استفاده از اینترنت پهنای باند گسترده روی کابل مسی در کردستان فراهم است


استفاده از اینترنت پهنای باند گسترده روی کابل مسی در کردستان فراهم است

سنندج - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه کردستان از فراهم شدن شرایط در استان برای استفاده مشترکان از اینترنت با پهنای گسترده روی کابل مسی(VDSL) و آمادگی برای ارائه این سرویس به متقاضیان خبر داد.

آزاد حکمت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند از طریق سرویس VDSL از اینترنت با پهنای باند بین ۴۰ تا ۶۰ مگابایت در ثانیه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این سرویس در نقاطی که امکانات فنی وجود دارد، به متقاضیان واگذار می‌شود، افزود: در نقاطی که امکان واگذاری این سرویس به متقاضیان وجود داشته باشد، اطلاع رسانی می‌کنیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: متقاضیان همچنین می‌توانند در صورت تمایل، در نقاط ذکر شده سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات(ADSL) خود را تحویل داده و از سرویس (VDSL) به عنوان جایگزین استفاده کنند.

حکمت با اشاره به اینکه این سرویس در نقاط محدودی از شهر سنندج واگذار شده است، اضافه کرد: به زودی این خدمت در دیگر شهرها و نقاط مختلف کردستان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی به مزایای شبکه فیبر نوری و برنامه ریزی برای توسعه آن در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اجرا شده و جزو استان های پیشرو کشور در واگذاری این فناوری هستیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان حجم مصرف اینترنت روزانه استان را ۵۰ ترابایت اعلام کرد و افزود: پهنای باند در نقاط روستایی در حال افزایش است و ضریب نفوذ همراه اول نیز در سال جاری به ۱۱۴ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر یک میلیون و ۸۶۱ هزار خط تلفن همراه اول در کردستان فعال و بیش از ۴۸۰ هزار خط تلفن ثابت واگذار شده است.

براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵، استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل