران هیأت دوچرخه سواری استانه اشرفیه با هدف بزرگداشت روز کاسپین مسیر ۲۰ کیلومتری بین میدان فرهنگ معین پارک ساحلی این شهر تا ساحل پل چوبی بندرکیاشهر را رکاب زدند و پنج نفر از دوچرخه سواران با عنوان سفیران پاک دریای کاسپین در مسیر حرکت به آنان پیوستند.

دوچرخه سواران سفیران پاک دریای کاسپین حرکت خود را از بندرترکمن به مناسبت روز کاسپین آغاز کرده اند که پس از طی مسیر ۷۰۰ کیلومتر ( از شهرهای حاشیه دریای کاسپین عبور می کنند) خود را به شهر آستارا می رسانند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه برگزاری این جشنواره ضمن پاسداشت روز کاسپین اظهار داشت: برپایی چنین جشنواره هایی می تواند مردم را با اهمیت دریای کاسپین و حفظ محیط زیست آشنا کند.

جعفر میرزایی برپایی این جشنواره را در ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش سطح اگاهی مردم موثر دانست و افزود: دریای کاسپین میراث ماندگاری است که بایستی با مشارکت همه حفظ شود.

وی ریختن زباله را تهدیدی بزرگ برای دریای کاسپین دانست و گفت: جلوگیری از آلودگی دریای کاسپین با آگاهی دادن میسر خواهد شد.

بخش بندرکیاشهر ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی دارد.

۷۲۸۷ / ۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق