کرمانشاه در هفته ای که گذشت(19تا 25 مرداد 98)


کرمانشاه در هفته ای که گذشت(19تا 25 مرداد 98)

کرمانشاه- ایرنا- برگزاری آئین گرامی داشت روز خبرنگار، حضور استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری در ایرنا، سفر معاون عمرانی وزیر کشور به کرمانشاه، افتتاح تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع)، سفر استاندار به سومار و کسب اولین پیروزی تیم شاهین در لیگ برتر فوتسال از مهمترین رویدادهای هفته گذشته کرمانشاه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری کرمانشاه در هفته گذشته نشست خبری فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بود که وی با تاکید بر اینکه امنیت بخشی در جامعه جزو اولویت های همیشگی پلیس بوده است، گفت: همکاران ما در این راستا با هیچ کس تعارف و شوخی ندارند و اجازه نمی دهند عده ای خاص به بهانه های مختلف این امنیت را خدشه دار کنند.

سردار «علی اکبر جاویدان» با بیان اینکه امروز کرمانشاه یکی از امن ترین استان های کشور است، افزود: این امنیت جزء با تلاش های شبانه روزی همکاران و مجاهدت های آنان حاصل نشده است.

خبرنگاران چهره زیبای استان کرمانشاه را به دنیا معرفی کنند

استاندار کرمانشاه خطاب به خبرنگاران گفت که بیایید هم قسم شویم و چهره زیبای استان کرمانشاه را نه تنها به ایران اسلامی بلکه به کل دنیا معرفی کنیم.

هوشنگ بازوند در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با بیان اینکه بخش مهمی از تاریخ معاصر ایران اسلامی در استان کرمانشاه رقم خورده است که وقایع عملیات مرصاد و حماسه آزادسازی پاوه از جمله آنهاست از همه خبرنگاران خواست که اخبار امیدبخش استان را با همت بیشتری منتشر کنند.

وی با تاکید بر این که خبرنگاران باید متخصص باشند و در حوزه تخصصی فعالیت کنند گفت: خبرنگار در نقل وقایع بی طرف است اما این نکته هم مهم است که تعهد در خدمت و احساس وظیفه نسبت به اجتماع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه روند بازگشایی مرز خسروی را یکی از مطالبات اصلی استانداری از مرکز دانست و از رسانه های استان نیز خواست که برای تحقق این هدف پای کار بیایند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه از ایرنا دیدن کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه روز خبرنگار را به رئیس و خبرنگاران این مرکز تبریک گفت و با آنان به گفت و گو پرداخت.

محمدابراهیم الهی تبار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا و روز خبرنگار از تلاش های ایرنا در استان قدردانی کرد و گفت: ایرنا به عنوان رسانه نظام و دولت نقش موثری در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه دارد.

وی با بیان اینکه از گذشته تاکنون با خبرنگاران و اهالی رسانه از نزدیک ارتباط و آشنایی داشته ام، گفت: اثرگذاری نقش خبرنگاران را در انتقال رخدادهای جامعه به عینه دیده ام و بعضی از خبرنگاران از سرمایه های مادی و معنوی هزینه می کنندکه رسالت خودشان را به خوبی به انجام برسانند.

الهی تبار گفت: تلاش این نوع خبرنگاران باعث می شود خیلی از کارهایشان ماندگار می شود و در تاریخ خواهد ماند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: یکی از دلایل تحریم آقای ظریف را نیز فعالیت قوی او در فضای رسانه ای دنیا و اینکه خود را صدای رسای ملت ایران معرفی کرد، دانست و گفت: ظریف به خوبی از رسانه ها استفاده کرده و در این عرصه درخشیده است.

۱۴۰ پروژه ورزشی در استان کرمانشاه فعال است

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه، از فعال بودن ۱۴۰ پروژه ورزشی در استان خبر داد و افزود: در شهر کرمانشاه پنج تا ۶ پروژه بزرگ ورزشی هم اکنون در حال اجراست.

صابر رحیمی در جمع تعدادی از ورزشی نویسان و اصحاب رسانه کرمانشاه در تالار قصر هتل پارسیان، احداث پیست سوارکاری، پیست اتومبیل رانی، پیست اسکیت و سالن اسکواش را از جمله پروژه های در دست اجرا عنوان کرد و افزود: علاوه بر این ها موفق شدیم یک دیواره استاندارد صخره نوردی را نیز به کرمانشاه منتقل کنیم.

وی افزایش ۱۸ هزار نفری ورزشکاران بیمه شده در سال جاری که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد نشان می دهد و ارائه ۶ هزار نفر - ساعت آموزش در حوزه های مختلف را از دیگر اقدام های صورت گرفته برشمرد.

رحیمی گفت: با تلاش های صورت گرفته موفق شدیم اعتبارات عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان را ۲۰۰ درصد افزایش دهیم تا به اجرای هرچه سریعتر پروژه های در دست اقدام امیدوارتر از قبل شویم.

۹۰ درصد راه جهانی شدن اورامانات را پیموده‌ایم

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد راه ثبت جهانی شدن اورامانات پیموده شده است، گفت: امیدوارم این مهم به زودی محقق و کل استان از منافع آن بهره مند شوند.

شهاب نادری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله از سوی سازمان جهانی گردشگری (یونسکو) یک سهمیه به جمهوری اسلامی برای معرفی یک اثر جهت ثبت جهانی اختصاص می یابد که خوسبختانه با تلاش های فراوان موفق شدیم این یک سهمیه را امسال برای منطقه اورامانات بگیریم.

وی با اشاره به عضویت ۱۹۳ کشور در سازمان جهانی گردشگری، گفت: قرار گرفتن منطقه اورامانات در فهرست یونسکو، به منزله حمایت همه کشورهای عضو از این اثر ثبت شده است.

نماینده پاوه و اورامانات در مجلس همچنین از تلاش های استاندار کرمانشاه برای جهانی شدن منطقه اورامانات قدردانی کرد و گفت: وی از ابتدای این موضوع بسیار پیگیر ماجرا بوده و برای تحقق این مهم تلاش بسیاری کرده است.

مرز خسروی اول محرم بازگشایی می‌شود

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مرز خسروی از اول محرم به صورت ویژه به روی کاروان‌های اربعین حسینی بازگشایی می‌شود،گفت: تداوم قطعی بازماندن این مرز به موافقت کتبی دولت عراق نیاز دارد که تاکنون صادر نشده است.

هوشنگ بازوند روز ۲۳ مرداد ماه در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه حضور یافت و با تقدیر از خدمات خبرنگاران ایرنا، روز خبرنگار را گرامی داشت.

وی گفت: با وجود اینکه تصور می شود خبرنگاری، کار آسانی است اما در حقیقت بسیار سخت و مشکل است طوری که خبرنگار ممکن است بارها مورد بی‌مهری قرار بگیرد.

بازوند با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در در افغانستان گفت: این شهید یک شخصیت بزرگ و فرهنگی داشت و خانواده ایشان هم یک خانواده کاملا فرهنگی هستند و من آنها را به خوبی می شناسم.

استاندار کرمانشاه از کندی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق زلزله زده انتقاد کرد

استاندار کرمانشاه با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق زلزله زده استان از سوی بانک ها، خواستار سرعت بخشیدن به این کار شد و برای مدیران بانک ها زمان تعیین کرد.

هوشنگ بازوند در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی افراد زلزله زده توسط صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون، پست بانک و بانک کشاورزی انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون صندوق کارآفرینی امید و توسعه تعاون به ترتیب به ۹۰ و ۸۵ درصد تعهدات خود در خصوص پرداخت تسهیلات عمل کرده اند، از عملکرد پست بانک و بخصوص بانک کشاورزی در این خصوص انتقاد کرد و گفت: عملکرد آنها با پرداخت به ترتیب ۶۳ و ۴۶ درصد قابل قبول نیست.

بازوند با بیان اینکه با این روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی نمی توان چندان به اشتغالزایی در مناطق زلزله زده امیدوار بود،گفت: اینکه یک بانک بعد از گذشت حدود ۲ سال از زلزله هنوز نتوانسته به نیمی از تعهدات خود در قبال اشتغالزایی این مناطق عمل کند بسیار بد است.

استاندار کرمانشاه این تعلل در پرداخت تسهیلات را نوعی فرصت سوزی از سوی مدیران دانست و گفت: این دسته از افراد بهتر است به دلیل عملکرد ضعیف خود محاکمه شوند.

مرحله اول قطار شهری کرمانشاه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور گفت: اراده وزارت کشور بر این است با تخصیص اعتبارات ریالی از محل اوراق مشارکت، تا سال ۱۴۰۰ مرحله نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه به بهره برداری برسد.

مهدی جمالی نژاد در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: شهرهای کرمانشاه و اهواز از جمع کلان شهرهای کشور در حوزه مترو و قطار شهری عقب‌تر هستند که انشاالله با اراده ای که از سوی سازمان شهرداری و دهیاری ها هست درصدد جبران این عقب ماندگی هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: قطار شهری کرمانشاه هنوز در ابتدای کار است ولی با همت و تلاشی که برای پیگیری این پروژه از سوی استاندار، اعضای شورای شهر و شهردار کرمانشاه می شود و با تامین اعتبارات آن مرحله نخست قطار شهر کرمانشاه در آینده نزدیک به بهره برداری برسد و به طرف فازهای دیگر آن برویم.

او در ادامه گفت: هم اکنون کلان شهرهای تهران، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و قم دارای قطار شهری هستند.

طبق برآوردهای صورت گرفته، مرحله اول قطار شهری کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ ظرفیت جا به جایی ۱۴ هزار مسافر در ساعت را خواهد داشت.

در سال ۱۴۱۰ و با بهره برداری از مرحله دوم پروژه قطار شهری، این پروژه ظرفیت جابه جایی ۱۶ هزار و ۲۰۰ مسافر در ساعت را دارا خواهد بود.

قطار شهری کرمانشاه با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد

استاندار کرمانشاه گفت: برای آنکه مرحله نخست قطار شهری کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد، ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که امروز معاون وزیر کشور با ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار آن از محل فروش اوراق مشارکت موافقت کردکه هفته آینده باید مجوز آن صادر شود.

هوشنگ بازوند در جلسه کمیسیون ایمنی جاده های استان که با حضور معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری و رییس پلیس راه های کشور در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: دولت برای پروژه قطار شهری کرمانشاه بیش از ۵۰ درصد تعهد خود هزینه کرده، امیدواریم شهرداری نیز در این پروژه مشارکت جدی تری از خود نشان دهد و مرحله نخست آن در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که در توسعه کرمانشاه کمک شایانی خواهد کرد.

وی در ادامه وضعیت حمل و نقل راه های استان کرمانشاه را نسبت به سایر استانهای همجوار مطلوب تر دانست اما تاکید کرد که راه ها نیاز به اصلاح، تعمیر و روکش دارند.

بازوند در ادامه با اشاره به ۴۷۰ نفر تلفات جاده ای کرمانشاه در سال گذشته گفت: با وجود اینکه در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، تلفات بین شهری هشت درصد و درون شهری ۱۸ درصد کاهش یافته اما باید در راستای کاهش تلفات تصادفات بیشتر کار کنیم و این آمار تلفات هزینه هنگفتی به کشور وارد می کند.

مرز خسروی برای تردد زائران اربعین مناسب تر است

رئیس پلیس راه کشور گفت: زائران اربعین حسینی برای رسیدن به مرز خسروی مسیر کمتری را طی می کنند و زیرساخت های ارتباطی این مسیر هم حدود ۹۰ درصد بهتر از مرز مهران است.

سردار سیدتیمور حسینی در جلسه ستاد اربعین حسینی استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه مراجعه مردم به مرز مهران محدود به روزهای اربعین حسینی است، بخش خصوصی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی رغبتی برای سرمایه گذاری و خدمت رسانی به زائران در این مرز ندارد.

تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) کرمانشاه افتتاح شد

تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) کرمانشاه با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه عصر روز پنجشنبه به بهره برداری رسید.

شهردار کرمانشاه هزینه اجرای این پروژه را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲۳ میلیارد تومان از این اعتبار توسط استانداری کرمانشاه تامین شده است.

سعید طلوعی، مساحت این پروژه را ۳۰ هزار متر مربع ذکر کرد و افزود: فضای سبز این پروژه ۲ و نیم هکتار ، حرکت شمال به جنوب آن ۶۵۰ متر، پل جنوب به شمال ۵۵۰ متر و ارتفاع ۵۵ متر است.

۲۱ هزار و ۶۴۸ طرح عمرانی در کشور در دست اجرا است

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور گفت: باوجود شرایط سخت اقتصادی، حال پروژه های عمرانی کشور خوب است و هم اکنون ۲ هزار و ۷۸۸ طرح ملی و ۱۸ هزار و ۸۶۰ طرح استانی در دست اجرا است.

مهدی جمالی نژاد در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) شهر کرمانشاه افزود: در مجموع ۷۸ هزار و ۴۴۴ پروژه عمرانی ملی و استانی در کشور فعال است که از این تعداد چهار هزار و ۹۶۴ پروژه ملی و ۷۳ هزار و ۴۸۰ پروژه عمرانی استانی است که در مجموع ۱۰۱ هزار میلیارد تومان اعتبار سهم این پروژه ها می باشد.

خبرهای خوبی برای استخدام کارکنان شهرداری در راه است

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اهمیت امنیت شغلی برای کارکنان شرکتی و قراردادی شهرداری ها، گفت: ان شاالله خبرهای خوبی را در این راستا و در آینده خواهیم شنید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جمالی نژاد عصر پنجشنبه در نشست با شهرداران استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی و پیدا کردن امنیت شغلی کارکنان همواره جزء دغدغه های من بوده و با جدیت موضوع آئین استخدام شهرداری ها در حال پیگیری است.

اولین پیروزی شاهین مقابل اهورای بهبهان رقم خورد

تیم فوتسال شاهین کرمانشاه در یکی از دیدارهای آغازین هفته هشتم لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور موفق شد اولین پیروزی این فصل خود را مقابل اهورای بهبهان کسب کند.

تیم فوتسال شاهین پنجشنبه در سرسرای قمربنی هاشم کرمانشاه به مصاف اهورا رفت و توانست با حساب ۶ بر یک حریف بهبهانی خود را شکست دهد.

عملیات اجرایی احداث پایانه صادراتی مرز رسمی سومار آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت پایانه صادراتی و مجموعه خدماتی رفاهی مرز رسمی سومار روز جمعه با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

فرماندار گیلانغرب در آیین کلنگ زنی این طرح عمرانی گفت: پایانه صادراتی و مجموعه خدماتی رفاهی و پارکینگ مرز رسمی سومار توسط بخش خصوصی و با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار قرار است ظرف مدت یک سال توسط شرکت عرشیا تجارت کلهر ساخته شود.

کوروش محمودیان اظهار داشت: با احداث این مجموعه شاهدتسهیل در امر صادرات، توسعه زیرساخت ها و افزایش مبادلات تجاری و مرزی و ارتقای شاخص های کیفی بخش مرزی سومار خواهیم بود.

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به احداث راه سومار به گیلانغرب

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ادامه سفر امروز (جمعه ۲۵ مرداد) به شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین از روند عملیات اجرایی احداث راه دسترسی گیلانغرب به سومار در محور زله زرد بازدید کرد.

وی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای تسریع در عملیات احداث این راه مهم خبرداد و گفت: کل اعتبار احداث این مسیر به طول ۴۴ کیلومتر، ۱۶۷ میلیارد تومان برآوردشده است.

وحدت و همکاری مردم و مسئولان موجب پیشرفت و آبادانی کشور می شود

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به تاکید اسلام بر تعاون مسلمان در همه امور گفت: تعاون، وحدت و همکاری همه اقشار مردم جامعه و مسئولان موجب پیشرفت و آبادانی کشور و تفرقه باعث چند برابر شدن مشکلات و غلبه دشمنان می شود.

آیت الله محمد حجتی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: در اسلام هیچ طبقه ای نیست همه با هم باید در آبادانی جامعه تلاش کنند و همه در مقابل هم مسئول هستند.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟