نماینده مردم همدان: منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد اولویت وزیر صنعت باشد


نماینده مردم همدان: منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد اولویت وزیر صنعت باشد

همدان- ایرنا- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد در اولویت برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این استان قرار بگیرد.

امیر خجسته روز شنبه در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: این منطقه جزو مصوبه های سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۳ بود که اجرای آن به تصویب هیات دولت نیز رسید اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی بیان کرد: ایجاد این طرح با یک هزار هکتار وسعت، ۳۰ هزار شغل ایجاد می کند.

خجسته افزود: در ماه های اخیر نیز برخی در تلاش بودند تا این منطقه از همدان برود اما پیگیری ها باعث شد تا شهرک یاد شده در این استان ماندگار شود.

وی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد واقع در شهرستان فامنین در غرب کشور بی نظیر خواهد بود و هم اکنون زیرساخت های حمل و نقل هوایی و زمینی در این منطقه مهیا است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه وزیر صمت باید احداث این منطقه اقتصادی را در اولویت قرار دهد، گفت: همدان از صنایع سنگین برخوردار نیست در شرایطی که محوریت غرب کشور به شمار می رود.

خجسته اضافه کرد: استان همدان چشم غرب کشور است و انتظار می رود موانع احداث منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین برطرف شود.

وی با بیان اینکه اشتغال و درآمد پایدار همدان در حال شتاب است، گفت: استاندار همدان تلاش فراوانی را در رونق تولید و اقتصاد استان دارد اما در ۴۰ سال گذشته حق استان در بخش صنعت ادا نشده و انتظار داریم این مطالبه به حق مردم استان عملی شود.

وی یادآور شد: همدان نسبت به اراک، تبریز و قزوین جایگاهش در حوزه صنعت از دست رفته و صنایع سنگین در همدان وجود ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به واگذاری های دولت، انتظار داریم طرح بزرگی به این استان اختصاص یابد.

۲۰۹۰/۷۵۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی